Türk imzalı ‘Courıer’ rekabete geri döndü

Güncelleme Tarihi:

Türk imzalı ‘Courıer’ rekabete geri döndü
Oluşturulma Tarihi: Ocak 22, 2024 07:00

2023 yılını bir önceki yıla göre yüzde 39.2 artarak 265 bin 294 adetle tamamlayan hafif ticari araç pazarı, 2024 yılında büyük bir rekabete sahne olmaya hazırlanıyor. Ancak bu rekabet uzun yılların ardından yerli yani Türkiye’de üretilen modeller arasında değil Avrupa’da üretilip Türkiye’ye ithal edilen modeller arasında geçecek. Çünkü, Tofaş’ta Doblo üretimi sona erdi, Fiorino modellerinin üretimi sona ermek üzere. Ford ise Tourneo ve Transit Couirer’in üretimini artık Türkiye yerine Romanya’da satın aldığı Craiova fabrikasında gerçekleştiriyor. Yerlilerin çekildiği pazarda Stellantis Grubu Peugeot Rifter, Opel Combo, Citroen Berlingo ve Fiat Doblo ile Volkswagen ise Caddy’si ile pay arttırmaya çalışacak.

Haberin Devamı

Bu noktada tasarımı, mühendisliğini ve üretimini Türklerin üstlendiği Ford Transit Courier ve Tourneo Courier, Doblo ve Fiorino’nun vedasının ardından önümüzdeki yılların en iddialı hafif ticari araç modeli olmaya aday. Geçtiğimiz hafta Ford’un davetiyle Barcelona’daki test sürüşünde ilk kez test ettiğimiz Courier ailesi markanın ticari araçlardaki mirasını taşıyan sürüş dinamikleri ve SUV çizgileri taşıyan tasarımıyla iddiasını açık şekilde ortaya koyuyor. Şayet dizel motorlu versiyonun otomatik seçeneği de olsaydı Stellantis’ten önemli ölçüde pay kapabilirdi düşünüyorum. Test sürüş etkinliği kapsamında sorularımızı yanıtlayan Ford Türkiye İş Alanı Lideri Özgür Yücetürk, hafif ticari araç pazarının gelişimi ve Tourneo’nun rolüyle ilgili şöyle konuştu:

Haberin Devamı

PAZAR 1 MİLYONU GÖREBİLİR

“Türkiye’de ürettiğimiz zamanlarda Courier bu sınıfta genelde pazardan yüzde 30 pay alıyor ve en çok satan model bazında yılı liderlikle kapatıyordu. Şimdi yeni nesliyle pazara yeniden iddialı bir giriş yapıyoruz. 2023 yılında hafif ticari araç pazarı 250 bin adedin biraz üzerinde kapandı. Bu sene tahminimiz toplam pazarın 1 milyon adedi göreceği yönünde. Buradaki dağılım yüzde 75’i binek otomobil, yüzde 25’i hafif ticari araç olur diye tahmin ediyoruz. 250 bin adetlik pazarın içerisinde de Courier’in bulunduğu sınıfta 120-130 bin adetlik satış gerçekleşebilir. Biz de artık bu segmentten alabileceğimiz en iyi payı almaya çalışacağız. Ben özellikle Türkiye’de rekabeti çok merak ediyorum. Rekabette bizi öne çıkaracak en önemli etkenler ise tasarım, dayanıklılık ve kendini ispat etmiş ticari araç markası olmak olacak. Ayrıca müşteri tarafında Ford Pro kapsamında verdiğimiz hizmetler bizi rakiplerimizden ayıracak.”

ELEKTRİKLİSİ YIL SONUNDA

Geçtiğimiz yılın aralık ayında 1 litrelik benzinli manuel, 1 litrelik benzinli otomatik ve 1.5 litrelik dizel manuel vites seçenekleri ve 787 bin 900 TL ila 1 milyon 255 bin 500 lira arasında değişen fiyatlarla Türkiye’de satışa sunulan Courier, Ford’un Avrupa’daki çok satan Puma modelinin de üretildiği Ford Otosan’ın Romanya’daki Craiova fabrikasında üretiliyor. Modelin tamamen elektrikli versiyonunun üretimi ise bu yılın sonunda başlayacak.

BAKMADAN GEÇME!