Turizme ‘futbol’ dopingi

Güncelleme Tarihi:

Turizme ‘futbol’ dopingi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2013 00:00

TÜRK futbol takımlarının yurtdışındaki başarıları turizm şirketlerine yeni bir pazar yarattı.

Haberin Devamı

Galatasaray ve Fenerbahçe’nin başarıları ile daha çok kişinin yurtdışına çıkmaya başladığını ifade eden tur şirketleri, maç izlemek için Türkiye’den 25 bin kişiyi yurtdışına çıkardı. Hiç öngörülmeyen bir pazar oluştuğunu ifade eden tur şirketleri, artık Beşiktaş’ı da ‘Avrupa’ya bekliyor.

FB MAÇINA 50 UÇAK

Türk takımlarının başarıları sayesinde havayolu şirketlerinden, tur şirketlerine kadar birçok sektörün kazanç sağladığını ifade eden Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Başaran Ulusoy, “Asıl kazancı Türkiye sağladı. Müthiş bir tanıtım yapıldı. Maçın oynandığı stadlardan, otellere kadar herşey çok güzel. Ancak bunu anlatabileceğimiz yerler gerekiyor bize. Bu tanıtımı da kulüpler sayesinde yapıyoruz” dedi. Fenerbahçe’nin yarı finalde karşılaşacağı Benfica maçına Türkiye’den en ez 30 uçağın gideceğini dile getiren Ulusoy, “Bu sayı 50 uçağa kadar çıkabilir. Bir o kadar da Portekizli Türkiye’ye gelecek. Futboldaki başarılar, turizm sektörüne doping etkisi yaptı” diye konuştu.

Haberin Devamı

GS DAHA ORGANİZE

Galatasaray ve Fenerbahçe’nin Avrupa kupalarında üst turlara çıkmasının turizme büyük katkı sağladığını kaydeden Pronto Tour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, sadece 500 Türk taraftarı Real Madrid-Galatasaray maçına götürdüklerini belirtti. Fenerbahçe’nin dün UEFA Kupası’nda yarı finalde rakibinin belli olmasının ardından taraftarların aynı gün ön talepte bulunduğunu dile getiren Onaran, “Galatasaray taraftarı bu konuda daha organize hareket ediyor. En çok talep onlardan geliyor. Fenerbahçe taraftarı da çok istekli” diye konuştu. Milli takım maçları için kişisel bazda çok talep olmadığının altını çizen Onaran, “Bir dönem Türk futbol takımları Avrupa’da yok olmuştu. Biz de bu tip turların varlığını unutmuştuk. Pronto Tour olarak on binlerce insanı yurtdışına götürüyoruz. Eğer Türk takımlarının  başarısı artarsa bizim bütçemizde de bu tip turların payı daha da yükselecek” diye konuştu.

Sayı yeterli değil

ETS Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy da taraftarların yoğun ilgisinden memnun olduklarını ancak yurtdışına maç izlemek için giden taraftar sayısının yeterli olmadığını ifade etti. Tur şirketlerine verilen bilet saysısı kadar taraftarın yurtdışına götürüldüğünü belirten Ersoy, “Şu anda bütün uçaklar dolu. Taraftarlar genelde 1 gece konaklamalı paketleri tercih ediyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Lizbon uçuşları tükendi

FENERBAHÇE’nin yarı finaldeki rakibinin Benfica olması ile 2 Mayıs dönemini kapsayan THY uçak biletlerine bir anda hücum yaşandı ve biletler bitti. 1-2 Mayıs tarihli biletler anında tükenirken, 30 Nisan Salı günü için biletler de 3 bin 200 liraya çıktı. Benzer bir durum Galatasaray Real Madrid maçı öncesinde de yaşanmış, ancak THY yetkilileri ek seferler koyarak fiyatların düşmesini sağlamıştı. İstanbul’dan Lizbon’a THY dışında 11 ayrı havayolunun daha seferi bulunuyor. Ancak bu uçuşların tamamı aktarmalı sefer.

Avrupa başarısı işe yaradı

BU turizm pazarının Türk takımlarının başarıları ile yaratıldığını dile getiren Mika Tur Yurtdışı Turlar Müdürü Ercan Abitağaoğlu, başarıların sürekli olması halinde tur şirketlerinin de bu durumdan daha fazla yararlanacağını söyledi. Beşiktaş’ın da Avrupa kupalarında boy göstermesini beklediklerini ifade eden Abitağaoğlu, “Avrupa’da yer alan Türk takımları sayesinde bir çok taraftar yurtdışına çıkıyor. Yurtdışından gelen takımlarla beraber yabancı taraftarlar da Türkiye’ye geliyor. Bu müthüş bir turizm pazarı yaratıyor. Hem giden hem gelen olduğu sürece kazanan Türk turizmi oluyor” dedi.

Haberin Devamı

Bütün finaller İstanbul’da olsun

YURTDI-ŞINDAN maç başına 1000-1500 taraftar geldiğini belirten Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Başkanı Timur Bayındır, taraftarların daha çok maçın olduğu stada yakın yerlerde kalmayı tercih ettiklerini dile getirdi. Türk takımlarının Avrupa kulvarındaki başarılarının tanıtım açısından çok önemli olduğunu kaydeden Bayındır, “Bu tanıtımı para verip hiç bir yerde, hiçbir TV’de yaptırmazsınız. Takımlarımızı anlatan yabancı spikerler sürekli İstanbul takımları diye adlandırıyor” dedi. İki yabancı takımın maçının Türkiye’de olması halinde ise hem otel doluluklarında hem de tanıtım açısından büyük başarılar yakalandığını söyleyen Bayındır, “Keşke bütün finaller İstanbul’da oynansa” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!