Oluşturulma Tarihi: Ekim 12, 2006 11:21
Mersin'de kurulu Akdeniz Çivi Ltd. Şirketi, İsrail ve İrlanda'da pazar payını yüzde 95'e, Portekiz'de ise yüzde 50'ye çıkarmayı başardı. Şirket, geçen yıl 4,4 milyon dolar olan ihracat rakamını bu yıl 6 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.
Şirket Genel Müdürü Serhat Servet Dövenci, yaptığı açıklamada, 1994 yılında yaşadığı sıkıntılar nedeniyle kapanan bir çivi fabrikasını satın alarak sektöre giriş yaptıklarını, 10 bin metrekarelik alanda tabanca çivisi üreterek faaliyetlerini sürdürdüklerini ve dünya devi olma yolunda ilerlediklerini söyledi.
Hollanda, Almanya, İrlanda, İngiltere, Fransa, Letonya, Polonya gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra, ABD, Kanada ve Mısır gibi çok sayıda ülkeye ürünlerini sattıklarını bildiren Dövenci, geçen yıl 4,4 milyon
dolar olan ihracat rakamını bu yıl 6 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini, şimdiden bu rakama yaklaştıklarını kaydetti.
Dövenci, bazı ülkelerde ihtiyacın neredeyse tamamını karşılar konuma geldiklerini ifade ederek, şunları söyledi:
“Örneğin İrlanda ve İsrail'de pazar payımız yüzde 95, Portekiz'de yüzde 50. Bu yıl Eylül ayı itibariyle 1 milyon 100 bin dolarlık çiviyi İrlanda'ya, 900 bin dolarlık ürünü ise İsrail'e ihraç ettik. Özellikle Portekiz piyasasında hızlı yükselişimiz sürüyor. Üretimimizin yüzde 65'lik kısmını iç pazarda, yüzde 35'lik kısmını ise ihracatta değerlendiriyoruz.”
Dövenci, aylık 2 bin ton işleme kapasitesine sahip olduklarını belirterek, ”sürekli yeni yatırımlarda bulunmayı misyon edindik. Pazar payını günden güne arttıran, hızla gelişen bir kuruluş olarak varlığını sürdürmeyi ilke haline getiren bir firmayız” dedi.
ÇİN SORUNUDövenci, tüm sektörlerdeki Çin malı sıkıntısının çivi sektöründe de yaşandığını bildirdi. Firma olarak Avrupa ülkelerine ait çoğu fabrikadan daha iyi hizmet ve daha modern üretim anlayışına sahip olduklarını dile getiren Dövenci, şöyle konuştu: “Sektörün en kıymetli dönemini ABD başta olmak üzere Almanya ve İngiltere gibi bazı ülkeler yaşadı. Türkiye gibi gelişmekte olan Avrupa ülkeleri ise sektörde yer edinebilmek için biraz geç kaldı. Şimdi ülke olarak belirli bir misyonu üstlenerek başarılı işlere imza atarken, Çin malı sıkıntısı ile karşılaştık. Şu an sektördeki tüm dünya devleri ile rekabet edecek alt yapıya sahibiz, ama ucuz ürünlerle piyasaya giren Çinli firmalar sektörde giderek güçlenerek bir dev halini alıyor.”
Dövenci, sorun yaşamamak ve pazar gücünü kaybetmemek için kendilerini yenileyerek ve fiyatları aşağı çekerek korumaya çalıştıklarını vurgulayarak, ”yetkililerin, en azından ihracatçı firmaları destekleyerek rekabet güçlerini korumaları konusunda bize yardımcı olması gerekir” dedi.