A.A
Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2009 15:01
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Tüketici Hakları Zabıta Amirliği'nin Avrupa ve Anadolu yakasında bulunan tüketici şikayet bürolarına 2008 yılında 5 bin 289 şikayet yapıldı.
Tüketici Hakları Zabıta Amirliği, 2008 yılı içerisinde tüketici şikayetlerine yönelik yaptığı çalışmanın sonucunu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin resmi web sitesinde yayımladı.
Buna göre, Tüketici Hakları Zabıta Amirliği'nin Avrupa ve Anadolu yakasında bulunan tüketici şikayet bürolarına 2008 yılı içinde 5 bin 289 şikayet yapıldı.
Bu şikayetlerin türlerine bakıldığında, 1669 başvuruyla ayıplı mal ve hizmetlerle ilgili şikayetler birinci sırada yer alırken, bunu 925 şikayetle kapıdan satışlar izledi.
Tüketici Hakları Zabıta Amirliği, kendilerine yapılan toplam 5 bin 289 adet başvurudan 3 bin 526 şikayette tüketici ile karşı tarafı uzlaştırırken, uzlaşmaya varılmayan şikayetlerde ise tüketiciler kanundaki yasal hakları konusunda bilgilendirildi.
Haklarını arayan tüketicilerin yaş ve öğrenim durumlarında bakıldığında ise 1938 tüketicinin orta öğretim, 1714 tüketicinin ilköğretim ve 1637 tüketicinin de üniversite mezunu olduğu görüldü. Şikayet eden tüketicilerden 2 bin 53'ünün 20-35, 1806'sının 35-50 ve 1430'unun de 50-65 yaşları arasında olduğu tespit edildi.