Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl 350 bin kişiyi tatile çıkaran Mika Tur bu yıl bu rakamı 450 bine taşıdı. 2014’ü yüzde 40 büyüme ile kapatmayı hazırlanan şirket, büyümesini sürdürmek için yatırımlarını arttırdı. Yapılan yatırımlarla beraber Türkiye’deki genç nesilin, turizmin gelişmesi ve büyümesi için en büyük fırsat olduğunu ifade eden Mika Tur Yönetim Kurulu Üyesi Beşir Kara, “Özellikle 90’lı yıllarda doğanların tatil anlayışları çok farklı. 2 günlük tatili dahi birleştirip, paket yapıyorlar. Uzak mesafelerde tatil yapmak için zaman oluşturamadıklarında da haftasonu tatillerini bulundukları illerin dışında geçiriyorlar. Herkes yetişen nesil için hazırlıklı olmalı” dedi.
YENİLENMEK GEREKİYOR
Özellikle tur operatörlerinin kendilerini yenilemeleri gerektiğine değinen Kara, “Genç nesilin talepleri her geçen gün artıyor. Sürekli okuyan ve araştıran, kolay beğenmeyen bir nesilden bahsediyoruz. Biz de bu çerçevede yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Gelecek 5 yıl içinde kendilerini yenileyemeyen, yatırımlarını arttıramayan tur operatörleri artan talebi karşılayamayacak. Ufak tefek aksaklıklar olsa da Türkiye’de turizm her geçen gün hızla büyüyor. Asıl büyüme 90’lı yıllarda doğan nesilin iş hayatına katılmasıyla olacak. Gerçek büyümeyi o zaman göreceğiz” ifadelerini kullandı.
İLETİŞİM İSTİYOR
Şirket olarak online sistemleri konusunda ciddi yatırımlar yaptıklarını söyleyen Kara, “Tüketici arasında tatilbudur.com markamız ile tanınıyoruz. Marka yatırımlarını da bu yönde yapıyoruz. Müşteri ilk önce bizi bu mecra aracılığıyla buluyor. Yüzde 62’si tatilbudur.com ile bize ulaşıyor. satışlarımızın yüzde 11’i online üzerinde gerçekleşiyor. Geri kalan kısım online taraftan tatil tercihini yapıp, call center ya da acentelerimiz kanalıyla ödemelerini yapıyor. Türk halkı ödeme yaparken birebir iletişim kurmayı seviyor. Bu alışkanlıkları daha değişmedi” diye konuştu. Şu anda 300’ün üzerinde çalışanları olduğunun altını çizen Kara, yüksek sezonlarda bu rakamın 500’ü geçtiğini kaydetti. Müşteriye dokunmanın yaptıkları işlerde çok önemli olduğuna vurgu yapan Kara, “5 yıllık hedeflerimiz arasında en büyük tur operatörlerinden biri olmak var. Online tarafımızı daha da güçlendireceğiz. Bu alanda turizm devi olacağız. 2015’te yeni web sitemiz devreye girecek. Türkiye’de yaşanan bazı olumsuz gelişmelere rağmen büyümemizi sürdürdük. Gelecek yıl da bu böyle devam edecek” şeklinde konuştu.
Tatil güvenilir kaynaklardan seçilmeli
BÜYÜK ve kurumsal firmaların yaptıkları tanıtımlarda hem online sistemleri hem de gazeteleri kullandığına dikkat çeken Beşir Kara, “Her iki mecradan ulaşılan kitle de çok ayrı.Gazetelerden ulaşılan çok önemli bir kitle var. Ancak dolandırıcılık yapmak için bu işe girenler daha ucuz ve neredeyse masrafsız olan alanlardan tüketiciye ulaşıyorlar. Tüketici bu ayrıma dikkat etmeli” dedi. Türk halkının online sistemlere güvenmemesinin en büyük nedenleri arasında batan turizm firmalarının olduğunun altını çizen Kara, “Turizm operatörleri yasası çıkmadığı için denetim tam olarak yapılmıyor. Bu tip firmalar da tanıtımlarını internet üzerinden yapıyor. O alanı da kirletiyorlar. Oyun ve dizi sitelerine reklam verip tüketiciye ulaşıyorlar. Bunlara dikkat edilmeli” diye konuştu.
2014’te yaklaşık 300 milyon liralık ciro yakaladıklarına değinen Beşir Kara, “Geçen yıla göre yüzde 40’a yakın bir büyümemiz oldu. Ulaşım olanlaklarının artması. Bankaların tüketiciye sunduğu fırsatlar, yolların gelişmesi, erken rezervasyon oranının artması hem bizim hem de sektörün hızla büyümesine yol açtı” ifadelerini kullandı.