Toyota satmasa da moral verecek, bu yıl 11 yeni model getirecek

Güncelleme Tarihi:

Toyota satmasa da moral verecek, bu yıl 11 yeni model getirecek
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2009 00:00

Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, üzerlerindeki stok baskısına rağmen panik yapmadıklarını belirterek, "2009’da krize rağmen 11 yeni modelin lansmanını yapacağız. Amacımız yeni modellerle satış değil moral vermek"diye konuştu.

71 yıl sonra ilk ve en büyük zararını açıklamaya hazırlanan dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota, Türkiye’de ise panik stratejisiyle hareket etmediklerini açıkladı. Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, krize bağlı düşen talep nedeniyle üzerlerinde önemli stok baskısının oluştuğunu belirterek, "Ama bizim büyük kampanyalar düzenleyip stokları hemen eritmek gibi bir planımız yok. Yıla yayacağız. Dolayısıyla panik yapmıyoruz" dedi. 2009’da krize rağmen 11 yeni modelin lansmanını yapacaklarını kaydeden Orhon, amaçlarının yeni modellerle satış değil moral vermek olduğunu söyledi.

Yeni Avensis ve Prius’un tanıtım toplantısında konuşan Orhon, yaşanan krize rağmen 2009 için hedefledikleri yeni lansmanları askıya almadıklarını belirtti. Orhon, "Önceden planladığımız şekilde bu yıl 11 lansman yapacağız.

Ancak temkinli davranıp, büyük miktarlarda getirmeyeceğiz. Daha az adetlerde sunacağız" dedi.

Fiyatlar yükselecek

Toyotasa’nın da Toyota gibi 2008’de arzu ettiği finansal sonuçlara ulaşmadığını söyleyen Orhon, şöyle konuştu: "Kurdaki oynama nedeniyle 2008’de otomotiv sektöründe karlılık çok düştü. Bu nedenle 2009’da operasyonel karlılığın pozitif etkilenmesini bekliyoruz. Kurdaki artışla birlikte otomotiv fiyatları da yükselecek. Böylece fiyatlar maliyetleri karşılar seviyeye gelecek. Aralık ayında yaptırdığımız bir araştırmada otomobil fiyatlarının 2002 yılı seviyelerinde olduğunu gördük. Bu aynı şekilde devam etmiyecektir."

Dünyanın zıddını yapıyoruz

2008’i özellikle son çeyrekteki daralma nedeniyle hedeflerinin altında tamamladıklarını belirten Orhon, "Geçen yıl 27 bin adet satış yaptık. Bu yıl 20-24 bin arasında satış tahmininde bulunuyoruz. Pazardaki genel daralma göz önüne alındığında satışlardaki düşüşe karşın yüzde 8.1’lik pazar payımızı korumayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu. 2009 yılına ilişkin bir öngörü yapmanın zor olduğunu da söyleyen Orhon, "Haziran ayından önce öngörü yapmak için erken" dedi.

Orhon, Türkiye’de otomotiv pazarının dünyanın zıttını yaptığını da söyleyerek, tüm ülkeler yaşlı otomobillerin yollardan çekilmesini teşvik ederken, Türkiye’nin bu otomobilleri vergilerle teşvik ettiğini söyledi.

Avensis 51.400 TL’ye Türkiye’de piyasada

TOYOTA’nın Avrupa’daki amiral gemisi Avensis’in yeni jenerasyonu şubat ayı itibariyle pazara sunuldu. Avrupalı müşteri beklenti ve ihtiyaçları dikkate alınarak tasarlanan yeni Avensis’in Türkiye’deki başlangıç fiyatı 51 bin 400 TL. Yeni Avensis’in, 1.6 lt benzinli, 2.0 lt benzinli ve 2.0 D-4D dizel olmak üzere üç motor seçeneği bulunuyor. Yeni Avensis 1.6lt, valvematic teknolojisiyle bir önceki nesline göre 110 beygir yerine 132 beygir güç üretiyor. Toyotasa, satışa sunmadan 400 adet talep aldığı yeni Avensis’ten 2009’da 1200 adet satmayı hedefliyor.

Prius’a Hollywood taktiği

TOYOTASA, Türkiye’de çevre bilinci oluşturmak amacıyla kanaat önderlerine çevreci hibrid Prius’u test ettiriyor. ’Türkiye’nin Çevre Önderlerini Arıyoruz’ programı, 30 Toyota Prius’tan oluşan test araç filosu ile devam ediyor. Şu ana kadar 50 bin kişi tarafından ziyaret edilen, bin kişinin test sürüşü için başvurduğu web sitesi yoğun ilgi görürken, Türkiye’nin çevre önderleri programının pilot uygulaması kapsamında kanaat önderlerinden sanatçılara, sporculara kadar da geniş bir yelpazedeki çevreciler, Toyota Prius ile İstanbul yollarında 15 bin kilometre kat etti.

70 ünlü kullandı

Toyotosa Genel Müdürü İbrahim Orhon, şu ana kadar 70 kanaat önderine Prius’u test ettirdiklerini, test sürüşlerinin temmuz ayına kadar süreceğini söyledi. Orhon, sanatçıların yanı sıra işadamlarına, bürokratlara ve politikacılara da test sürüşü yaptırıcaklarını söyledi. Prius’un Hollywood yıldızları tarafından çevreci sembol olarak kullanıldığını hatırlatan Orhon, Türkiye’de de kanat önderlerinin Prius’u test etmelerinin önemli olduğunu söyledi.

İbrahim Orhon, Toyota Prius’un üçüncü jenerasyonunun yılın ikinci yarısında 2010 model yılı olarak satışa sunulacağını belirterek şöyle konuştu: "Vergi yasalarında çevreci araçlara yönelik bir teşvik uygulanırsa yılda bin adet Prius satarız. Bu gerçekleşmezse satışımız 100’lü rakamlar olur."

Tüm dünyada çevreci araçlara yönelik teşvikler uygulandığını belirten Orhon, Prius için Batı Avrupa ülkelerinde 6 bin 400 Euro’ya varan indirimler yapıldığını kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!