Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2009 00:00
Dünyanın en büyük tur operatörlerinden Alman TUI Başkanı Michael Frenzel, "Global kriz nedeniyle oteller fiyat indirimi yapmalı. Böylece otellerin doluluk oranları da artacaktır. Türkiye’nin modern yüzü ve farklı yaşam kültürünü tüm dünya ülkeleri bilmeli" dedi.
TÜRKİYE’ye yılda dünyanın değişik ülkelerinden 2 milyon turist getiren tur operatörü TUI’nin (Touristic Union International) Ulusal Başkanı Dr. Michael Frenzel, tüm dünyada yaşanan kriz nedeniyle otellerin fiyatlarında düşüş yapmaları gerektiğini, o zaman doluluklarda artış yaşanacağını bildirdi. TUI’nin Türkiye’deki en büyük organizasyonu, Antalya Belek’te yer alan, Özdoğan Grubu’na ait Calista Luxury Resort’de gerçekleşti. TUI’nin çeşitli ülkelerdeki üst düzey yetkililerini bir araya getiren organizasyonda 370 misafir ağırlandı.
TUI 370 konuk ağırladı
TUI Ulusal Başkanı Dr. Michael Frenzel, TUI CEO’su Peter Long, Batı Avrupa Müdürü Bart Brackx, Avusturya CEO’su Sena Üzgören, Rusya CEO’su Michael Kimmer ve İskandinav bölgesi CEO’su Christian Clemens’e, Özdoğan grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özdoğan, Calista Genel Müdürü Ali Kızıldağ ve Satış&Pazarlama Direktörü Mustafa Gençay eşlik etti. 370 misafire hitap eden TUI Başkanı Frenzel, Antalya’nın Türkiye için önemli bir destinasyon olduğunu dile getirdi.
3 bölgenin payı yüzde 70
Türkiye’ye gelen misafir sayısının 2003 yılında 14 milyonken, 2008 yılında 25 milyonu aştığını belirten Frenzel, "Bunun dağılımı da yüzde 31 ile Antalya, yüzde 28 ile İstanbul ve yüzde 11 ile Muğla. Türkiye’yi ziyaret eden misafirlerin ülke dağılımında yüzde 17 ile birinci sırada Almanya, yüzde 11 ile ikinci sırada Rusya, yüzde 8 ile üçüncü sırada İngiltere pazarı geliyor" dedi.
Antalya’nın bilinirliği arttı
2008’de TUI markası altında Türkiye’yi ziyaret edenlerin milliyet dağılımının ise yüzde 35 ile Almanya, yüzde 21 ile İngiltere, yüzde 12 ile Belçika olduğunu bildiren Frenzel dünyada kriz yüzünden otellerin fiyat indirmesi gerektiğini savundu. Frenzel, Türkiye destinasyonlarında ve Mısır’da ’Herşey Dahil’ konsepti olduğunu hatırlatarak "Oteller özelliklerini artırdı. Antalya’da gerçekleştirdiğimiz TUI toplantısı da Antalya’nın bilinirliğinin artmasında önemli bir tanıtım çalışması oldu. Türkiye’nin modern yüzü ve farklı yaşam kültürü, tüm Dünya ülkeleri tarafından bilinmeli" ifadelerini kullandı.
TUI ile gelenlerin yüzde 70’i 5 yıldızlı otelleri tercih etti
TUI Başkanı Michael Frenzel’in verdiği bilgilere göre; TUI aracılığıyla Türkiye’ye gelenlerin tercihi yüzde 70 ile 5 yıldızlı oteller oldu. TUI ile gelenler ’All Inclusive’ (Herşey Dahil) konseptli otelleri tercih etti. Frenzel, "TUI önümüzdeki yıllarda hizmet çeşidini her misafire göre genişletmek amacıyla, bünyesine yeni oteller alacak. TUI özellikle kalabalık ailelere de farklı seyahat ve tatil imkanları sunarak, bir çok operatörün önüne geçtik" dedi.
Türkiye ile İspanya arasında fark kapanır
TUI CEO’su Peter Long ise TUI’nin artık Türkiye’ye daha fazla önem vereceğini söylerken, "TUI’nin satışlarında İspanya birinci sırada, ikinci sırada Türkiye ve Yunanistan bulunuyor. Türkiye ile İspanya arasında farkın yakında kapanacağına inandığımı sizlere belirtirim. Türkiye tatil için son derece güzel imkanlara sahip. Özellikle Antalya, iki adet uluslararası havalimanı ve çok kaliteli tesisleriyle beğenileri hak eden bir destinasyon" diye konuştu.