Tüketimin yüzde 54’ü ucuz ürüne yöneldi, vatandaş ‘mutlu’ çıktı

Güncelleme Tarihi:

Tüketimin yüzde 54’ü ucuz ürüne yöneldi, vatandaş ‘mutlu’ çıktı
Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2011 00:00

Ekonomideki gelişmeler, vatandaşların yüzde 54.2’sini “ucuz ürün” tüketmeye yöneltti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2010 yılı Yaşam Memnuniyeti Araştırması sonuçlarını göre, 18 ve daha yukarı yaştaki bireylerin 61.2’sinin kendisini “mutlu” hissettiği ortaya çıktı.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de 18 ve daha yukarı yaştaki bireylerin 61.2’si kendisini mutlu hissederken, 2010 yılında kadınlarda mutluk oranı yüzde 62.7 düzeyinde gerçekleşti. Erkeklerde ise yüzde 59.6’ya gerilediği belirlendi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2010 yılı Yaşam Memnuniyeti Araştırması sonuçlarına göre, ekonomik gelişmeler karşısında bireylerin yüzde 60’ı 2009 yılında daha ucuz ürün tüketirken, 2010 yılında bu oran yüzde 54.2’ye düştü. Buna karşılık 2010 yılında bireylerin yüzde 33.8’i borçlandığını, yüzde 22.7’si eğlence ve tatil masraflarını kıstığını söyledi.
Evlilik hayatı güzel
2010 yılında evli bireylerin yüzde 63.7’si mutlu iken, evli olmayanlarda bu oran yüzde 53.5 düzeyinde gerçekleşti. Evlilerden yüzde 9.2’si “mutsuzum” derken, bekarlardan yüzde 15.3’ü “mutsuzum” ifadesini kullandı. 2010 yılında kadınların yüzde 10’u, erkeklerin yüzde 11.5’i mutsuzum derken, 2009 yılında bu oranlar sırasıyla yüzde 12.3, yüzde 17.1 düzeyinde gerçekleşmişti.
Gençler daha mutlu
Yaş gruplarına göre mutluluk düzeyi de değişiklik gösterdi. 18-24 yaş grubundaki bireylerde mutluluk oranı yüzde 63.9 iken, 25-34 yaş grubundakilerde yüzde 64.4, 35-44 yaş grubundakilerde yüzde 57.5, 45-54 yaş grubundakilerde yüzde 58.9, 55-64 yaş grubundakilerde yüzde 61.3, 65 ve daha yukarı yaştaki bireylerde bu oran yüzde 60 düzeyinde gerçekleşti.
Eğitim düzeyi önemli
Eğitim düzeyi arttıkça mutluluk düzeyi de arttı. 2010 yılında okur yazar olmayanların mutluluk düzeyi yüzde 56.5, okur yazar olup bir okul bitirmeyenlerin yüzde 56 düzeyindeyken, ilkokul mezunu olanlarda mutluluk oranı yüzde 60.5 olarak belirlendi. İlköğretim veya ortaokul mezunlarında mutluluk düzeyi yüzde 61.6 düzeyinde ifade edilirken, lise ve dengi okullarda bu oran yüzde 62.7’ye, yüksekokul ya da üniversite mezunlarında yüzde 67.7’ye yükseldi.

Haberin Devamı

İşe giren ve iflas edenlerin oranı arttı

2009 yılında işe girdiğini söyleyenlerin oranı yüzde 0.9 düzeyindeyken, bu oran 2010 yılında yüzde 4.7’ye çıktı. Yeni iş yeri açanlar 2009 yılında yüzde 0.9 iken bu oran 2010 yılında yüzde 1’e yükseldi. 2009 yılında iflas ettiğini söyleyenlerin oranı yüzde 0.5 düzeyindeyken, 2010 yılında bu oran yüzde 1’e çıktı.

Haberin Devamı

Sağlık ‘iyi’ çıktı

Kamunun verdiği sağlık ve asayiş hizmetlerinde memnuniyet yüzde 73 düzeyinde gerçekleşirken, eğitimde yüzde 61.5, sosyal güvenlik hizmetlerinde yüzde 54.9, adli hizmetlerde yüzde 37.2 oldu.
Son 8 yılda sağlık hizmetlerinden vatandaşın duyduğu memnuniyet 33.5 puan artarken, adli hizmetlerde memnuniyet 8.5 puan geriledi.
Bireylerin mutluluk kaynağı olarak görülen değerlerin başında yüzde 71.2 ile sağlık geldi. Sevgi yüzde 13 ile ikinci, başarı yüzde 6.9 ile üçüncü, para yüzde 4.6 ile dördüncü, iş yüzde 3.5 ile beşinci sırada yer aldı.
2003 yılında asayiş düzeyinden duyulan memnuniyet yüzde 57.9, orta derecede memnuniyet yüzde 29.6 düzeyinde belirlenirken, 2010 yılında memnuniyet düzeyi yüzde 73, orta memnuniyet yüzde 13.8 oldu. ‘Memnun değilim’ diyenler 8 yılda yüzde 29.6’dan yüzde 13.8’e geriledi.

Haberin Devamı

Bireylerin yüzde 72.8’i umutlu

TÜKİ’in araştırmasına göre bireylerin yüzde 72.8’i kendi geleceklerinden umutlu. Kadınlarda bu oran yüzde 72.9 düzeyinde belirlenirken, erkeklerin ise yüzde 72.7’si kendi geleceklerinden umutlu olduklarını söyledi. 2010 yılında kendilerini en çok ailenin mutlu ettiğini belirtenlerin oranı yüzde 70.9 iken, kendilerini en çok sağlıklı olmanın mutlu ettiğini söyleyenlerin oranı yüzde 71.2 düzeyinde gerçekleşti.

SGK’dan memnuniyet önce zirve yaptı, sonra düşüşe geçti

SOSYAL Güvenlik Kurumu (SGK) hizmetlerinden duyulan memnuniyet 2003 yılında yüzde 40.2 düzeyinde gerçekleşirken, bu oran 2007’de yüzde 73.8’le zirve yaptı. 2008’de yüzde 71.5’e, 2009’da yüzde 58.9’a gerileyen sosyal güvenlik hizmetlerinden memnuniyet, 2010 yılında yüzde 54.9 oldu.

Haberin Devamı

Eğitim ‘iyi’ görünüyor

2004’te genel olarak eğitim hizmetlerinden memnuniyet yüzde 48.7 iken, 2010’da bu oran yüzde 61.5 oldu.
Genel olarak eğitim hizmetlerinden duyulan memnuniyetsizlik yüzde 26.2’den yüzde 18.7’e indi.

Adli hizmetler gözden düştü

ADLİ hizmetlerden duyulan memnuniyet geriledi. 2003’te adli hizmetlerden memnuniyet yüzde 45.7 iken, 2010 yılında yüzde 37.2’ye indi. Bu konuda fikri olmayanların oranı 2010’da yüzde 44.6’ya çıkarken, memnuniyetsizliğini ifade edenler yüzde 9.6 oldu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!