OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 06, 2004 00:00
Trabzonlu Melih, Namık Somel ve Yusuf Hayırlıoğlu'nun Trabzon'da yarattığı Analiz Bilgisayar'ın ürettiği ‘bölgesel kişisel bilgisayar markası Fresh PC’ 22 ile ‘Hamsi Stratejisi’ ile yayılıyor. Sıradaki hedef, Kafkasya ve ardından tüm BDT ülkeleri.Bilgisayar sektöründe Karadeniz'in amiral gemisi konumundaki Analiz Bilgisayar, Trabzon ve 22 yakın ili kapsayan bölgesel pazar için Fresh PC markasını yarattı. Bu yıl Karadeniz Bölgesi'nde ayda 200 Fresh PC satmayı hedefleyen şirket, sonra da ‘hamsi gibi’ Karadeniz'e kıyısı olan tüm ülkelere girmek istiyor.Analiz Bilgisayar Hizmetleri Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı A. Namık Somel, ‘‘1985'te profesyonel iş hayatıma adım attığımda en büyük hayalim Trabzon'da dev bir bilişim şirketi kurmaktı. Şu anda Trabzon merkez olmak üzere 22 ilde etkin pazarlama yapıyoruz ve 8.5 milyon dolarlık ciroya ulaştık. Ciromuz 1998'de sadece 1.5 milyon
dolar seviyesindeydi. Çok hızlı büyüyoruz. Hedefimiz; bu yıl Fresh PC'nin standartlarını daha da yükseltmek. Organize sanayi bölgesinde üretim tesisimizi kurup komşu ülkelerdeki iş ortaklarımızla pazarımızı geliştirmek’’ diyor.HEDEF 15 MİLYON DOLARTrabzon'u bilişim sektörünün odaklandığı bir bölge haline getirmek için yürütülen projelere çok inandıklarını da belirten Namık Somel, bu nedenle şirket evlilikleri de yaptıklarını anlatıyor. Somel şöyle devam ediyor:‘‘Som Data Limited'i şirket evliliği ile kurduk. Somel ve DataMac şirketlerinin bünyesindeki 4 işletme birleşti ve böylece mağazacılık, kurumsal satışlar ve teknik servis hizmetleri konusunda hizmet veren büyük bir firma oluşturduk. Analiz'in toptan satış gücünü bu altyapı ile desteklemiş olduk. Analiz Bilgisayar A.Ş.'nin ticari organizasyonu bu sayede çok büyük başarı kazandı. 2003'te 8.5 milyon dolar olan ciromuzun bu yeni yapı sayesinde 2004'te 15 milyon dolara yükselmesini bekliyoruz.’’Namık Somel, Trabzon'da arazi yapısı ve diğer bölgelere olan uzaklık nedeniyle sanayinin gelişmediğini belirtiyor ve ‘‘Bilgisayar üretimi, özellikle de yazılım üretimi için çok küçük alanlar yeterli olabiliyor. Ayrıca bu ürünler yüksek tatma değerli ürünler olduklarından dünyanın her köşesine rahatlıkla pazarlanabilir. Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin birikiminden insan kaynağı desteğinden yararlanarak bilişim sektörünün gelişmesini hızlandırabiliriz. Havaalanı, serbest bölgesi, limanı, organize sanayi bölgeleri, teknoparkı, dünya ticaret merkezi ile Trabzon bilişim sektöründe dünyanın öncü merkezlerinden biri olabilir’’ diyor.Fresh'i önce bölge lideri yapacağızSOM Data Genel Müdürü M. Melih Somel, 2002 Ekim ayında yaptıkları şirket evlilikleriyle oluşan Som Data'nın 2003'te 1.5 milyon dolarlık ciroya ulaştığını belirterek, ‘‘Fresh PC'yi Analiz üretiyor ve toptan pazarlıyor. Som Data ise son kullanıcıya satıyor ve teknik desteği sağlıyor. Fresh PC'deki aylık satışı 200 bilgisayara çıkaracağız. Fresh'i bölgeye mal olmuş yerel bir marka olarak oturtmak istiyoruz. Sonra da sınırlarımızı aşacağız. Bu yoldan başka arkadaşlarımız da gelebilir’’ diyor.Nerden çıktı bu ‘Hamsi Stratejisi’ANALİZ Bilgisayar'ın Fresh PC için belirlediği üretim ve pazarlama yöntemine ‘Hamsi Stratejisi’ denilmesi de Trabzonlular tarafından şöyle açıklanıyor:‘‘Hamsi Karadeniz'e özgü küçük ama çok lezzetli bir balıktır. Biz ona
balık türü olarak da bakmayız. Bize göre balıktan da deÄŸerlidir. Ãœrün olarak da bütün Karadeniz coÄŸrafyasında bölgesel bir ünü vardır. Son yıllarda ise Avrupa'ya hatta ABD'ye de hamsi gönderiliyor. Bölgemizin bilgisayar markası Fresh PC de önce Trabzon, sonra Türkiye'nin bölgedeki illerine yayıldı. Åžimdi bütün karadeniz ülkelerine ve nihai hedef olarak da dünyaya yayılmasını istiyoruz.’’Â
button