Güncelleme Tarihi:
Şube binasında üyelerle birlikte toplantısı yapan Ramazan Yıldız, toplantı masasına koyduğu zamlı ürünleri tek tek açıkladı. Tüketiciler Birliği tarafından son 5 yıldır her Ramazan öncesi piyasa gözlemi yapıldığını belirten Yıldız, Ramazan öncesi gıda ürünlerinin fiyatlarında her yıl sürekli artış yapıldığını tespit ettiklerini bildirdi. Bu yıl gıda ürünlerine, önceki yıllara oranla daha fazla zam yapıldığını vurgulayan Yıldız, “Bu yıl hiçbir ekonomik veri ile kıyaslanamayacak ve açıklanamayacak oranda gıda ürünlerinin fiyatlarının artış gösterdiği tespit edilmiştir. Bakliyatta yüzde 20-30, süt ürünlerinde yüzde 25-35, yağ ürünlerinde yüzde 40-50, yumurtada da yüzde 100 oranında zam yapılmıştır. Bu haksız ve vurguncu anlayışla yapılan zammın geri alınmaması nedeniyle, fırsatçılık yaparak tüketiciyi kazıklamaya kalkan firmaları boykot etmeye çağırıyoruz” dedi.
RAMAZAN RAMAZAM’A DÖNÜŞTÜ
Yapılan zamlara gerekçe olarak gösterilen küresel ısınma nedeniyle oluşan kuraklığın sadece zam için bahane olduğu anlatan Dr. Yıldız, şöyle konuştu:
“İklim koşullarıyla ilgili olmayan ürünlere dahi Ramazan zammı yapılmıştır. Örneğin iklim gerekçe gösterilerek yumurta yüzde 100 artarken, tavuk fiyatları artmamıştır. Müslümanlarca kutsal olan Ramazan öncesi zam yapmak, bu ayda artan gıda ürünleri talebinden yararlanmak isteyen fırsatçı ve vurguncu zihniyetin sonucudur. Öte yandan Merkez Bankası başkanının ‘enflasyonla mücadele için zam yapılmaması’ feryadının aksine, ulusal mücadele olan enflasyon canavarına karşı yürütülen bu çabaları sekteye uğratacak niteliktedir. Bunun bir diğer anlamı vatan hainliğidir. Yüzde 7 enflasyon olan bir ülkede daha 3 ay önce yapılan yüzde 10’luk KDV indiriminin fiyatlara yansıtılmamasına ilaveten aynı firmaların ürünlerine tekrar ortalama yüzde 22 zam yapmasının vurgunculuk, fırsatçılık ve vatan hainliğinden başka bir anlamı yoktur. Biz Ramazan ayını Ramazam’a dönüştüren bu fırsatçıların ürünlerini boykot ediyoruz."