Güncelleme Tarihi:
Okutur, bir programa katılmak için geldiği Eskişehir'de yaptığı açıklamada, Toyota'nın müşteri memnuniyetini öne çıkaran felsefesini anlattı.
Türkiye Kalite Derneği'nin (KalDer) 'Müşteri Memnuniyeti Endeksi' araştırmasında binek otomobil kategorisinde üst üste 5 kez birinci seçilmesini değerlendiren Okutur, "Bu başarı Toyota'nın müşteri memnuniyeti anlayışından kaynaklanmaktadır. Bizim bayilerimizde ve personelimizde her zaman müşteri memnuniyeti öne çıkmakta, satış ikinci aşamada gelmektedir. Bu felsefeyle hareket ettiğimiz zaman müşterinin gerek satış sırasında, gerekse satış sonrasında her zaman beklentilerini karşılayacak, hatta beklentilerinin üzerine çıkacak bir hizmet anlayışı sergilemekteyiz" diye konuştu.
Toyota'nın, müşterisinin beklentilerini karşıladığını dile getiren Okutur, "Bu birincilik, 5 yıldır Toyota'yı alan insanların, 'Doğru, ben bu arabaya bu parayı verdim ama değerinin çok üzerinde hizmet alıyorum. Beklentilerini çok üzerinde kalite alıyorum ve 2 yıldır bunu kulllanıyorum' şeklindeki cevapların bileşkesinden oluşuyor" dedi.
Tam kapasite üretim temmuzda başlayacak
"Toyota dünya liderliğini sürdürmek için yaklaşık 10 milyar dolarlık bir bütçeyi araştırma geliştirmeye harcıyor" diyen Okutur, yeni otomobillerin üretimi için de AR-GE yatırımlarına devam edildiğini söyledi.
Okutur, yeni Corolla'nın temmuzda üretimine başlanacağını anımsatarak, şunları kaydetti:
"Mevcut fabrika yatırımına ilave olarak, sadece model değişimi ve bu modelin üretimi için yaklaşık 150 milyon avroluk ek yatırım yapıldı. Bu yatırımdan sonra üretim kapasitesi hemen hemen tam kapasiteye çıkmış olacak ve çoğunu ihraç edeceğiz. Yeni Corolla'nın yaklaşık 52 ülkeye ihraç planı şu anda hazır. Böylece bütün Avrupa ülkeleri, çevremizdeki ülkeler dediğimiz Kuzey Afrika ülkeleri dahil olmak üzere 52 ülkeye ihraç etmeye hazırlanıyoruz."
Toyota fabrikasının iki vardiyayla yıllık üretim kapasitesinin
yaklaşık 170 bin adet olduğunu aktaran Okutur, Türkiye'deki fabikada Verso
modelinin de üretiminin yapıldığına dikkati çekerek, Corolla ile bu kapasiteyi doluya yakın bir oranda kullanmayı planladıklarını açıkladı.
Okutur, Türkiye'de otomobil edinme yaşının ekonomik güçle paralel olarak, en erken 25-35 yaş arasında olduğuna işaret ederek, yeni modellerle bu oranı daha aşağıya çekmeyi düşündüklerini de sözlerine ekledi.