Güncelleme Tarihi:
Tukaş'tan yapılan yazılı açıklamaya göre, satış hacmini yükseltmek amacıyla yeni ihracat bağlantıları yönünde faaliyetlerini yoğunlaştıran Tukaş, ABD'nin New York kentinde 28-30 Haziran 2009 tarihleri arasında düzenlenen “Summer 2009 Fancy Food & Confection Show” fuarına katıldı. ABD'ye ağırlıklı olarak domates salçası, közlenmiş biber, salatalık turşuları, reçel, ketçap, mayonez ve hazır yemek ürünlerini ihraç eden Tukaş'ın farklı damak lezzetine uygun geliştirdiği ürünler ile ilgi gördüğü belirtildi.
Fuarın ABD pazarına girmek ve bu pazarda etkin olabilmek açısından önemine dikkati çeken Tukaş yetkilileri tarafından, fuarın, gıda sektörü için büyük bir pazar olan ABD'ye açılmak için önemli bir şans olduğu kaydedildi. Uygulanan kurallar gereği gıda ürünleri ihracatı açısından dünyanın en zor pazarlarından olan ABD'nin ithal ettiği ürünlerin FDA kayıtlı olması şartını öngördüğüne dikkati çeken Tukaş yetkilileri, ürünleri FDA'ya kayıtlı olan Tukaş'ın TS-EN-ISO 22000 sistemini uygulamasının, ABD'ye ihracatta Tukaş'a avantaj sağladığını ifade ettiler.
ABD'nin farklı kökenlerden gelen insanların yaşadığı bir ülke olmasından kaynaklanan kozmopolit yapısının, bu ülkede etnik lezzetlerin tercih edilmesi yönünde bir eğilim oluşturduğuna işaret eden Tukaş yetkilileri, “Söz konusu eğilim nedeniyle Türk mutfağına özgü ürünler, ABD'de ilgi çekmekte ve markalı Türk gıda ürünlerinin bu pazardaki şansı artmaktadır. Bu şansın markalı ürünlerle değerlendirilmesi, Türkiye'den ABD'ye yapılan ihracatı da artıracaktır. Tukaş, doğal, lezzetli ve sağlıklı ürünleriyle Türk mutfağına özgü damak tadını sunduğu için ABD pazarından her geçen gün pay almaktadır” dediler.
ABD, AB ülkeleri, Avustralya, Japonya, Afrika ülkeleri ve Orta Doğu ülkelerine ihracat yapan Tukaş'ın toplam satışının yüzde 25-30'unu dış pazar satışları oluşturuyor. Satış hacmini yükseltmek amacıyla 2009 yılında yeni ihracat bağlantıları yönünde faaliyetlerini yoğunlaştıran Tukaş, 2009 yılında 32 milyon ABD doları ihracat geliri hedefliyor.