Türk derisi, 4 milyon dolara dünyanın ‘beynine’ kazınacak

Güncelleme Tarihi:

Türk derisi, 4 milyon dolara dünyanın ‘beynine’ kazınacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2005 00:00

Fındıktan sonra dericiler de kurdukları ‘Deri Tanıtım Grubu’ ile ‘Derimizle Gurur Duyuyoruz’ kampanyası başlattı. 4 milyon dolarlık kampanyaya, iş ve sanat dünyasının önde gelen isimleri de deri kıyafetler ile mankenlik yaparak destek veriyor.

Haberin Devamı

TÜRK derisini marka yapma projesi çerçevesinde oluşturulan Deri Tanıtım Grubu, ‘Derimizle gurur duyuyoruz’ kampanyası için 4 milyon dolar ve tanınmış isimlerin gönüllü mankenliği ile yola çıktı. Deri Tanıtım Grubu, Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Tuncay Özilhan, İshak Alaton, Hülya Koçyiğit gibi birçok ünlünün katıldığı kampanyayı tanıttı. Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Türkiye’nin dünya deri ticareti içinde yüzde 1 olan payının yüzde 5’e çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, ‘Bu önümüzdeki dönemde 5 milyar dolar deri ihracatı demektir’ dedi.

AMAÇ ‘PATLATMAK’:

Tüzmen, daha önce oluşturulan Fındık Tanıtım Grubu ile çok iyi sonuçlar alındığını, fındığa iç ve dış talebin artırıldığını anımsatarak, şöyle devam etti: ‘Şimdi yine aynı şekilde hem iç hem dış talebi canlandıracak çalışmayı Deri Tanıtım Grubu ile ortaya koyuyoruz. Amacımız bugüne kadar deride gelinen başarı hikayesinin yeni bir patlamasını bu dönemde yapmak. Türk derisi, Türkiye’nin imajının da satılmasında çok önemli.’

Haberin Devamı

DERİ, TÜRKİYE İLE ÖZDEŞLEŞECEK:

Deri Tanıtım Grubu’nun Başkanı Ümit Zaim, dünyada ülkesiyle özdeşleşmiş en fazla 8-10 ürün bulunduğuna işaret eden Zaim, ‘İsviçre çikolatası, İsviçre saati, Fransız şarabı, İtalyan ayakkabısı, Küba purosu, Rus havyarı gibi... Bu gibi örnekleri isteseniz de fazla artıramıyorsunuz’ dedi. ‘İşte biz stratejimizi bunun üzerine kurduk’ diyen Zaim, şöyle devam etti: ‘Saat denince akla İsviçre’nin gelmesi gibi dünyada deri denince akla Türkiye geliyor. Sizce bu doğru mu? Bizce doğru, çünkü istatistikler her gelen 4 turistten birinin deri giysi satın aldığını gösteriyor.’

ÜÇ AŞAMALI KAMPANYA:

Bu algılamayı hem dünyada hem de Türkiye’de daha da güçlendirmek için yola çıktıklarını belirten Zaim, 3 aşamalı kampanyanın turistlere yönelik ilkinde İstanbul ve Antalya havaalanlarındaki dış hatları büyük panolarla donattıklarını bildirdi. Kampanyanın ikinci aşamasının iç pazara yönelik olduğunu belirten Zaim, sektörün dünya ölçeğinde olması için iç pazarın önemine dikkati çekti. Zaim, ‘Dünyanın ne kadar tanınmış markası varsa, deri ceketi yıllardır Türkiye’den gidiyor. Türkiye bir deri cenneti ancak, kendi halkımıza, kendi ailemize bunu yeterince anlatamadık.’ Zaim, Türk derisini marka yapma projesinin üçüncü aşamasının dışarıya yönelik olacağını, ABD’yi hedef ülke olarak seçtiklerini bildirdi.

Haberin Devamı

Fatih Terim’i davet ettik çekim için tarih bekliyoruz

DERİ Tanıtım Grubu Başkanı Ümit Zaim, bir soru üzerine de, Fatih Terim’i de kampanyaya davet ettiklerini ve İsviçre maçı öncesi konuştuklarını söyledi. Zaim, ‘Hocamız gönülden destek vereceğini, Emre Belezoğlu ve Nuri Şahin’i de getireceğini söyledi. Ancak İsviçre maçından sonra ortalık toz-duman oldu. Kendisini kampanyada görmek istiyoruz ve çekim için gün bekliyoruz’ dedi.

Kampanyaya destek veren ünlüler

DERİ Tanıtım Grubu’nda, Türkiye Deri Vakfı, Çorlu Deri Organize Sanayi Bölgesi, Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği, Türkiye Deri Sanayicileri Derneği, TASD, AYSAD, İDESAŞ, İstanbul Deri Organize Sanayi Bölgesi, DESBAŞ ve Deri Sanayicileri Dış Ticaret yer alıyor. Toplantıya deri ceket giyerek katılan Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, tanıtım panoları için de deri ceketle poz veren ünlü isimler arasında yer alıyor. Kampanyaya destek için fotoğraf çektine diğer ünlüler ise şöyle: İshak Alaton, Tuncay Özilhan, Cem Boyner, Şansal Büyüka, Ercan Saatçi, Hıncal Uluç, Ayşe Arman, Hülya Koçyiğit, Demet Akbağ, Burhan Öçal, Kenan Doğulu, Gülben Ergen ve Özcan Deniz.

Türk halkı deri alsın

Haberin Devamı

 İstanbul Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mehmet Büyükekşi de, tanıtım çalışmalarının bütçesinin 4 milyon dolar olduğunu, ancak proje tamamlandığında sektöre sağlayacağı katma değerin milyar dolar seviyesinde olacağını söyledi. Büyükekşi, bu yıl 1 milyar dolarlık kayıtlı deri ihracatı beklendiğini, özel fatura ve turistik satışlarla bu rakamın 3 milyar doları bulduğunu kaydetti. Büyükekşi, ‘Dünyanın ne kadar tanınmış markası varsa, deri ceketi yıllardır Türkiye’den gidiyor. Halkımızı bu değerine sahip çıkmaya ve bir deri konfeksiyon ürünü almaya davet ediyoruz’ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!