Güncelleme Tarihi:
Şirketten yapılan açıklamaya göre, TAV Havalimanları Holding'in ortaklarından Tepe İnşaat ve Akfen'in yüzde 18'erlik hisseleri 414'er milyon dolar karşılığında satıldı. Diğer ortak Sera Yapı'nın portföyünde bulunan TAV hisselerinin yüzde 2'si de 46 milyon dolar karşılığında satıldı.
Böylece toplam yüzde 38'lik hisse 874 milyon dolara Fransızlara geçmiş oldu.
Satış işleminde TAV Havalimanları'nın piyasa değeri, hisse başına 11.3 TL'ye karşılık gelecek şekilde 2.3 milyar dolar olarak değerlemeye tabi tutuldu. Bu değer, TAV Havalimanları Holding hisselerin son kapanış değerine göre yüzde 32'lik bir prime karşılık geliyor.
Konuya ilişkin bugün İstanbul'da gerçekleştirilen basın toplantısında ayrıca, TAV İnşaat hisselerinin tamamına sahip olan ve halka açık olmayan TAV Yatırım Holding'in de sermayesinin yüzde 49'unu temsil eden miktarda hissesinin de yaklaşık 49 milyon dolar karşılığında satılmış olacağı açıklandı. Satış işleminde TAV Yatırım Holding'in piyasa değeri de 100 milyon dolar olarak değerlemeye tabi tutuldu.
"Büyük kızımızı evlendirdik"
Hamdi Akın, toplantıda yaptığı konuşmada, satış sonrasında da yönetimde değişiklik olmadığını, aynen devam edeceklerini söyledi.
Şirkete yeni bir ortak aldıklarını ifade eden Akın, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Ben, olaya en büyük kızımızı evlendirdik diye bakıyorum. Bunu aile içinde birine vermenin de mutluluğunu yaşıyoruz. Çünkü dışardan birine vermeye benim gönlüm razı değildi. Aeroports de Paris ile ilişkimiz yeni değil. Eskiden beri birbirimizi tanıyoruz. Böyle bir fırsatın gelmesi ve onların da bunu iyi algılaması, bu güzel birlikteliğin doğmasına sebebiyet verdi. Bu yeni çiftin çok güzel çocukları olacak. Siyasi ve ekonomik açıdan da çok kuvvetli bir birlikteliğin ortaya çıkarıldığına inanıyorum. Bunun ilk meyvelerini de almaya başladık".
"6'ıncı çıkışımız, ama hala içerdeyiz"
Bu anlaşmadan sonra Akfen olarak yatırımlara devam edeceklerinin altını çizen Akın, "Türkiye'ye altyapıda hizmet veriyoruz. Bu konuda özelleştirmeden çıkacak işler dahil olmak üzere, yeni yatırımlarımıza devam edeceğiz. Büyüme ve daha fazla istihdam sağlamak, bizim için en önde gelen hususlardan bir tanesi. Bugün TAV'ın 25-26 bin çalışanının ilerde 40 bin-50 bin sayısına ulaşacağından hiç şüphem yok" şeklinde konuştu.
Söz konusu anlaşmanın TAV'daki 6. çıkışları olduğuna işaret eden Akın, "Ama hala daha içerdeyiz" dedi.
Soruları da yanıtlayan Akın, "Benim gibi alıp satmaya alışkın bir adamın böyle bir şirket hissesini satması aslında kolay değil. Ama sonuçta çok keyifliyiz. Ortaklarımızla olan doku uyuşması, bizi keyifli hale getirdi. Ortağımız, hiçbir şekilde bizi sıkıntıya sokmadı. Hiçbir zaman kimse birbirine kırıcı olmadı. Bize bile sirayet etmeden birçok konu kendiliğinden çözüldü” diye konuştu.
Şener: Birbirimiz iyi tanıyoruz
TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener ise Aeroports de Paris ile dünyanın her yanında bazen rakip bazen ortak girişim olarak bir araya geldiklerini ifade eden Şener, "Birbirimizi havalimanı endüstrisinden çok iyi tanıyoruz. Muskat ve Tripoli Havalimanı'nda Aeroports de Paris halen proje yönetim firmasıdır. Tunus Havalimanı'nda ve Dubai Havalimanı Emirates A-380 hangarlarında da birlikte çalıştık. Bu işbirliğinin bir Türk markası olarak yakaladığımız başarıyı çok daha yukarıya taşımamızı sağlayacağından, önümüzde yepyeni büyüme olanakları açacağından kuşku duymuyoruz" diye konuştu.
Şener, Aeroports de Paris'in aralarında Paris-Charles de Gaulle, Paris-Orly ve Paris-Le Bourget'in de olduğu dünyada 25 havalimanı işlettiğini belirtti.
Sani Şener, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Biz birbirimizi çok iyi tanıyoruz. Böyle bir işbirliğimiz oldu. Şimdi biz ne yaptık? Aeroports de Paris, Türkiye'de, bizim firmamızdan, Tepe, Akfen ve Sera'dan hisse alarak, yani halka açık TAV Havalimanları Holding'te yüzde 38, halka açık olmayan TAV Yatırım Holding'de yüzde 49 hisse satışı aldılar. Buraya baktığımızda, TAV Havalimanları Holding için ortaklarımıza 874 milyon dolar, TAV İnşaat ve TAV Yatırım Holding için de 49 milyon dolar olmak üzere toplam 923 milyon dolarlık bir miktar ödenecek. Halka açık şirketin TAV Havalimanları Holding'in hisse değerleri olarak baktığınızda 11.3 lira hisse başına fiyat vermiş oldular.
Satışın ardından hisse yapısı
Şener satışın ardından hisse yapısının nasıl şekilleneceği konusunda ise şunları söyledi:
"Yüzde 8 Tepe, yüzde 8 Akfen, yüzde 2 Sera, yüzde 3.5 Kuveyt Investment Opportunistic, yüzde 40.3 halka arz. TAV İnşaat'da da yüzde 20.5 Akfen, yüzde 25.5 Tepe, yüzde 5 Sera, yüzde 49 da Aeroports de Paris. Satış öncesinde hisse yapısı şöyleydi; yüzde 26.1 Akfen, yüzde 26.1 Tepe, yüzde 4 Sera ve diğerleri aynıydı" dedi.
Akın ve Şener görevine devam edecek
Anlaşmaya göre, Akın ve Şener, görevlerine devam edecek. TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu 11 kişiden oluşacak. Yönetim Kurulu'na Tepe ve Akfen 3 üye aday gösterecek. İcra Kurulu Başkanı olarak Sani Şener, Yönetim Kurulu üyesi de olacak. Aeroports de Paris, Yönetim Kurulu için 3 üye aday gösterecek. Yönetim Kurulu'nda 4 de bağımsız üye yer alacak.
Konuya yakın kaynaklardan alınan bilgilere göre, ADP ile birlikte bir diğer Fransız şirketi Vinci de talipti. Ancak, Vinci geçen hafta yaptığı son tekliften sonra miktarı artırmayarak yarışta geride kaldı. Reuters'ın haberine göre şirketin teklifi artırmamasında, ortaklık sonrası yönetimdeki ağırlığın nasıl olacağı konusunda yaşanan anlaşmazlığın etkili olduğu ifade ediliyor.
Aeroports de Paris
Aeroports de Paris, aralarında Paris-Charles de Gaulle, Paris-Orly ve Paris-Le Bourget'in de olduğu havalimanları geliştiriyor ve işletiyor. 2011'de, Aeroports de Paris 88 milyondan fazla yolcuya ve 2.5 milyon tondan fazla kargo ve postaya hizmet verdi.
Aeroports de Paris Group, terminal işletmelerini ve sunduğu hizmetleri geliştirme yönündeki stratejisini hayata geçirirken, aynı zamanda perakende satış ve emlak alanında da ilerlemeyi sürdürüyor. 2011'de grubun gelirleri 2.5 milyar euro olarak gerçekleşti.