Güncelleme Tarihi:
ÖZELLİKLE Antalya, İzmir, Muğla gibi turizm kentlerinde büyük önem taşıyan turizm taşımacılığının kalitesi yeniden tartışmaya açıldı. Muğla-Marmaris karayolunda 24 kişinin ölümüyle sonuçlanan kaza sonrası sorumlu kurumlar tarafından denetimlere ağırlık verilirken, sektör yöneticisi ve çalışanlarının itiraf niteliğindeki açıklamaları tehlikenin boyutlarını bir kez daha ortaya koydu.
‘UYKUSUZ ŞOFÖRLER TRAFİKTE’
Turizm taşımacılığındaki en yoğun illerin başında Antalya’nın geldiğini söyleyen Turizm Taşımacıları Derneği Başkanı Sümer Yığcı, “Antalya’da sirkülasyon çok fazla. Bu yüzden ne İzmir’e, ne de Muğla’ya benziyor. Denetim elbette var ancak hiçbir ilimizde yeterli değil. Hala yorgun, uykusuz şoförler trafikte. Bazı firmalar sokaktan yakaladığı adama kravat takıp şoför yapıyor. Hatta o adamın çocuğu, akrabası yedek şoför olup o aracı kullanıyor” dedi.
‘İMAJ ZARAR GÖRÜYOR’
Kazaların en az seviyeye indirilmesi için eğitim ve denetimin çok önemli olduğuna dikkat çeken Yığcı, “Sen 25 kişilik arabaya 40 kişi bindirirsen, hayatında uzun yola çıkmamış adama araç teslim edersen elbette kaza olur. Sonra da ülke imajı zarar görüyor tabi. Burada turistlerin karıştığı her kaza anında Avrupa’da duyuluyor. Çünkü rakiplerimiz bunu kullanıyor” diye konuştu.
‘UCUZ DİYE YOLA ÇIKIYOR’
Yetki belgesi olmadan çalıştırılan araç ve şoförlerin de olduğunu kaydeden Yığcı, şöyle dedi: “Adam minibüsün arkasına ‘Günü birlik kiralanır’ diye yazmış. Bizim vatandaşımız da ucuz diye adamla yola çıkıyor. Böyle şey olur mu? O adamın hiçbir yetkisi yok. Ehliyeti olup olmadığını bile bilmiyoruz. Ama maalesef vatandaşımız da bilinçsiz. Eğer tura çıkacaksanız önce o şoförün, o aracın belgelerini kontrol edin.”
‘DENETİM GENİŞLETİLMELİ’
Türkiye genelinde turizm taşımacılığı sektörünün yeterli denetlenmediğini vurgulayan Tüm Otobüsçüler Federasyonu Genel Sekreteri Nusret Ertürk, “Denetimler yetersiz. Antalya’dan Kemer’e gidin servisin günde kaç sefer yaptığını, şoförünün kaç saat çalıştırıldığını bilmiyoruz. Sadece yol denetimi ile bu iş olmaz. Yeni sistemler geliştirmeliyiz. Adam uykusuz yakalanıyor ceza kesilip bırakılıyor. Olamaz! O şoför yakalanınca bir daha o arabaya binememeli. Biz bunu başarabilirsek kazaların önüne geçebiliriz. Aksi halde her yeni gün risk altındayız” dedi.
EKONOMİDE SON 24 SAAT