Turist neredeyse orada olmalıyız

Güncelleme Tarihi:

Turist neredeyse orada olmalıyız
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2016 22:46

TÜROFED ile AKTOB, Hürriyet’in organizasyonunda bir araya geldi. TÜROFED Başkanı Osman Ayık, “Turizmdeki sorunu atlatmak için Türkiye’ye turist gönderme potansiyeli olan her yerde olmalıyız” dedi.

Haberin Devamı

ZOR günleri geride bırakmak için çalışmalarını sürdüren turizm sektörü temsilcileri Hürriyet’in organizasyonunda bir araya geldi. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Yusuf Hacısüleyman, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, Hürriyet Daily News Genel Yayın Yönetmeni Murat Yetkin, Hürriyet Gazetesi Reklam Direktörü Zeynep Tandoğan, Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Koordinatörü Gürcan Korkmaz ve Hürriyet Ekonomi Müdürü Sefer Levent’in katıldığı toplantıda turizm sektöründe beklenen zararların en aza indirilmesi için neler yapılması gerektiği tartışıldı.

ÜRÜNÜMÜZ KIYMETLİ

Öncelikli olarak Türkiye’nin dışarıya verdiği mesajın değişmesi gerektiğinin altını çizen Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık, “Ülkemizin nasıl bir yer olduğunu, turistlerin Türkiye’de güvenlik sıkıntısı yaşamayacağını anlatmamız gerekiyor” dedi. Türkiye’ye gelen yabancıların neredeyse yüzde 80’inin tati amaçlı geldiğine vurgu yapan Osman Ayık, “Yani turistler keyif almak, eğlenmek için Türkiye’ye geliyor. Yani bir zorunluluktan dolayı değil. Zorunlu olmayınca da bu tip sıkıntılı süreçlerde tatil tercihleri farklılık gösterebiliyor. Ancak bizim ülke olarak çok kıymetli bir ürünümüz var. Bunu çok iyi ve net bir şekilde pazarlamamız gerekiyor. Ülkede sorun yaşanmadığını çok iyi vurgulamamız gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

BİRLİKTE ÇALIŞMALIYIZ

Nerede turist potansiyeli varsa Türkiye’nin orada olması gerektiğini söyleyen Ayık, yeni pazar arayışlarında olunması gerektiğini belirtti. Ayık, “Çin, Hindistan ve Afrika gibi turist potansiyeli yüksek yerler var. En çok turisti nasıl getirebiliriz onun planını yapmalıyız. Bunu da ancak daha fazla tanıtım ile yapabiliriz. Tüm pazarlarda güçlü bir şekilde var olmalıyız. Burada Hürriyet gazetesinin dünya çapında bir marka olmasından da faydalanmalıyız. Bu konuda Hürriyet gibi güçlü bir marka ile birlikte olursak daha başarılı olabiliriz” ifadelerini kullandı.

Gençlere ulaşmalıyız

Haberin Devamı

YENİ pazarlar ararken de yıllardır turist gönderen ülkelerin unutulmaması gerektiğini ifade eden Osman Ayık, “Türkiye’ye geçen yıl en fazla turist gönderen ülke Almanya’ydı. Yaklaşık 6 milyon turist geldi. Bu da yeterli değil. Daha fazla potansiyel var. Almanya’dan 12 milyon turist getirebiliriz. Bunu Almanya’daki gençlere ulaşarak yapabiliriz. Artık Türkiye’ye yıllardır gelen Alman turistler yaşlandı. Yenilerine ihtiyacımız” dedi.

BU ALGIYI DEĞİŞTİRELİM

TÜRKİYE’nin 35 milyar dolar turizm geliri olduğunu vurgulayan Yusuf Hacısüleyman da, turizmin katma değeri en yüksek sektörler arasında yer aldığını söyledi. Hacısüleyman, “Yurtdışında ve yurtiçinde tanıtım çalışmaları yapmalıyız. Değerlerimizi ön plana çıkarmalıyız. Yapılacak tanıtım çalışmaları ile bazı sıkıntıları aşabiliriz. Özellikle Avrupalı turist üzerindeki algımızı değiştirmeliyiz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!