Toyota Türkiye, 1 milyonuncu aracı banttan çıkardı, 200 milyon Euro’ya yeni Verso’yu üretti

Güncelleme Tarihi:

Toyota Türkiye, 1 milyonuncu aracı banttan çıkardı, 200 milyon Euro’ya yeni Verso’yu üretti
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2009 00:00

Türkiye’de 1 milyonuncu aracını üreten Toyota, yeni Verso’yu da banttan çıkardı. Bunun için 200 milyon dolarlık yatırım yapan Toyota, Verso ile büyüme planları yapıyor. Toyota Başkan Yardımcısı Kazuo Okamoto, krizde maliyetler açısından Türkiye’nin kendileri için büyük avantaj sağladığını belirtti.

DÜNYANIN en büyük otomotiv şirketi Toyota, Türkiye’de krize rağmen hem 1 milyonuncu araç üretimine ulaştı hem de 200 milyon Euro yatırımla yeni Verso’nun seri üretimine başladı. Toyota Dünya Başkan Yardımcısı Kazuo Okamoto, tüm dünyanın yüzyılda bir görülen çetin bir krizle karşı karşıya kaldığını belirterek, Türkiye’de bu kriz ortamında hem 1 milyonuncu aracı hem de yeni Verso’yu üretmenin çok anlamlı olduğunu söyledi. Okamoto, 5 kıtaya yayılan Toyota üretimi içinde Türkiye fabrikasının kalite olarak en ön sıralarda yer aldığınını belirterek, "Türkiye’nin dünyadaki yetkinliğini ileriye götürmek için çaba sarfediyoruz" dedi.

Kriz tahmini yapmak zor

Toyota Türkiye, dün Adapazarı fabrikasında hem 1 milyonuncu araç hem de yeni Verso’nun üretimi için bir tören düzenledi. Törene Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan’ın yanı sıra Toyota Motor Dünya Başkan Yardımcısı Kauzo Okamoto, Toyota Avrupa Başkan Yardımcısı Hiroyuki Ochiai ve Toyota Türkiye CEO’su Tamer Ünlü katıldı. Toyota Motor Dünya Başkan Yardımcısı Kazuo Okamoto ise törende yaptığı konuşmada, ekonomik krizin ne zaman biteceği konusunda tahmin yapmanın çok zor olduğunu belirterek, "Kriz bitene kadar kendi içimizde geliştirdiğimiz planları uygulayacağız. Türkiye fabrikamızda bu planların içinde" dedi.

Yetkinliğiniz artacak
/images/100/0x0/55ea2bb6f018fbb8f86f7382


Okamoto sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye’deki fabrikamızın etkinliğini ileriye götürmek için çaba sarfediyoruz. Krizde maliyetleri gözden geçiriyoruz ve bu açıdan Türkiye bizim için büyük avantaj. Türkiye’ye yüksek maliyete sahip fabrikalardan üretim kaydırmak konusunda görüşüyoruz."

Krizde bile Türkiye’de 1 milyonuncu aracı üretmenin çok önemli olduğunu yineleyen Okamoto, "Yeni Verso’yla birlikte Avrupa’daki pazar payımızı ileriye götüreceğiz. Yeni Verso’yu Avrupa’nın dışında Rusya ve Kuzey Afrika pazarlarına da satacağız" diye konuştu.

Yılda 55 bin adet üretilecek

Yeni Verso, eski modele göre büyüyerek MPV ve SUV arasında bir model olurken, motor gücü yüzde 20 artırıldı. Daha çevreci olan yeni nesil Verso’nun karbondioksik salınımı da yüzde 12 azaldı. Yeni Verso’nun yıllık üretim hedefi 55 bin adet olarak planlanırken, Toyota yetkilileri bu yıl için talebe bağlı üretim yapacaklarını açıkladı.

Bize ’dur’ diyen olmadı

BU
kriz döneminde hem 1 milyonuncu aracı hem de yeni Verso’yu üretmelerinin ’çok anlımlı olduğunu vurgulayan Tamer Ünlü, şunları söyledi: "Krize bağlı olarak Türkiye’deki üretimle ilgili olarak Toyota’dan negatif veya pozitif bir açıklama almadık. Bize krizde ’yavaşla’ veya ’dur’ diyen olmadı. Üretime aynen devam ediyoruz. Mutlaka üretimde birtakım düşüşler oldu ama negatif bir durum sözkonusu değil. Zaten böyle bir şey olsa krizin göbeğinde hiç tereddüt etmeden yeni Verso’yu piyasaya çıkarmazdık."

14 yılda 1.2 milyar Euro’luk yatırım

TOYOTA
Türkiye CEO’su Tamer Ünlü, krizin göbeğinde hiç tereddüt etmeden 200 milyon Euro yatırımla yeni Verso’yu üretmeye başladıklarını kaydetti. 1994 yılında üretime, 2002 yılında ise ihracata hatırlatan Ünlü, şöyle konuştu: "2002 yılına kadar sadece iç pazara sınırlı sayıda üretim yaptık. 2002’den sonra üretimimiz ihracatla birlikte her yıl katlanarak arttı. Sonuç olarak 1 milyon araç üretimine biz son 7 yılda ulaştık. Bugüne kadar yeni Verso’da da dahil Türkiye’de toplam 1.2 milyar Euro yatırım yaptık. Yeni Verso’ya sadece Türkiye’de bizim yaptığımız yatırım tutarı 200 milyon Euro’yu buldu. Bunun dışında Japonya ve Avrupa’da bu araç için büyük yatırım yaptı."

7 yılda 12.5 milyar dolarlık ihracat

TOYOTA
Avrupa Başkan Yardımcısı Hiroyuki Ochiai, Toyota Türkiye’nin Avrupa operasyonlarında çok önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, "Dünya çok çetin bir krizle sarsılıyor. Toyota’da bu kriz yüzünden zorluklar çekiyor. Türkiye’de geçmişte benzer krizlerle karşılaştı ve üstesinden gelmeyi başardı. Bu krizin de üstesinden gelip büyümeye devam edecektir" dedi. 2002’den bu yana Türkiye’den 12.5 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını belirten Ochiai, 1 milyon aracın yüzde 90’ını Avrupa’ya sattıklarını kaydetti.

Çağlayan: Toyota krize meydan okuyor

SANAYİ
ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, törende yaptığı konuşmada, yaşanan krizleri örnek göstererek, "Toyota, Türkiye’de krizlere meydan okuyor. Toyota, 1994’teki krizde Türkiye’de üretime başladı. 2002 yılındaki krizde ihracat atağına kalktı. Şu andaki küresel krizde de 1 milyonuncu aracı üreterek, tüm olumsuzluklara rağmen krizlerde büyümesine sürdürdü. Bu Toyota’nın Türkiye’ye bakışına net olarak ortaya koyuyor" dedi. Ar-Ge teşviklerinden yararlanmak için Toyota’nın üst yönetimine çağrıda bulunan Çağlayan, "Erken kalkan çok yol alır. Gelin siz de Ar-Ge merkezini Türkiye’ye getirin" dedi. ÖTV indirimiyle bu dönemde otomotiv sektörüne önemli bir destek sağladıklarını belirten Çağlayan, "Türkiye’nin verdiği destek, Avrupa’da yapılanlardan çok daha önemli. Sadece Almanya’da biraz hareket sağladı."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!