Güncelleme Tarihi:
Özdemir, GDP tarafından bu yıl “Değişen Müşteri” temasıyla 3’üncüsü düzenlenen GPD-Ortak Gelişim Kongresi’nin açılışında, perakende sektörünün Türkiye ekonomisinde önemli bir paya sahip olduğunu, 2015 yılında Türkiye perakende sektörünün toplam cirosunun 663 milyar lira olarak gerçekleştiğini kaydetti. Özdemir, modern perakende cirosunun 217 milyar liraya, istihdamının da 800 bin kişiye ulaştığı bilgisini verdi.
ULUSALLAR HIZ KESTİ
Nielsen yöneticileri, “2016 Yılı Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı Perakende ve Alışverişçi Trendleri” başlığıyla gerçekleştirdikleri sunumda, sektörde inovasyonun oynadığı rolün altını çizdiler. Nielsen Perakendeci Hizmetleri Direktörü Yankı Yalçın, son 10 yılın perakende rakamlarına değinerek, modern kanalın nokta sayısını yaklaşık 3 katına çıkararak önemli bir gelişim kaydettiğini belirtti. Sunumda, önceki yıla oranla ‘indirim marketleri’ mağaza sayısı artış hızını korurken, ulusalların hız kestiği görüldü.İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan ise yeni çağın üretime ve insana odaklı yeni ekonomi anlayışında artık üretmeden büyümek, kısa yoldan zengin olmanın eskisi kadar kolay olmadığını söyledi.