Güncelleme Tarihi:
ERGO Türkiye İcra Kurulu Üyesi Yıldırım Türe, trafik sigortasında primlerin artmaya devam edeceğini açıkladı. Yıldırım Türe, trafik sigortasında vefat, sakatlık gibi bedeni hasarlar nedeniyle sigorta şirketlerinin üzerinde oluşan hasar yükünün her yıl arttığını belirterek, özellikle bedeni hasarlarda mahkeme sürecinin uzaması ve mahkeme sonucu ödenen hasarların yüksek tutarlar olması sebebiyle, alınan primlerin ödenecek hasarları karşılamakta yetersiz kaldığını kaydetti. Türe, bu durumun da sigorta şirketlerinin zarar etmesine neden olduğunu bildirdi.
PRİMLER HALEN DÜŞÜK
Yıldırım Türe, sert rekabet koşulları ve sigortanın zorunlu olması sebebiyle, sektördeki prim ortalamasının halen olması gerekenin altında seyrettiğini ifade ederek, “Trafik sigortasındaki zararın durdurulabilmesi için önce hasarın sonra da primin doğru tespit edilmesi gerekiyor. 2014 yılında prim hesaplamasında tam serbest uygulamaya geçildi. Diğer yandan, rekabet koşulları göz önüne alındığında, olması gerekenden daha düşük fiyatlarla poliçe üretilmemesi için gerekli denetimlerin Hazine tarafından yapılması sağlıklı olacaktır; aksi takdirde zarar yine kaçınılmaz hale gelecektir” dedi.
Yıldırım Türe, trafik sigortasında sigorta şirketlerinin süregelen zararının kara dönüşme ihtimalinin zor olduğuna da değinerek, “Bu nedenle de 2014’te trafik sigorta primlerinin artış trendinde gitmesini öngörüyoruz. Geçmiş dönemlerde trafik primlerinin çok düşük seviyelerde olması sebebiyle günümüzde; şirketler, gerçekten riski ölçen primi talep eder hale gelmiş, bu durum da müşteriye artış olarak yansımıştır. Diğer yandan, primler, olması gereken seviyeye ulaştığında bu artış yavaşlayacaktır” şeklinde konuştu.
POLİÇEDEN 15 YIL SORUMLUYUZ
Yıldırım Türe, “Ticari araçların trafik sigortasındaki prim artışları son dönemde ciddi şikayet konusu oldu. Ticari araçların sigorta fiyatları söylendiği gibi fazla mı yükseldi?” sorusunu ise şöyle yanıtladı:
“Ticari araçların geçmiş hasar bilgileri değerlendirildiğinde, mevcut alınan primlerin yüklenilen risk ile paralel olduğu görülmektedir. Trafik sigortalarında hasar ihbarları, poliçenin yürürlükte olduğu yıl ile sınırlı kalmayıp, bedeni hasarlarda duruma göre 15 yıl geriye kadar gidebiliyor. Bu yüzden sigorta şirketleri, sigortalıyı ve mağdur olan şahısları koruma amaçlı olarak hasar karşılıklarını doğru ayırmakla yükümlüdür. Bu yükümlülüğe paralel olarak da şirketler, primlerini, yükümlülüklerini karşılayabilecek seviyede yapmak durumundadır. Buna ek olarak trafikte yapılan sıkı denetimler, ticari araç sürücülerinin bu konularda bilgilendirilmesi, trafikte daha dikkatli seyrediyor olmaları ticari araçların taşıdığı riski de düşürecektir. Primlerde de düşüş olacaktır.”
Faiz artışı bizim için risk
YILDIRIM Türe, 2014 yılının seçim yılı olduğunu ve politik dalgalanmaların ülkenin gündemine hakim olacağını belirterek, “Bu dönemlerde genelde özel sektör yatırımları ve kişisel tüketim düşer. Ancak bu durum, ülke ekonomisini çok derinden etkilemeyecek. Hayat dışı sigorta sektöründeki büyümenin biraz daha düşük olmasını bekliyoruz. Büyümenin lokomotifi yine oto branşları olacak. En büyük risk, gelebilecek regülasyonla ilgili düzenlemeler olabilir” dedi.
THY uçak filosunu Güneş sigortaladı
TÜRK Hava Yolları’nın filosu, yolcuları, taşıdığı bagaj ve kargo yükü ile çalışanlarını 2012 yılında imzalanan 4 yıllık sözleşme kapsamında güvencesi altına alan Güneş Sigorta, 2014 poliçesini yeniledi. Güneş Sigorta, THY’nin geçtiğimiz yıl filosuna eklediği 28 uçağın ardından, 2014’te filoya katılacak 40 uçağa da yenilenen poliçe ile güvence sunacak. Güneş Sigorta, uçak gövde sigortası, gövde harp sigortası, yolcu-bagaj-kargo ve üçüncü şahıs sorumluluk sigortası, savaş sorumluluk sigortası, işveren sorumluluk sigortası ve havacılık dışı sorumluluk sigortası ile THY’yi her açıdan güvence altına alıyor. Tüm bu sigortalarla THY’nin uçakları, postada, bagajda ve kargodaki hasarlar, yolcu ve üçüncü şahıslar ile THY çalışanları güvence altında alınmış oluyor.
SİGORTA DANIŞMA KÖŞESİ Sorularınız için: sigorta@hurriyet.com.tr
Geçirdiği ani kriz sebebi ile babam vefat etti. 2 bankaya kredi borcu bulunmakta. Kredide hayat sigortası varmış, bu durumda ne olacak? Kerim Bilici
Kredi borcu için, hayat sigortasındaki teminat tutarı; eğer kredi borcu kadar ise kalan borç bankaya sigorta şirketi tarafından ödenir, kalan sigorta teminatı varislerine yatırılır.