Oluşturulma Tarihi: Eylül 28, 2006 00:00
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi’nde (TMME) bugüne kadar incelenen 13 sektör arasında müşteri memnuniyetine en çok sahip olan şirket, TMME 88 ile Aygaz oldu. Aygaz Genel Müdürü Mehmet Ali Neyzi, tüketiciyle aralarındaki bağı "Evin hanımı tüp gaz bayisine telefon edip ’Mehmet Bey tüpü getiriver. Anahtar paspasın altında. Sevdiğin börek de dolapta’ diyor" sözleriyle anlattı.
TÜRKİYE Kalite Derneği (Kal-Der) ve Ka Araştırma’nın Michigan Üniversitesi desteğiye Türkiye’de 2005 yılı son çeyreğinde başlattığı Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi’nin (TMME) son dönem sonuçları açıklandı. Bugüne kadar incelenen 13 sektör arasında müşteri memnuniyetine en çok sahip olan şirket, TMME 88 ile Aygaz oldu. Aygaz Genel Müdürü ve Kal-Der Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Ali Neyzi, tüketiciyle aralarında çok güçlü bir ilişki olduğunu belirterek, "Biz 30-40 günde bir tüketicinin evine kadar giriyoruz. Önemli bir güven oluştu. Çok güzel hikayeler var. Örneğin evin hanımı tüp gaz bayine telefon edip ’Mehmet bey tüpü getiriver. Anahtar paspasın altında. Sevdiğin börek de dolapta’ diyor. Tüketiciyle bu kadar yakınız. Sonuçlar bu yakınlığın, güvenin bir yansıması. ABD’de 85 üstü için ’olağanüstü’ yorumu yapılıyor" dedi.
İKİNCİ ÇEYREK BİRİNCİLERİ: TMME çalışmasının yeni açıklanan 2006 ikinci çeyrek sonuçlarına göre, en yüksek memnuniyet alkolsüz içecekler sektöründe elde edildi. Su, meyve suyu ve gazlı içecekleri kapsayan alkolsüz içecekler sektöründe ölçümü yapılan çok markalı 13 kurum arasında TMME 80 ile Pınar müşterisini en çok memnun eden kurum oldu. Akaryakıt istasyonları sektöründe TMME 80 ile Opet, alkollü içecekler sektöründe ise TMME 79 ile Efes Biracılık birinci oldu. 2005 yılı son çeyreğinde başlayan endeks çalışmasının tümü gözönünde bulundurulduğunda TMME Ulusal Endeksi 73.9’a ulaştı. Amerika’dan sonra en kapsamlı olarak Türkiye’de gerçekleştirilen ulusal endeks 2006’nın ilk çeyreğinde ise tüp gaz, hızlı servis restoranları, cep telefonları, GSM hizmetleri ve banka
kredi kartları sektörleri ele alınmıştı.
KIYASLAMA MÜMKÜN: Kal-Der Başkanı Çetin Nuhoğlu, TMME’nin yatırımcıların sektörler ve sektördeki markalar hakkında geleceğe ilişkin değerlendirme yapmalarına yardımcı olduğunu belirterek, "Gelecekte hangi markalar, müşteriye daha yakın olacaklar buna işaret ediyor" dedi. TMME kullanılarak sektörler arasında ya da ulusal endeks ile kıyaslama yapılmasının mümkün olduğuna değinen Nuhoğlu, "Yerli kuruluşların sağladığı ürün ve hizmetler, pazardaki yabancı kuruluşların sağladığı ürün ve hizmetlerle kıyaslanabilir. Ayrıca kamu sektörü ile özel sektördeki hizmetler karşılaştırılabilir" diye konuştu.
Opet akaryakıt birincisiOPET Genel Müdür Aydın Güneş, ulaşılabilir ve müşteriyi dinleyen bir şirket olmalarının bir sonucu olarak müşteri memnuniyeti sağladıklarını belirterek
"Opet,
Koç Grubu’nun tüketiciye en yakın marka olma hedefleri doğrultusunda; güvenilir, farklılık yaratan, toplumsal sorumluluklarının bilincinde olan, yeniliklere açık, dinamik, ulaşılabilir, tüketiciyi dinleyen ve toplumun tamamına hitap eden bir marka olmak için çalışmaktadır. Bu sonuç, doğru yolda olduğumuzun göstergesidir" dedi.
Pınar, alkolsüz içecekler sektörünün birincisiTMME 84 ile ikinci çeyrekte en yüksek memnuniyet sağlayan Pınar, ABD’de içecek sektörü lideri The Coca Cola Company ile aynı memnuniyet endeksine sahip çıktı. Yaşar Holding Gıda Grubu Pazarlama Direktörü Kağan Tanık sonucun kendilerini şaşırtmadığını belirterek şunları söyledi: "1975’ten bu yana Pınar tüketicinin güvenini kazanmıştır. Üretim kalitemiz, standartlarımız ortada. Her gün 20 milyon tüketiciye ulaşıyoruz. Pınar’ın 14 farklı kategoride ürünleri var. Marka bilinirliğimiz yüzde 100. Sütte müşteri sadakat oranımız yüzde 78. Bu rakamlar da aradaki güçlü duygusal bağı doğruluyor. İki yıldır canlı yayınla üretimimizi herkese açtık. İsteyen online izleyebiliyor."