Türk “Çoban” milyarderler listesinde

Güncelleme Tarihi:

Türk “Çoban” milyarderler listesinde
Oluşturulma Tarihi: Eylül 14, 2012 13:18

ABD’nin yoğurda olan ilgisinin artması, 40 yaşındaki Türk göçmen Hamdi Ulukaya’yı milyarderler arasında taşıdı.

Haberin Devamı

ABD’nin en çok satan yoğurt markası Chobani, Bloomber’in Milyarder Endeksi hesaplamalarına göre UIukaya’nın servetini 1.1 milyar dolara taşıdı.

 

Satışları 2009’dan bu yana beş katına çıkan Chobani’nin kurucusu ve tek sahibi olan Ulukaya, daha önce uluslararası varlık sıralamasında hiç yer almamıştı.

 

Daha önce Agro-Farma adıyla bilinen New York merkezli şirket, beş yıl önce Chobani markasıyla üretime başladı.  

   

Şirket şu anda ABD yoğurt piyasasının yüzde 17’sine hakim ve ABD’li yoğurt markası Yoplait’in piyasadaki payını ikiye katlamış durumda.

 

Haberin Devamı

Özel şirketleri araştıran danışmanlık şirketi PrivCo.’nun CEO’su Sam Hamadeh, “Chobani’nin büyümesi göz kamaştırıcı. Şirketin adına dışardan bakıldığında, firmanın bir yazılım şirketi olduğunu düşünebilirsiniz” dedi.

 

Chobani’nin internet sitesinde, şirketin günlük süt üretiminin yaklaşık 1.5 milyon kilogram olduğu yazıyor.

 

Şirketin geliri, Mayıs ayında sona eren mali yılda geçen yıla kıyasla iki katından fazla artarak, 745.6 milyon dolara çıktı.

 

Ulukaya, şirket sözcüsü Nicki Briggs arayıcılığıyla gönderdiği e-postada net bir şekilde geliri ve mal varlığı hakkında konuşmak istemediğini belirtti.

 

ABD’YE 1997’DE GELDİ

 

Ulukaya ABD’ye 1997’de geldi. Ailesi Türkiye’de süt çiftliği işletiyordu. New York Üniversitesi’nde birkaç işletme dersi aldıktan sonra yine New York’ta bir çiftlikte beyaz peynir üretmeye başladı.

 

Ulukaya, yoğurt işine 2005’te, ABD’li gıda şirketi Kraft’ın kapattığı bir dükkan üzerinde gördüğü ilandan sonra başladı.

 

Haberin Devamı

Ulukaya satılık fabrikayı, Küçük İşletmeler Yönetimi adı altındaki ABD’deki KOBİ kredisine benzer bir kredinin yardımıyla satın aldı. Chobani yoğurtlarının ilk üretimleri Long Island’daki süpermarketlere iki yıl kadar gönderildi.

 

TÜRK ÇOBAN

Chobani markasının satışları, 2009’dan bu yana yüzde 400 arttı. Bu sert yükselişte, ABD’lilerin Yunan yoğurdu dedikleri az şekerli ve normalden daha fazla protein içeren yoğurda olan ilgilerinin artmasının da büyük etkisi oldu.

 

Cornell Üniversitesi Gıda İşleme ve Kalkınma Laboratuarı Şefi Robert Ralyea, “Yunan yoğurdu, mozzarella ve yoğurt gibi popüler bir ürün haline geldi” dedi.

 

Chobani ismi, Türkçe’deki “Çoban” kelimesinden geliyor. Şirket bu yıl Londra Olimpiyat Oyunları’nın sponsorlarından biriydi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!