Güncelleme Tarihi:
Trafik hem İstanbul'u hem de cep telefonlarını felç ediyor
Trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki GSM baz istasyonlarının kapasitesi yetersiz kalıyor. Sistem, kapasitenin üzerindeki talepleri sıraya koyuyor. Talep aşırı olunca da sıra aboneye bir türlü gelmek bilmiyor. Bu tip durumlarda abonelerin meşgul çıkan numaraları peş peşe aramak yerine, bir süre beklemeleri gerekiyor.
İstanbul yollarındaki bakım, onarım ve yeni kavşak çalışmaları, trafiğinin yanı sıra cep telefonlarını da felç ediyor. Bunun da nedeni, saatlerce trafiğe takılmak zorunda kalan İstanbullular'ın, telefonlarına aynı anda sarılması... Bu da, GSM sisteminin o bölgede çökmesine yol açıyor.
Arkadaşımız Zeliha Aslan, son günlerde İstanbullu cep telefonu kullanıcılarının İstanbul'da görüşememe, faturanın ödenmesine rağmen telefonun kesilmesi, tatil bölgelerinde Yunanistan üzerinden görüşmek zorunda kalınmasıyla ilgili şikayetlerinin artması üzerine, Turkcell yetkililerinden Okşan Atilla'yla görüştü.
TRAFİK SIKIŞIKLIĞI
Atilla, İstanbullular'ın cep telefonuyla belli saatlerde konuşamamasının nedenini trafiğe bağladı. Bir baz istasyonunun 32 kilometrelik bir alanı kapsadığına dikkat çeken Atilla, ‘‘Levent Kavşağı, bir ve ikinci köprü, Mahmutbey gişeleri gibi İstanbul trafiğinin felç olduğu bölgelerde, trafiğe takılanlar aynı anda telefonlarına sarılıyor. Artık özellikle İstanbul'da hemen hemen her araçta da bir telefon bulunuyor. Kimi can sıkıntısından, kimi de geç kalacağını söylemek için mutlaka telefonunu kullanıyor. Böyle olunca da, o bölgedeki baz istasyonlarının kapasitesi yetersiz kalıyor. Aşırı yüklenme, sistemin sağlıklı çalışmasını engelliyor. Sistem kapasitenin üzerindeki talepleri sıraya koyuyor. Talep aşırı olunca da sıra aboneye bir türlü gelmek bilmiyor. Bu tip durumlarda abonelerin meşgul çıktı diye aynı numarayı peş peşe aramak yerine, bir süre beklemeleri gerekiyor'' dedi.
ÖDEMEYE DİKKAT
Atilla, abonelerin faturanın ödenmesine rağmen telefonların kesilmesinin nedenini Türk Telekom'a bağladı. Faturaların Türk Telekom'a ödendiğine dikkat çeken Atilla, ‘‘Faturanın ödendiği Türk Telekom kayıtlarında yer almadığı taktirde telefon kesiliyor. Bu da, faturaların on-line sisteme bağlı olmayan şubelere yatırılması durumunda ortaya çıkıyor. Banka şubesi on-line sistemine bağlı değilse, fatura zamanında ödenmiş olsa dahi Türk Telekom'a geç bildiriliyor. Bu nedenle telefonun kesilmesi istenmiyorsa online olmayan banka şubesine fatura yatırılmamalı'' dedi.
YUNANİSTAN'DAN GÖRÜŞME
Özellikle Akdeniz ve Ege bölgesinde cep telefonu kullanıcılarının görüşmelerini Yunanistan üzerinden yapmak zorunda kalmalarıyla ilgili şikayetlerle ilgili olarak da şunları söyledi:
‘‘Yunan adalarına konan vericiler, Türkiye'nin Akdeniz ve Ege sahillerinde yer yer Telsim ve Turkcell'den baskın olabiliyor. Aynı şekilde bizim vericilerimiz de Yunanistan'ın bazı bölelerinde etkili olabiliyor. Bu, sadece Türkiye ve Yunanistan için değil, tüm GSM şebekesi olan komşu ülkelerin sorunu. O bölgede hangi şebeke daha güçlüyse o şebekenin vericisi üzerinden görüşme yapılabiliyor. Böylece hem yabancı bir şebekeden görüşülüyor hem de uluslararası görüşme yapmış gibi faturalandırılıyor. Bunu önlemek için abonelerin telefonundaki GSM şebeke seçimini otomatikten manuele çevirmeleri gerekiyor. Manuel'e çevirip, Turkcell abonesi Turkcell'e, Telsim abonesi'de Telsim'e ayarladığı taktirde, Yunanistan'ın şebekeleri kullanılmamış olur. Böylece, uluslararası görüşme yapılmadığı için fatura da kabarık olmaz.''
Çöp Vergisi'ni ödemeyen 3 bin kişinin telefonunu kestirdi
Dursun Döğer, çöp vergisini ödemediği için Güngören Belediyesi'nin telefonunu kapattırmasından şikayetçi. Bizi arayarak belediyenin böyle birşeye hakkı olup olmadığını sordu. Konuyla ilgili olarak Güngören Belediyesi'yle görüştük. Yetkililer, Döger'in 1994 yılından beri vergisini ödemediğini belirterek, ‘‘Vergiyi tahsil edebilmek için Amme Alacakları Kanunu'na göre telefonunu kapattırdık. Telefonu kapattırmamadan önce kendisine ihtarname gönderip 7 gün içerisinde borcunu ödemesini aistedik. Yine ödemeyince PTT'yle anlaşarak telefonunu görüşmeye kapattırdık. Bu şekilde yaklaşık 2-3 bin kişinin daha telefonu kapatıldı'' dediler.
Buterfly alırken halıyı sağlam kazığa bağlayın
Mutlu Altınada'nın leke tutmaz diye aldığı Buterfly ithal halı, lekelenince ve lekeler çıkmayınca bayiye giderek sorununu bildirmiş. Ancak, olumlu bir yanıt alamamış. Altınada'nın sorunuyla ilgili olarak halıların ithalatçısı Kotil Ticaret'le görüştük. Kotil yetkilisi halıların leke tutmama özelliğinin olmadığını sadece diğer halılara göre daha kolay temizlenebileceğini söyledi. Satıcının malı satmak için öyle söyleyebileceğini ancak bunun da kanıtlanamayacağını belirten yetkili ‘‘Garanti evrakla, belgeyle olur. Sözle verilen garanti geçersizdir. Biz halılara garanti belgesi vermiyoruz'' dedi. Oysa, Tüketici Kanunu'na göre halılar garanti belgesiyle satılmak zorunda.
Kötü yazılmış kitabı topluyor
Türkiye'de kitaplar bazı kesimlerce ‘‘sakıncalı'' bulunduğu için toplatılır. Şimdi de, İnkılap Kitabevi'nin yayınladığı ‘‘Otopsi Bölümü'' adlı kitap toplatılıyor. Ancak, bu kez toplatma kararı oldukça farklı. Farklılığı da kitabın ne muzır bulunması ne de siyasi içerik taşıması... Üstelik kitabı toplatan da mahkemeler değil, yayınevinin kendisi... Toplatma nedeni de sadece ve sadece, çeviri ve redaksiyon hatalarının farkına varılması...
İnkılap Kitabevi'nin yetkililerinden Nuray Akdemir, bu kararı okuyucuların şikayeti üzerine aldıklarını açıkladı. Akdemir, Patricia D. Cronwell'in ‘‘Otopsi Bölümü'' adlı kitabındaki çevirmen ve redaktör hatalarının farkına varılması üzerine kitabı piyasadan çekme kararı aldıklarını söyledi. Akdemir, kitabı sadece piyasadan çekmekle kalmayıp, yeniden çevirisini yapıp, yeni bir kapak düzeniyle baştan basacaklarını da belirtti. Bu kitabı satın alan tüketicilerinde istedikleri taktirde ellerindeki kitapları yeni baskısıyla değiştirebilecekleri gibi yerine başka bir kitap da alabileceklerini vurguladı. Nuray Akdemir, ‘‘İnkılap Kitabevi olarak redaktörümüze güvenmek durumundayız. Redaktörümüz kitabın baskıya hazır olduğunu söyleyince, kitap basıldı. Ancak, okuyucuların uyarısı üzerine kitabın hatalı olduğu anlaşıldı. Bunun üzerine, okuyucularımızın mağdur olmaması için kitabı piyasadan toplama kararı aldık. Kitabı satın alan okuyucularımızda para iadesi alabilecekleri gibi isterlerse başka bir kitapla da değiştirebilecekler'' dedi.
Bakırköy'ü TÜDER denetliyor
Tüketiciler Derneği (TÜDER), ‘‘Etiketsiz mala hayır'' kampanyası başlattı. Bakırköy Belediyesi işbirliğiyle düzenlenen kampanyada satıcılara yükümlülüklerini anlatan broşürler dağıtıldı. TÜDER Başkanı Engin Başaran broşür dağıtımından sonra Bakırköy'deki işyerlerinin belediye zabıta ekibiyle birlikte denetleneceğini ve yükümlülüklerini yerine getirmeyen satıcılara yaptırımlar uygulanacağını söyledi.
Tüketici Postası
İSTANBUL'dan Binnur Keskin'in AEG marka buzdolabının eritme timeri ve termostatı değiştirilerek sorun giderildi
İSTANBUL'dan Aybike Börü'nün Sisley Mağazasından aldığı pantalon değiştirildi
ANKARA Ulus'tan Dilek Hakioğlu'nun DESA marka evrak çantasının sapı onarılarak teslim edildi.
İSTANBUL Suadiye'den Erkan Çınar'ın Cine5 yayınının isim benzerliğinden dolaşı kesildiği anlaşıldı. Hata gidirilerek yayın yeniden çıldı.