A.A.
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2006 12:41
ACNielsen tarafından yapılan araştırmada, tüketiciler, en yenilikçi ürün olarak Arçelik'i seçti. Arçelik'i, Nokia, Vestel ve Apple izledi. Tüketiciler, en yenilikçi ürün olarak cep telefonlarını seçerken, profesyonellerin en yenilikçi ürün tercihi Ipod oldu.
Management Centre Türkiye ve Eventus tarafından, “Yenilikçinin Büyüme Rehberi” temasıyla 7-8 Aralık 2006 tarihlerinde İstanbul'da düzenlenecek 7. Pazarlama Zirvesi öncesinde, tüketicilerin ve pazarlama dünyasının “yenilikçilik ve yenilikçi ürün” konusuna yaklaşımı araştırıldı.
ACNielsen tarafından 13 ilde bin 211 tüketici ile yüz yüze ve bu yılki zirveye katılacaklar arasından seçilen 101 profesyonel ile telefonda yapılan araştırmada, son bir yıl baz alındığında en yenilikçi olduğu düşünülen markanın Arçelik olduğu ortaya çıktı.
Tüketiciler, en yenilikçi ürün olarak cep telefonlarını seçerken, profesyonellerin en yenilikçi ürün tercihi Ipod oldu.
Araştırmanın yapıldığı İstanbul, Ankara, İzmir, Erzurum, Samsun, Bursa, Kocaeli, Manisa, Konya, Adana, Antalya, Zonguldak ve Gaziantep illerinde tüketicilerin yüzde 28'i ve profesyonellerin yüzde 21'i Arçelik'i “en yenilikçi marka” olarak gösterdi.
Tüketicilerin yüzde 28'i herhangi bir markaya işaret etmezken, yine tüketicilerde Arçelik'i izleyen markalar yüzde 16 ile Vestel, yüzde 9 ile Ülker ve Turkcell oldu. Tüketicilerin diğer yenilikçi markalarını; Nokia, Bosch, Sony, Danone, LG, Renault, Cafe Crown, Beko, Petrol Ofisi, Tefal ve Sütaş oluşturdu.Profesyoneller ise Arçelik'in ardından yüzde 17 ile Nokia'yı, yüzde 16 ile Apple'ı, yüzde 12 ile Turkcell'i ve yüzde 10 ile Samsung'u “en yenilikçi marka” olarak belirledi. Profesyonellerin en yenilikçi diğer marka tercihinde, Vestel, Sony, Bosch, Danone, Garanti Bankası, HP, Nike, Adidas, Sütaş ve Panasonic yer aldı.
EN YENİLİKÇİ ÜRÜNLER TEKNOLOJİ ALANINDA
Araştırmaya göre, “Son bir yıldır pazara sunulan en yenilikçi ürünler nedir?” sorusuna tüketicilerin yüzde 43'ü “bilmiyorum, hatırlamıyorum” yanıtını verdi.
Yüzde 14'lük kesim “cep telefonu/fotoğraf çeken cep telefonu”, yüzde 10'u ”yiyecekler/içecekler”, yüzde 5'i “bilgisayar/internet”, “araba dizaynı” ve ”beyaz eşya”, yüzde 4'ü “çamaşır makinesi” dedi.
Profesyonellerin yüzde 18'i bu soruyu “Ipod/videolu Ipod”, yüzde 17'si ”cep telefonu alanındaki yenilikler”, yüzde 9'u “televizyon teknolojisi” olarak yanıtladı.
Diğer yenilikçi ürünleri, teknoloji ürünleri, kolesterolü düşüren yoğurt, bilişim ürünlerindeki yenilikler, otomotiv sektöründeki yenilikler, probiyotik yoğurtlar, blackberry ile bankacılık hizmet ve ürünleri oluşturdu.
YÜZDE 35'LİK KESİM YENİLİKÇİ ÜRÜNÜ TARİF EDEMEDİ
Tüketicilerin yüzde 35'i, yenilikçi bir ürünü tarif etmek konusunda zorlandı ve fikir beyan edemedi.
Tüketicilerin yüzde 10'u “kaliteli ve yenilikçi olmasının”, yüzde 9'u ”fiyatının uygun olmasının”, yüzde 5'i “farklı olmasının”, ürünün yenilikçi olduğunu gösterdiğini belirtti.
Profesyonellerin yüzde 46'sı yenilikçi ürünü, “bilinen, var olan ürünlerden farklı olan” şeklinde tarif etti. Profesyonellerin yüzde 33'ü “ilk olması”, yüzde 20'si “ihtiyacı karşılıyor olması”, yüzde 16'sı “yenilikçi ve yaratıcı olması”, yüzde 9'u “hayatı kolaylaştırıcı fonksiyonlara sahip olması” şeklinde tanımladı.