A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2007 15:24
AC Nielsen'in araştırmasına göre Türk halkı, haftada iki gün tavuk tüketiyor. Tüketiciler beyaz eti, yüzde 72 oran ile en çok hipermarket ve süpermarketlerden alıyor.
Kasım 2006 boyunca yürütülen araştırma, İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere Türkiye'nin 13 ilinde, toplam bin 213 kişiyle yüzyüze görüşülerek gerçekleştirildi. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye nüfusunun yüzde 43,5'i, haftada en az iki gün tavuk tüketirken, tavuk tüketmeyen nüfus yüzde 2 ile sınırlı kalıyor.
Tüketicilerin yüzde 66'sı sadece ambalajlı ve markalı ürünleri tercih ettiklerini belirtirken, sadece açık ürünleri tercih edenlerin oranı yüzde 2 oldu. Tüketiciler, beyaz eti yüzde 72 oran ile en çok hipermarket ve süpermarketlerden alırken, kasaplar da yüzde 26 ile ikinci sırada tercih ediliyor.
Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'de geçtiğimiz yılın başında görülen kuş gribi salgınında yürütülen kamuoyunu bilinçlendirme çalışmalarında gönüllü görev alan Uğur Dündar, Sağlık Bakanlığından sonra açıklamalarına en çok güvenilen isim olarak öne çıktı.
Araştırma sonuçlarını değerlendiren Sağlıklı Tavuk Bilgi Platformu Başkanı Zuhal Daştan, ailelerinin, değerli ve ucuz protein kaynağı tavuğu sağlıklı sofralardan eksik etmediklerinin görüldüğünü dile getirdi. Tüketicilere, Avrupa Birliği standartlarında, sıkı biyogüvenlik önlemleriyle üretim yaptıklarını her fırsatta anlattıklarını belirten Daştan, “Yoğun çalışmalarımız meyvesini vermeye başladı. Önümüzdeki dönemde yürüteceğimiz yeni çalışmalarla halkımızın ambalajlı ve markalı ürün bilincinin gelişmeye devam edeceğine inanıyoruz” dedi.