Güncelleme Tarihi:
Ülkeler karbon sıfır gündemine giden yolda yeşil enerjideki çeşitliliği artırmayı amaçlarken; şirketin Kurucu Ortağı Baptiste Danichert, dünyanın yüzde 50’sinde bu sistemin kullanılabileceğini belirtti. Danichert Türkiye için ise “Demiryolu ağının uzunluğu önemli değil, Türkiye pazarı bizim için ilk etapta en büyük potansiyel olmasa bile, hiçbir ülkeyi dışarıda tutmuyoruz. Bu yüzden bu teknoloji Türkiye için de son derece uygun” değerlendirmesini yaptı.
NORMALDEN DAHA DAYANIKLI
Sun-Ways, pilot proje için İsviçre’nin batısında yer alan Buttes civarındaki bir hattı seçti. Projenin, ülkenin geri kalan 5 bin kilometrelik demiryolu ağına yayılması halinde İsviçre’nin ihtiyacı olan elektriğin yüzde 2’sini karşılayacağı belirtiliyor. Söz konusu teknolojinin, görsel ya da çevresel bir etkisi olmazken; İngiltere, İtalya ve Almanya’daki bazı şirketlerin demiryoluna gömülü güneş panelleri üzerine çalıştığı biliniyor. Raylardaki güneş panellerinden elde edilen elektriğin sinyaller ve istasyonlar için demiryolu altyapısında ya da evlerdeki ihtiyaçlar için kullanılabileceği belirtiliyor.
DÜNYANIN YARISINA TALİP
İsviçre’nin kuzeyinde devam eden pilot projenin ihtiyaç duyulan iyileştirmeler için önemli olduğunu vurgulayan Baptiste Danichert, “Dünyada 1 milyon kilometreden daha fazla demiryolu hattı var. Bu hatların yüzde 50’si bu şekilde donatılabilir. Sistem, rayların bakım işini de üstleniyor. Uygun maliyetli, başka projeler üzerine de çalışıyoruz” değerlendirmesini yaptı.