Güncelleme Tarihi:
HÜRRİYET’in gazete okurlarının gazete okuma alışkanlığını tespit etmek için her yıl yaptığı Gazete Okunurluk ve Algı Araştırması’nın 2012 sonuçları belli oldu.
Uluslararası Bağımsız Araştırma Şirketi Ipsos KMG tarafından yürütülen ve Kağıt Kalem ile Yüz yüze Görüşmeler (PAPI) yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada, 15 yaş ve üzeri kentsel nüfusunu temsilen, 31 ilde toplam 4 bin 500 kişi ile görüşüldü.
Araştırmaya katılanlara basılı gazete okuma alışkanlıkları sorulduğunda, yüzde 17’si düzenli olarak, hemen hemen her gün gazete okuduğunu belirtti. Haftada 2 ile 5 gün arasında basılı gazete okuduğunu belirtenlerin oranı ise yüzde 36 oldu. Toplama bakıldığında farklı sıklıklarla da olsa basılı gazete okuyan bireylerin toplam içindeki oranı yüzde 53’e ulaştı.
KADIN-ERKEK OKUR İLGİSİ FARKLI
ERKEK Hürriyet okurları gazetelerinde; birinci sayfa, arka kapak ve güncel haberlerden sonra en çok okudukları bölümleri sırasıyla, spor, ekonomi sayfaları ve köşe yazarları olarak belirtti. Kadın Hürriyet okurlarıysa birinci sayfa, arka kapak ve güncel haberlerden sonra erkeklerden farklı olarak kültür-sanat, magazin haberleri ve sonrasında köşe yazarlarını okuduklarını işaret etti.
DOĞRU, DÜRÜST GÜVENİLİR
GAZETE okurları, en sık okudukları gazetelerden biri olarak belirttikleri Hürriyet’i “haberlerinin doğru/dürüst ve güvenilir olması”, “haberlerin güncel olması” “haber kalitesinin iyi olması” sebepleriyle tercih ettiklerini belirtti. Diğer gazete okurlarının yüzde 13’ü kendi gazetelerini bulamadıklarında Hürriyet almayı tercih ettiklerini ifade etti. Bu oran içinde gençlerin ağırlığının yüksek olması da dikkat çekti.
HÜRRİYET OKURU YENİ ÇAĞIN OKURU
HÜRRİYET okurlarının 77’si farklı sıklıklarla olsa da internet kullanıyor. Her gün internete giren Hürriyet okurlarının oranı ise yüzde 45 seviyesinde.
İnternet kullanan Hürriyet okurlarının yüzde 80’i bir sosyal medya sitesine abone. Bunların yüzde 47’si beğendikleri köşe yazarlarını aynı zamanda sosyal medyadan da takip ediyor ve yazılarını paylaşıyor.
EN ÇOK BİLİNEN MARKA HÜRRİYET
HER hangi bir gazete markası ya da ismi hatırlatılmaksızın, yardımsız olarak en çok bilinen gazete markası Hürriyet.
· “Gazete okuru olsun olmasın Türkiye kentsel alanda yaşayan 15 yaş üzeri bireylere” spor gazeteleri hariç bildikleri gazeteleri söylemeleri istendiğinde, en çok belirtilen gazete markası yüzde 56,8 oranıyla yine Hürriyet oldu.
· Türkiye’de yüzde 50’nin üzerinde marka bilinirliği olan iki gazete var; Hürriyet ve Posta.
· Araştırmanın dikkat çekici bir diğer sonucu ise sadece 11 gazetenin yüzde 10’un üzerinde marka bilinirliğinin olması.
HÜRRİYET HAFTA SONU EKLERİ
ARAŞTIRMA sonuçlarına göre hafta sonu verilen ekler gazete satın alma kararında etkili oluyor. Hürriyet okurları, diğer
TV’LERDEN SONRA İLK SIRADA
ÇALIŞMANIN ilginç sonuçlarından biri de mecra ayrımı yapmaksızın belirtilen markalardı. Gazete okuru olup olmadıklarına bakmaksızın tüm deneklere günlük gelişmeler, gündem ve haberlere erişmek için mecra ayrımı yapmadan akla gelen markalar sorulduğunda ilk üç sırayı televizyon kanalları alırken 4. sırada Hürriyet yer aldı. Hürriyet bu sıralamada TV haber kanallarını da geride bıraktı. Sıralamada belirtilen ilk on beş marka içerisine, televizyon kanalları ve gazeteler dışında sosyal medya sitesi ve arama motoru ve bir internet sitesi de girdi. Günlük gelişmeler, gündem ve haberlere erişmek için deneklerin belirtikleri markalar içerisinde “hurriyet.com.tr” ilk onbeş marka arasında yer aldı. Bir internet sitesi gündem takibi için kendi markasıyla belirtilerek geleneksel mecralar içinde yer almış oldu.
Araştırma Künyesi
HÜRRİYET Gazete Okunurluk ve Algı Araştırması her yıl düzenli olarak gazete okurlarının gazete okuma alışkanlığını tespit etmek, gazetelerin marka değeri ve performansını ölçmek için yapılıyor. Değişen ihtiyaçlar doğrultusunda her yıl geliştirilen çalışma 2012 yılında Uluslararası Bağımsız Araştırma Şirketi Ipsos KMG tarafından yürütüldü.
Kağıt Kalem ile Yüz yüze Görüşmeler (PAPI) yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada, 15 yaş ve üzeri kentsel nüfusunu temsilen, NUTS2 bölgelerinde 26+5 ilde toplam 4.500 kişi ile görüşüldü. Örneklem seçiminde TUİK nüfus dağılımına paralel bir örneklem planlaması yapıldı. Projenin saha çalışması 15 Haziran- 20 Temmuz 2012 arasında gerçekleştirildi.