Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE 2014’ün son çeyreğinden bu yana turizmde zor günler geçiriyor. Turist sayıları düşüyor. Turizm gelirleri eriyor. Bunların yaşanmasının bir çok nedeni bulunuyor. Rusya’da yaşanan ekonomik kriz, komşu ülkelerdeki savaş hali, PKK ve IŞİD’in Türkiye’de saldırılar düzenlemesi, Rus uçağının düşürülmesi ve özellikle Avrupa ülkelerinde Türkiye’ye karşı yürütülen algı operasyonları sorunların en başında geliyor. Son olarak ise Fethullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) başarısız darbe girişimi de turizmde kan kaybının artmasına neden oldu. Darbe girişiminin bertaraf edilmesinin ardından OHAL ilan edilmesi de Batı dünyasında olumsuz bir etki bıraktı. Ancak düşen turist sayıları ve gelirlerin ardından turizm sektörü kurtuluş reçetesini tanıtım ve PR faaliyetlerinde görüyor.
2 YILDA BÜYÜK SIKINTI
Özellikle darbe girişimi sonrası yurtdışında Türkiye aleyhine yürütülen algı yönetiminin arttığına dikkat çeken Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, “Türkiye çok uzun yıllar yaşamadığı kadar sıkıntıyı son 2 yılda gördü. Darbe girişimi sonrası demokrasiye sahip çıkılmasına rağmen yurtdışı basını konuyu çok farklı anlatıyor. Hükümetin ve halkın dirayetli duruşuna vurgu yaparak, demokrasiye sahip çıkıldığını göstererek bunu tanıtım çalışmalarında kullanmalıyız. Türkiye’deki OHAL’in insanların özgürlüğünü kısıtlamak için değil, aksine bunu güvence altına aldığını göstermeliyiz. Türkiye’nin demokrasisine sahip çıktığını ön plana çıkarmalıyız” dedi.
DÜNYAYA ÖRNEK OLABİLİRİZ
Düşen turist sayısının ve gelirlerin azalmasının şaşırtıcı olmadığını söyleyen Osman Ayık, bugüne kadar sektörün ve devletin turizmin daha az yara alması için uğraş verdiğine dikkat çekti. Ayık, “Bu düşüşleri toparlamak yine bizim elimizde. Çalıştığımız dünyaca ünlü büyük tur operatörleri Türkiye’yi desteklerken, yabancı siyasiler Türkiye’ye karşı olumsuz tavır takınıyor. Bu algıyı yıkmalıyız” dedi. Türkiye’nin demokrasisini korumak adına tüm dünyaya örnek olacak bir mücadele verdiğinin altını çizen Ayık, “Türkler için demokrasinin ne kadar önemli olduğunu dünyaya anlatabilirsek 2016 için olmasa da 2017 için çok güzel adımlar atmış oluruz. Tanıtım faaliyetlerinde bu durumu kullanmalıyız” diye konuştu.
EKMEĞİMİZLE OYNADILAR
TÜRKİYE Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy da Türkiye’nin yaşadığı durumu gittikleri her ülkede anlattıklarını söyledi. Türkiye’nin bir sınavdan geçtiğinin altını çizen Ulusoy, “Türkiye bu sınavdan alnının akıyla çıkacak. Türkiye’nin kötülüğü için uğraşanlar şimdilik bizim ekmeğimizle oynadı. Ancak biz demokrasimiz ve hürriyetimizle oynatmadık. Şimdi ekmeğimizi yeniden geri alma zamanı. Bunu da Türk halkının vermiş olduğu müthiş mücadeleyi anlatarak yapacağız. OHAL’in özgürlüklerin kaybolmaması için getirildiğini anlatıyoruz. Demokrasinin Türkiye için ne denli önemli olduğunu halkın verdiği mücadele üzerinden aktarıyoruz. Devlet ve özel sektör olarak ‘demokrasi’ vurgulu tanıtım yapıyoruz ve bunu arttırmalıyız” diye konuştu.