Tüketici etik ürün peşinde

Güncelleme Tarihi:

Tüketici etik ürün peşinde
Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2019 08:30

Dünyanın en büyük çikolata üreticilerinden Ferrero, tüketicilerin talebi olan “izlenebilir üretim” için harekete geçti. Ferrero Fındık Genel Müdürü Bamsı Akın, “Artık tüketiciler aldıkları ürünler izlenebilir olsun istiyor. Biz de bunu sağlamak için Değerli Tarım Projesi yürütüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Akın, fındık üreticilerine kaliteli ve verimli fındık için 30 gün yerine 120 gün bahçede olmaları uyarısında bulundu. Ferrero’nun davetiyle gittiğimiz İtalya’nın Alba kentindeki fabrikalarında Akın, gazetecilere dünyada tüketici eğilimlerindeki değişimlere ilişkin bilgi verdi. Tüketicinin etik üretilmiş, çocuk işçi çalıştırılmamış ürünleri tercih ettiğine dikkat çeken Akın, “Dünyada en büyük fındık üretimi Türkiye’de. UTZ adında uzman bir sertifikasyon kuruluşu var. Onlar izlenebilir fındığı sertifikalandırıyorlar ve biz de çiftçilere uygulama konusunda destek oluyoruz. 21 sosyal uzmanımız ve 69 ziraat mühendisimiz ile izlenebilirliğin nasıl olacağını öğretiyoruz. Destek verdiğimiz 26 bin çiftçi var. 2018’de 90 bin çiftçiyi ziyaret ettik. Bu işe yılda 25 milyon TL harcıyoruz. İzlenebilirlik, kim nerede hasat etti, hangi ilaçları kullandı, nerede stokladı gibi bilgileri içeriyor. Şu ana kadar 26 bin çiftçiye, 75 bin hektara ulaştık. Bu da Türkiye’nin yüzde 10’una dek geliyor. Bunun elbette çarpan etkisi de var” dedi.

Haberin Devamı

Akın, değerli tarım uyguladıkları birçok model bahçesinde dekarda 300-350 kilogram ürün alabildiklerini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!