Güncelleme Tarihi:
Dünyanın dört bir yanından sektör profesyonellerini İstanbul’da buluşturan fuara, Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Uzak Doğu ve Rusya gibi çok sayıda destinasyon katıldı. 22 Şubat günü sona erecek fuar Turizm Medya Grubu tarafından düzenlenirken, ana sponsor Türk Hava Yollar (THY) oldu. Fuarın açılışında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Üyesi Bahadır Yaşık, THY Yurtiçi Satış Başkanı Emre Menevşe ve Rixos Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince birer konuşma yaptı.
3 KAT FAZLA HARCAMA
Herkesin amacının Türkiye’nin turizmde yakaladığı ivmeyi sürdürerek daha ileri seviyelere çıkarmak olduğunu ifade eden Firuz Bağlıkaya, “2019 yılında hedeflerimize ulaşacağımızdan eminiz hatta hedeflerimizi 2018’de olduğu gibi birkaç kez pozitif yönde revize edeceğimiz de fuarlardaki geri dönüşlerden açıkça görülüyor. Turist sayısını artırmanın yolu sezonu uzatmak ve destinasyonları artırmak. Geliri artırmamızın yolu da turistin otel dışı harcamalarını ve farklı segmentlerdeki turist sayımızı artırmaktan geçiyor. Antalya’daki otellerimiz dünya standartlarından çok uzak fiyatlarda satılmıyor. Biz bunu biliyoruz, biz de yurtdışında iş yapıyoruz. Aynı anda hem İspanya’yı hem Yunanistan’ı hem Tunus’u hem Mısır’ı satıyoruz. Türkiye’yi hiç de ucuza satmıyoruz. Farkın geldiği yer belli. Niş segmentler dediğimiz golf, kruvaziyer, sağlık, spor, yat, gastronomi gibi alanlarda ve şehir turizminde biraz gerideyiz. Buradaki yatırımları ve yüksek kalitedeki otellerin sayısını artırmamız gerekiyor. MICE sektörü turizm gelirlerinin artırılmasında kilit role sahip. Yapılan araştırmalar mevsim sıkıntısı olmayan, bu segmentte seyahat gerçekleştirenlerin kitle turizminin neredeyse 3 katı harcama yaptığını gösteriyor” dedi. MICE sektörünün istenilen ivmeyi yakalaması için uluslararası ses getirecek organizasyonların Türkiye’ye yeniden kazandırılması gerektiğini aktaran Bağlıkaya, bu fuarı önemsediklerini ve desteklediklerini söyledi.
KAPILARINI ÇALALIM
Rixos Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince de konaklama sektörünün sigortasının MICE organizasyonları olduğuna işaret ederek, İstanbul’da çok daha iyi turizm ürünlerine, marka organizasyonlarına ihtiyaç olduğunu söyledi. İstanbul’a olan inancın yenilenmesi gerektiğini aktaran Tamince, “İstanbul’a yeni vizyonla, yeni projeler nasıl kazandırmamız gerektiği üzerine çalışmalıyız. Birçok finans kurumu Türkiye’deki turizmin gelişiminin farkında. Onların kapılarını çalmamız lazım. Çok iyi neticeler elde edebiliriz” dedi.
41 ÜLKEDEN KATILIM
MICE sektörünün dünya turizm gelirinin yüzde 30’unu oluşturduğunu vurgulayan Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman, “Kişi başı gelir 2 bin 500 dolar. Ayrıca etkinliklerin sezon dışında düzenlenmesiyle turizm 12 aya yayılmış oluyor. Ülke için de çok büyük tanıtım olanağı sunuyor. Biz de İstanbul’da global MICE sektörünü bir araya getiriyoruz. Hedef nitelikli turistse bunun anahtarı da MICE turizmi. Bu yıl fuarımıza 41 ülkeden 254 uluslararası nitelikli satın alıcı katıldı. Bunların yıllık etkinlik ve toplantı bütçeleri 20 milyar TL’yi aşıyor” dedi.