Trabzonlu Fresh PC hamsi gibi yayılıyor

Güncelleme Tarihi:

Trabzonlu Fresh PC hamsi gibi yayılıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 06, 2004 00:00

Trabzonlu Melih, Namık Somel ve Yusuf HayırlıoÄŸlu'nun Trabzon'da yarattığı Analiz Bilgisayar'ın ürettiÄŸi ‘bölgesel kiÅŸisel bilgisayar markası Fresh PC’ 22 ile ‘Hamsi Stratejisi’ ile yayılıyor. Sıradaki hedef, Kafkasya ve ardından tüm BDT ülkeleri.Bilgisayar sektöründe Karadeniz'in amiral gemisi konumundaki Analiz Bilgisayar, Trabzon ve 22 yakın ili kapsayan bölgesel pazar için Fresh PC markasını yarattı. Bu yıl Karadeniz Bölgesi'nde ayda 200 Fresh PC satmayı hedefleyen ÅŸirket, sonra da ‘hamsi gibi’ Karadeniz'e kıyısı olan tüm ülkelere girmek istiyor.Analiz Bilgisayar Hizmetleri Ticaret A.Åž. Yönetim Kurulu BaÅŸkanı A. Namık Somel, ‘‘1985'te profesyonel iÅŸ hayatıma adım attığımda en büyük hayalim Trabzon'da dev bir biliÅŸim ÅŸirketi kurmaktı. Åžu anda Trabzon merkez olmak üzere 22 ilde etkin pazarlama yapıyoruz ve 8.5 milyon dolarlık ciroya ulaÅŸtık. Ciromuz 1998'de sadece 1.5 milyon dolar seviyesindeydi. Çok hızlı büyüyoruz. Hedefimiz; bu yıl Fresh PC'nin standartlarını daha da yükseltmek. Organize sanayi bölgesinde üretim tesisimizi kurup komÅŸu ülkelerdeki iÅŸ ortaklarımızla pazarımızı geliÅŸtirmek’’ diyor.HEDEF 15 MÄ°LYON DOLARTrabzon'u biliÅŸim sektörünün odaklandığı bir bölge haline getirmek için yürütülen projelere çok inandıklarını da belirten Namık Somel, bu nedenle ÅŸirket evlilikleri de yaptıklarını anlatıyor. Somel şöyle devam ediyor:‘‘Som Data Limited'i ÅŸirket evliliÄŸi ile kurduk. Somel ve DataMac ÅŸirketlerinin bünyesindeki 4 iÅŸletme birleÅŸti ve böylece maÄŸazacılık, kurumsal satışlar ve teknik servis hizmetleri konusunda hizmet veren büyük bir firma oluÅŸturduk. Analiz'in toptan satış gücünü bu altyapı ile desteklemiÅŸ olduk. Analiz Bilgisayar A.Åž.'nin ticari organizasyonu bu sayede çok büyük baÅŸarı kazandı. 2003'te 8.5 milyon dolar olan ciromuzun bu yeni yapı sayesinde 2004'te 15 milyon dolara yükselmesini bekliyoruz.’’Namık Somel, Trabzon'da arazi yapısı ve diÄŸer bölgelere olan uzaklık nedeniyle sanayinin geliÅŸmediÄŸini belirtiyor ve ‘‘Bilgisayar üretimi, özellikle de yazılım üretimi için çok küçük alanlar yeterli olabiliyor. Ayrıca bu ürünler yüksek tatma deÄŸerli ürünler olduklarından dünyanın her köşesine rahatlıkla pazarlanabilir. Karadeniz Teknik Ãœniversitesi'nin birikiminden insan kaynağı desteÄŸinden yararlanarak biliÅŸim sektörünün geliÅŸmesini hızlandırabiliriz. Havaalanı, serbest bölgesi, limanı, organize sanayi bölgeleri, teknoparkı, dünya ticaret merkezi ile Trabzon biliÅŸim sektöründe dünyanın öncü merkezlerinden biri olabilir’’ diyor.Fresh'i önce bölge lideri yapacağızSOM Data Genel Müdürü M. Melih Somel, 2002 Ekim ayında yaptıkları ÅŸirket evlilikleriyle oluÅŸan Som Data'nın 2003'te 1.5 milyon dolarlık ciroya ulaÅŸtığını belirterek, ‘‘Fresh PC'yi Analiz üretiyor ve toptan pazarlıyor. Som Data ise son kullanıcıya satıyor ve teknik desteÄŸi saÄŸlıyor. Fresh PC'deki aylık satışı 200 bilgisayara çıkaracağız. Fresh'i bölgeye mal olmuÅŸ yerel bir marka olarak oturtmak istiyoruz. Sonra da sınırlarımızı aÅŸacağız. Bu yoldan baÅŸka arkadaÅŸlarımız da gelebilir’’ diyor.Nerden çıktı bu ‘Hamsi Stratejisi’ANALÄ°Z Bilgisayar'ın Fresh PC için belirlediÄŸi üretim ve pazarlama yöntemine ‘Hamsi Stratejisi’ denilmesi de Trabzonlular tarafından şöyle açıklanıyor:‘‘Hamsi Karadeniz'e özgü küçük ama çok lezzetli bir balıktır. Biz ona balık türü olarak da bakmayız. Bize göre balıktan da deÄŸerlidir. Ãœrün olarak da bütün Karadeniz coÄŸrafyasında bölgesel bir ünü vardır. Son yıllarda ise Avrupa'ya hatta ABD'ye de hamsi gönderiliyor. Bölgemizin bilgisayar markası Fresh PC de önce Trabzon, sonra Türkiye'nin bölgedeki illerine yayıldı. Åžimdi bütün karadeniz ülkelerine ve nihai hedef olarak da dünyaya yayılmasını istiyoruz.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!