Güncelleme Tarihi:
Uğur Gülen, sorunun fiyatın düşüklüğü veya yüksekliği olmadığını, aynı ürüne çok uçlarda fiyat verilmesi olduğunu belirterek, öncelikle bu işin maliyetinin doğru hesaplanması gerektiğini kaydetti. Hazine’nin maliyetinin de doğru olabileceğini, gerekirse yurtdışından uzman getirilebileceğini ve orta yol bulunabileceğini vurgulayan Gülen, şunları söyledi:
“Maliyet tespit edilince fiyatlanması kolay. Burada bir koridor belirlenir, koridor içinde kalınarak isteyen daha düşük veya daha yüksek fiyat verebilir. Doğru yöntemin bu olduğunu inanıyorum. Bugün arz-talep dengeye geldi denebilir. Ancak ideal bir çözüm değil. Sektörün trafik sigortalarından yüzde 10 zarar ettiğini söyleyebiliriz. Demek ki, 10 milyar liralık bir iş hacminde, 1 milyar lira kaybediyor sektör. Bu karşılanabilir bir rakam. Şirket başına 25 milyon TL zarar düşüyor. Bunu da tolere edebiliriz diye düşünüyorum. Yaşanan doluda 60 milyon lira ödedi şirketler. Ben sigorta sektörünün bu işten kar elde etmesini kesinlikle istemiyorum. Eğer bu zorunlu bir ürünse, buna bu şekilde bakmak lazım. Şirketler mi haklı, Hazine mi haklı, bunu yılsonunda göreceğiz. Bilançolara bakıp sektörün bu işten para kazandığını fiktif olarak göstermemek lazım.”