Güncelleme Tarihi:
Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yetkisi olmadığı halde faaliyet gösteren teknik servislerin tüketicileri zor durumda bıraktığını söyledi.
Bir servisin yetkili olup olmadığının sorgulanması gerektiğine işaret eden Ağaoğlu, "Sahte yetkili servis kurbanı olup olmamak sadece tüketicinin dikkatine kalmış bir durum değildir. Markanın gerçek sahibi firmaların da alacağı tedbirlerle bunun önüne geçilebilir. Firmalar, arama motorlarında tüketicilerin yaptığı gibi aramayla karşılarına çıkan taklitçi servisleri tespit ederek, cezalandırılmalarını sağlayabilir. Tüketiciler, teknik destek almak istedikleri firmaları sahip oldukları ürünün markasına ait genel merkezden doğrulamalı, yetki belgesini sorgulamalıdır" diye konuştu.
Ağaoğlu, yetkili olmayan teknik servis kurbanı tüketicilerin muhatap bulamadığını vurgulayarak, şunları kaydetti:
"Yetkili olmayan servis, ilgili markanın cihazına dokunduğunda ürün garanti dışına çıkarıyor, tüketiciler bu konuda mağdur ediliyor. Mağduriyetlerinin giderilmesi için tüketici hakem heyetlerine şikayette bulunan tüketiciler, olumsuz yanıt alıyor. Sahte teknik servis mağduru tüketicimiz için ürününün ana firmasından savunma istedik, 'adı geçen servisle bir bağlantımız yok, bu konuda taraf değiliz' yanıtı aldık. Ortada mağduriyet söz konusu fakat muhatap yok. Tüketiciler, hizmet alacakları servisin yetkisini sorgulamadan evlerine sokmasın, cihazlarını emanet etmesin. Ana firma, yetkili haricinde ürününe dokunulduğunda garanti dışına çıkartıyor, muhatap bulamayan tüketicisi ise kaderine boyun eğmek zorunda kalıyor. Bu noktada tüketicilerin en yakın cumhuriyet savcılığına şikayette bulunmasından başka çaresi kalmıyor."