Güncelleme Tarihi:
Sektörde pazarın nereye gittiğini öngörerek sürdürülebilir bir büyüme yakalamanın mümkün olduğunu belirten Kent, tüketicerin artık kendilerine birşey söylenmesinden ziyade kendilerinin de dinlenmesini istediğini anlattı. Kent, "Bugün artık üretimde, dağıtımda ve iletişimde izlenimleri ifadeler haline dönüştürmek zorundayız. Başarılı şirketler müşterileriyle iletişime geçiyor. Öyle bir dönemdeyiz ki kitle düzeyindeki pazarlamadan kitle düzeyindeki kişiselleştirmeye doğru gidiyoruz" diye konuştu. Ambalajların üzerine tüketici isimlerini yazmanın son 20 yılın en başarılı kampanyalarından biri olduğuna dikkati çeken Kent, şöyle konuştu:
İYİ BİR MARKA VAATTİR
"Tüketiciler eskiden olmadığı kadar güçlüler. 2020'de dünyada 800 milyonluk bir orta sınıf oluşacak. Markalar toplum içindeki gerginliklere de cevap verebilecek güçte olmalı. Tüketiciler sürdürülebilir bir hayat geçirmek istiyorlar. Bunu da tükettikleri ürünlerle yapmak istiyorlar. İyi bir marka vaattir. Muhteşem bir marka ise sadık kalınan bir vaattir. Sürdürülebilir olduğunuz sürece gerçek bir marka olmuşsunuz demektir." Diğer bir makro trendin teknolojinin hızlanması ve hiper bağlantı olacağını dile getiren Kent, bugün teknolojinin inanılmaz bir hızla geliştiğini, uzmanların 2025'te 1 trilyon cihazın birbirleriyle bağlantılı olacağını öngördüğünü, bunun da herkesin işlerini etkilediğini bildirdi. Coca-Cola'nın atıştırmalık işine girmeyi düşünmediğini anlatan Kent, fakat içecekte yeni kategorilere gireceklerini kaydetti. Kent, "Birkaç ay önce badem içeceği sütü işini Çin'de satın aldık. Dolayısıyla biz kendi alanımızda çeşitlenmeye devam edeceğiz. ABD'de başka bir sıvı atıştırmalık işini satın aldık. Yani kendi iş alanımızda çeşitlendirmelerimiz olacak ancak gıda işinde değil" dedi.
GENÇLER TAZE ÜRÜN ALIYOR
Kongrede konuşan ABD'nin ünlü yoğurt markalarından biri olan Chobani'nin CEO'su Hamdi Ulukaya da alışveriş yapanların gençleştiğini, gençlerin de daha az ama sık alışveriş yaptığını ve taze ürün almayı tercih ettiğini söyledi.
ABD'de insanların değişik tatların keşfedilmesine öncülük ettiğini ifade eden Ulukaya, şöyle konuştu: "Yeni yüzyılda doğanlar daha çok gıdayla uğraşacak. Çiftçilik konusuna da ilgi var. İnsanlar yiyeceklerin hangi çiftlikten geldiğini öğrenmek istiyor. Tarladan masaya gelene kadar o zincir şeffaf olmaz, karanlık noktalar olursa insanlar bu ürünlerden kaçıyor. Gıda çok farklı bir yöne gidiyor. Konserve gıdalarda büyük bir panik var. Konserve tenekeler, dondurulmuş gıdalar kötü gidiyor. Şirketler ne olacağını anlamaya çalıştılar. Önceden hazırlık yapanlar da rakiplerine fark attılar. Son 5 yılda en büyük gıda şirketleri 19 milyar dolar kaybetmişler ve bizim gibi küçük şirketler bu kaybı bölüşmüşler. Dolayısıyla büyük şirketlerin de öğrenecekleri çok şey var."