Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Şubat 06, 2010 00:00
Toyota CEO’su Ali Haydar Bozkurt, potansiyel gaz pedalı sorunu ile ilişkin Türkiye’de 2005-2009 yılları arasında satılmış yaklaşık 50 bin modeli yarım saatliğine servise çağıracaklarını söyledi. Bozkurt, “Biz en kötü senaryoya göre maksimum bu rakama göre kendimizi hazırladık. Kesin sonuçları pazartesi açıklayacağız. Bunun maliyeti yaklaşık 2.5 milyon TL’yi bulur” dedi.
TOYOTA Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, potansiyel gaz pedalı sorunu ile ilgili geri çağırma kampanyası dahilinde Türkiye de satılan maksimum 50 bin araç olduğunu düşündüklerini belirterek, “Avrupa’dan şasi numaralarını en geç pazartesi gününe kadar almış olacağız. O zaman net rakam daha da belli olacak. Ancak biz en kötü senaryoya göre servislerimizi 50 bin aracı ağırlayacak şekilde hazırlıyoruz” dedi.
Gelmek istemeyene de bakacak
Türkiye’de satılan 6 modelde şüpheli parçanın kullanıldığını tespit ettiklerini kaydeden Bozkurt, şunları söyledi: “Auris, Avensis, Corolla, Verso, Yaris ve RAV4 modellerinin 2005-2009 yılları arasında üretilen versiyonları geri çağırma kapsamına giriyor. Biz hiç bir Toyota müşterisinin kafasında soru işareti kalmaması için en kısa zamanda bu araçlardaki iyileştirmeyi yapmak istiyoruz.”
İstemeyeni de getireceğiz
Önümüzdeki haftadan itibaren şasi numaralarına göre bu araçların müşterilerini servislere çağıracaklarını ifade eden Bozkurt, şöyle konuştu: “Serviste yarım saatlik bir bakım gerektiriyor. 4 ila 6 hafta arasında bu iyileştirme kampanyasını tamamlamayı düşünüyoruz. Aracında sorun olmasa da ısrarla gelmek istemeyeni de servise çekmeyi hedefliyoruz. Hepsi gelsin ki hem bizim içimiz rahat etsin hem de hiç bir soru işareti kalmasın. Serviste yarım saatlik bakımın Toyota Türkiye’ye maliyetinin yaklaşık 2.5 milyon TL’yi bulabilecek. Bu rakam da Toyota’nın tüm dünyada hesapladığı 2 milyar dolarlık maliyetin içinde.”
Gizli saklı yapmadık
Şüpheli parçaları, değiştirmeden serviste iyileştireceklerini de belirten Bozkurt, eğer parça değişimi gerekirse ellerinde yeterli stoğun da olduğunu kaydetti. Bu geri çağırma kampanyasının Toyota’nın imajını bozmayacağını, orta vadede artıracağına inandıklarını kaydeden Bozkurt, “Toyota bu işi gizli saklı yapmadı. Göğüsünü gere gere, büyük bir maliyetin altına girerek tüm dünyada kampanya başlattı” diye konuştu.
Hedefler değişmedi
Türkiye’deki hedef ve planlarında revizyona gitmediklerine dikkat çeken Ali Haydar Bozkurt, şunları dile getirdi: “Distribitörlüğü aldığımızda açıkladığımız hedefler neyse halen aynı doğrultuda hareket ediyoruz. Zaten ocak ayı sonuçları açıklandığında da Toyota’nın satışlarını ve pazar payını geçtiğimiz yıla göre 2 kat artırdığını gördük. Ocak ayının son 10 gününde bu geri çağırma haberlerine rağmen satışların artması da Türkiye’deki müşterilerin bu duruma olumsuz değil olumlu baktığını gösteriyor. Bu konuda da birçok müşterimizden teşekkür mesajı aldık.”
Toyoda: Bana güvenin Toyotalarımız güvenli
TOYOTA CEO’su Akio Toyoda, “Bana inanın, Toyotalar güvenli. Yaşanan bu durum için yeniden özür diliyorum. Yeni oluşturacağımız bir kalite-güvenlik komisyona bizzat ben önderlik edeceğim. Bir lider olarak müşterilerimizin takdirini kazanmak için elimden geleni yapacağım” dedi. Toyota kullanıcılarının güvenliğinin hayati öneme sahip olduğunu söyleyen Toyoda, Prius modelinde yaşanan geri çağırmalar konusunda da halen şirket içi görüşmelerin sürdüğünü ifade etti.
Ford’da da fren sorunu çıktı, Otosan ‘Bizde yok’ mesajı verdi
ABD’li otomobil üreticisi Ford da Toyota’nın ardından hibrid araçlarında bir fren sorunu saptandığını açıkladı. Ford’un internetteki sitesinden yapılan açıklamada, bazı sürücülerden fren sistemiyle ilgili şikayet alındığı, araçlarda fren kapasitesinin bir sorun olmadığını bununla birlikte sürücülerin frenlerinin boşaldığı hissine kapılabilecekleri belirtildi. Açıklamada, söz konusu geri çağırmanın, Ford Otosan tarafından Türkiye’de satılan Ford Fusion için geçerli olmadığı belirtildi.