Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2002 01:49
Sabancı'yla üretimde yolunu ayıran Toyota Türkiye'nin Genel Müdürü Koji Kobayashi, Avrupa'da sadece Türkiye'de üretilecek yeni bir model üzerinde çalıştıklarını açıkladı. Kobayashi, 2004'e kadar 750 milyon Euro'luk yatırım yapacaklarını, ihracat hedeflerinin 1 milyar Euro
olduğunu söyledi.
SABANCI Holding'le üretimde yollarını ayırdıktan sonra atağa geçen Toyota Türkiye, 2004 yılına kadar 750 milyon
Euro'luk ek yatırım yapacağını açıkladı. Toyota, sadece Türkiye'de üretilip Avrupa'ya ihraç edilecek yepyeni bir model üzerinde çalıştıklarını da duyurdu.
Toyota Türkiye'nin, şubat ayında başladığı Corolla Sedan ihracatı ise 10 bin adete ulaştı. Toyota Türkiye'nin, Adapazarı tesislerinde üretilen Corolla Sedan ihraç edildiği ülkeler arasında en fazla Polonya, Finlandiya, İsrail, Rusya, Macaristan, Almanya ve Kanarya Adaları'nda talep gördü.
Toyota Türkiye Genel Müdürü ve CEO'su Koji Kobayashi, 2003 Mart'ına kadar Toyota Türkiye'nin 25 farklı ülkeye toplam 40 bin adetlik ihracat gerçekleştireceğini ve bu ihracattan, 400 milyon Euro'luk gelir hedeflediklerini belirtti.
1 MİLYAR EURO İHRACAT
Corolla Sedan modeline bu yıl ağustos ayından itibaren ‘station vagon’ versiyonunun da ekleneceğini belirten Kobayashi, ‘‘2004 yılında da yeni bir modelin üretimine ve ihracatına başlamayı planlıyoruz. Üçüncü model ile birlikte ihracatın 100 bin aracın üzerine çıkmasını ve 1 milyar Euro üzerinde ihracat geliri hedefliyoruz. Ayrıca 2004 yılına kadar toplam 750 milyon Euro'luk yatırım planlıyoruz’’ dedi.
2004 yılında üretilmesi planlanan yeni otomobilin çalışmalarına başlandığını belirten Kobayashi, şöyle devam etti:
‘‘Avrupa ülkelerine hitap edecek olan bu otomobil ‘C' segmentinde yer alıyor. Heyecan ve rekabetçi bir model olan bu otomobili Avrupa'daki en büyük pazarlar olan Almanya, İtalya ve İngiltere'ye ihraç etmeyi hedefliyoruz. Avrupa'da sadece Türkiye'de üretilecek olan bu yeni model daha sonra Afrika ve Asya ülkelerinde de üretilebilir.’’
TÜRKİYE’DE ÜÇÜNCÜ
Toyota Türkiye'nin mayıs sonu itibariyle Türkiye'deki otomobil ihracatçıları arasında üçüncü sıraya yerleştiğini söyleyen Kobayashi, 1994 yılından beri Türkiye pazarı için Corolla üreten Toyota Türkiye'nin geçen şubat ayından sonra Toyota'nın Avrupa'daki stratejik üretim üslerinden biri haline geldiğini hatırlattı.
Kobayashi, Toyota Türkiye'nin, Toyota'nın Japonya dışındaki fabrikaları arasında en üst kalite seviyesini yakalayan fabrikası olduğunu da belirtti.
Toyota Motor Corporation'un Avrupa'da hızla büyüdüğünü söyleyen Kobayashi, 2004 yılında Avrupa'daki satışlarının 1 milyon adete çıkacağını ve yüzde 80'inin Türkiye'nin de aralarında bulunduğu Avrupa'daki fabrikalardan karşılanacağını söyledi.
Arsa sıkıntımız var kapasite artıramıyoruz TÜRKİYE'DEN yapılan ihracatın artmasıyla ilgili en büyük sıkıntının Adapazarı tesislerinin üretim kapasitesi olduğunu belirten Toyota Türkiye Genel Müdürü Koji Kobayashi, ‘‘Yıllık üretim kapsitemiz 100 bin adet, çift vardiya çalışarak üretim miktarımızı 150 bin adete çıkarma imkanımız var. Ancak kapasiteyi artırmak için tesislerimizin bulunduğu arsayla ilgili bazı sıkıntılarımız var’’ dedi.
Türkiye'yi parlak bir gelecek bekliyor TOYOTA Türkiye Genel Müdürü Koji Kobayashi, "Türkiye'nin bir kriz ortamında olmadığının, aksine bir iyileşme döneminde olduğunun farkındayız" dedi.
İstikrarın, temel ekonomik göstergeler üzerinde önemli olduğunu ifade eden Kobayashi, kur hareketlerinin büyük zıplamalar şeklinde olmaması gerektiğini, zıplamaların risklerini dağıtmayı başaramamış firmalara büyük zarar verebileceğini kaydetti. Kobayashi, enflasyonun düşme eğiliminde olduğunu, mayıs enflasyonunun beklenenin altında çıkmasının ekonomik programın yıl sonu hedeflerini tuturacağını gösterdiğini kaydetti. Kobayashi, ‘‘Yıl sonunda ekonomide ciddi bir iyileşme yaşamak süpriz olmayacak. Ekonomik programa güvenimiz tam. Türkiye‘yi parlak bir geleceğin beklediğine yönelik güçlü bir inancımız var’’ dedi.