Güncelleme Tarihi:
Goodyear'ın yeni ürettiği çevre dostu ve güvenli lastik olduğu belirtilen GT3'ün tanıtımı için Antalya'ya gelen Goodyear Satış ve Pazarlama Direktörü Selim Boraoğlu, Adapazarı ve İzmit'te 1350 işçinin çalıştığı iki fabrikada, yılda 6.5-7 milyon adet lastik üretildiğini söyledi.
Üretilen lastiğin yüzde 55'inin ihraç edildiğini belirten Selimoğlu, "ABD'ne bile Türkiye'den lastik ihraç ediyoruz. Türk Goodyear Şirketi, bu kuruluşun şirketleri arasında dünya beşincisidir" dedi.
Geçen yıl 100 milyon dolarlık yatırım yaparak kapasite artırımı ve modernizasyonu gerçekleştirdiklerini anlatan Selimoğlu, geçen yıl Türkiye'de ithal lastik payının yüzde 40'lara ulaştığını kaydetti.
Selimoğlu şöyle devam etti: "İthal lastik payının bu yıl düşmesini bekliyoruz. Lastik pazarında yaşanan kriz nedeniyle bu yıl yüzde 10-15 oranında daralma olacak. Lastik pazarında Türkiye'de en fazla paya sahibiz. Üretimin yüzde 55'ini ihraç ediyoruz. 2000 yılında 110 milyon dolar ihracat yapıldı. 2001 yılında bu hedefimizi yüzde 10 artırmaktır."
İhracattaki artışlar nedeniyle Türkiye'deki krizden fazla etkilenmediklerini ifade eden Selimoğlu, işçi çıkarmayı da düşünmediklerini söyledi.
TÜRKİYE'DE SÜRÜCÜLER LASTİK KULLANMASINI BİLMİYOR
Türkiye'de sürücülerin yüzde 90'ının lastik kullanımını bilmediğini anlatan Selimoğlu, tüketicinin bilinçsiz kullanımdan çok sadece lastik fiyatının ucuzluğuyla ilgilendiklerini belirtti.
Türkiye'de sürücülerin yük tahdidine uymadıklarını anlatan Selimoğlu, bilinçli lastik kullanmı için şu önerilerde bulundu:
"30 tonluk araca 40-50 ton yük almayın. Lastiği alırken aracınızın kullanım yerine, yol koşullarına dikkat edin. Mercedes bir otomobile standart lastik takıldığı bile oluyor. Bu doğru değildir, Mercedes otomobile üstün performans lastikleri takılmalıdır. Lastik, diş derinliği 3 mm altına inmişse değiştirilmelidir. Sürekli yağış olan bölgelerde lastiklerde suyu çabuk boşaltan desenler kullanılmalıdır. Sürücüler lastik garanti belgesini almalı, hesap sormalıdır."