Güncelleme Tarihi:
İZFAŞ'tan yapılan açıklamada, Fuar İzmir’in açılmasıyla birlikte dünya fuarcılık standartlarını kente taşıdığı belirtildi. Açıklamada görüşlerine yer verilen İZFAŞ Genel Müdür Yardımcısı Hasan Tunçağ, İzmir adının “kalite" ile eş anlamlı hale gelmesi için çabaladıklarını kaydederek, fuarlarda taklit ürünlere izin vermediklerini ifade etti. İZFAŞ fuarlarında özgün üretim ve markalaşmaya verdikleri önemin ihracatı da doğrudan etkilediğini vurgulayan Tunçağ, organizasyonlarda katılımcı şirketlere tasarımdan üretime, pazarlamadan tanıtımına kadar yeni kriterler uyguladıkları aktardı.
Tunçağ, benzer kriterleri ziyaretçiler için de uyguladıklarını belirterek "Benzer standartları da ziyaretçilerimiz için getirdik. Özellikle tanıtım çalışmalarımızda Türkiye Ekonomi Bakanlığı, İzmir Ticaret Odası’nın katkılarıyla kaliteli üretim yapan Türk şirketlerine uygun alım heyetlerini İzmir'e davet ediyor ve ağırlıyoruz. Getirdiğimiz standartlar çok sayıda fuara örnek oldu. Bu durum fuarları yeniden cazibe merkezi haline getirdi. İZFAŞ fuarlarına getirdiğimiz toplam kalite yaklaşımı, uluslararası bağlantılarda oldukça etkili oldu. İZFAŞ fuarları üzerinden 2016 yılı hedefimiz 2 milyar dolarlık ihracat hedefini geçmek" ifadelerini kullandı.