Güncelleme Tarihi:
Ağır kış şartlarında daha akıcı olması ve donmaması için 10 numara yağa karıştırılan çözücü maddelerin artırılarak 5 numara yağ diyerek satılmaya başlandığına dikkat çeken Apaydın, “İnceltilirken yanıcı etkisi artan 5 numara yağı kullanan araç sahiplerini uyarıyorum, tehlike büyük, derhal vazgeçilmeli” dedi.
Son zamanlarda ele geçirilen kaçak akaryakıt miktarındaki artışı, arka arkaya yapılan zamlara bağlayan TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, geçen yıla kadar kullanılan kırsal motorinin çevre kirliliği yaratması nedeniyle 1 Nisan 2011 günü resmen yasaklandığını vurguladı.
Ucuz yakıt kullanan vatandaşta arayış içine girerek 10 numara yağ kullanmayı tercih ettiğini belirten Apaydın, açıklamalarına şöyle devam etti:
“Ama yaşanan üzücü olaylar bize göstermiştir ki; hem hayati tehlike yaratması hem de haksız rekabete yol açması bakımından kullanılması sakıncalıdır. Son zamanda Maliye Bakanlığınca alınan önlemler ve yapılan denetimlere rağmen 10 numara yağın halen yoğun bir şekilde kullanıldığını hatta soğuklardan dolayı daha da inceltilerek 5 numara yağ olarak tenekelerle yol boylarında satılmaktadır. Bu da tehlikenin her geçen gün daha da arttığını göstermektedir.”
“2 MİLYAR TL’LİK VERGİ KAYBI VAR”
Apaydın, motorin yerine satılan 10 numara türevi maddelerin çevre kirliliği yarattığını, yangınlı kazalar da can kayıplarına sebep olduğunu ve aynı zamanda araçların motoruna da ciddi zararlar vererek milli servet ve büyük vergi kayıplarına neden olduğunu ifade etti. Apaydın açıklamalarını şöyle sürdürdü:
“Yeni haliyle daha da tehlikeli olarak yollarda satılan sahte ve kaçak akaryakıttan devletin 2 milyar TL’ye yakın vergi kaybının önlenmesine yönelik denetim için yeni tedbirlerin mutlaka alınması gerekmektedir.
En önemlisi bu tedbirlerle birlikte vatandaşı kaçak 10 numara ve 5 numara yağ kullanmaya yönelten sebeplerin önüne geçirilerek akaryakıt fiyatları üzerindeki vergilerde indirime gidilmeli.
Yağ üretiminde kullanılan tüm girdilerin takip edilerek ihtiyaç fazlasının tespiti, egzoz emisyon ölçümleri yapılarak kullanıcılara yönelik cezai tedbirler ile yollarda satış yapanların kontrolü sağlanmalıdır. Eğer yine de önlenemeyecekse belli bir standartta madeni yağ olarak akaryakıt istasyonlarında satılması daha doğru olur.”