Toyota: Kriz var diye Türkiye'yi boÅŸamayız

Güncelleme Tarihi:

Toyota: Kriz var diye Türkiyeyi boşamayız
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 12, 2001 00:00

Toyota Avrupa BaÅŸkanı Akira Ä°mai, Türkiye'deki krizin Toyota'nın yatırımlarını durdurmayacağını söyledi. Ä°mai ‘‘Biz Türkiye'de bugüne kadar geleceÄŸe yatırım yaptık. Türkiye'deki kriz evlilikte çıkan soruna benziyor. Japonlar evliliÄŸin sürmesi için çaba gösterir. Türkiye'de böyle olacak’’ dedi.Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı'nda Hürriyet'in sorularını yanıtlayan Toyota Avrupa BaÅŸkanı Akira Ä°mai, Türkiye'deki krizin Toyota'nın yatırımlarını durdurmayacağın vurguladı. Ä°mai ‘‘Biz Türkiye'de bugüne kadar geleceÄŸe yatırım yaptık’’ dedi. Türkiye'deki krizi evliliÄŸe benzeten Ä°mai şöyle devam etti:‘‘Evliliklerde sorunlar yaÅŸanması normaldir. Ancak bizim Japon geleneklerinde sorunlar çıkınca ayrılmak yerine çareler aranır. Japonlar evliliÄŸin sürmesi için çaba gösterirler. Türkiye'de de böyle olacak. Zaten elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Kriz sadece Türkiye'de yaÅŸanmıyor her pazarda iniÅŸ ve çıkışlar oluyor.’’Yeni Corolla'nın Yaris'ten sonra Avrupa için özel üretilen yepyeni bir araç olduÄŸunu kaydeden Ä°mai, üretimi çin Türkiye'nin seçilme nedenlerini şöyle anlattı:‘‘Bu fabrikanın seçilmesinin nedeni kapasitesinin yüksek olması ve insan kaynağı ile ürün kalitesinin çok elveriÅŸli olması. Tahminlerimize göre Türkiye iç pazarı da yakında açılacak. Gelecek yıl Türkiye pazarındaki satışları ve geliÅŸmeleri test ederek Corolla'nın ihracat rakamlarını belirleyeceÄŸiz. Toyota Motor Corporation pazar potansiyeli olan bölgelerde üretim yapar bu nedenle Türkiye'nin bu pazarlara yakın olması Avrupa'ya olan ihracatının da baÅŸlamasına neden oluyor.’’Toyota'nın önümüzdeki dönemde baÅŸka bir firma ile evlilik veya satın almasının sözkonusu olmayacağı mesajını veren Ä°mai, Avrupa'daki satışların son 6 yıldır arttığını belirterek, bu yıl sonuna kadar 660 bin adet otomobil satmayı amaçladıklarını söyledi.1 milyon oto meraklısı Frankfurt'a koÅŸuyorBu yıl 59'uncusu düzenlenen Frankfurt otomobil fuarını 1 milyon kiÅŸinin gezmesi bekleniyor. 13-23 Eylül 2001 tarihleri arasında 10 gün boyunca otomobil severler otomobil dünyasındaki geliÅŸmeleri yakından izleme olanağı bulacaklar. Dün basın açılışı yapılan fuarın resmi açılışını Almanya BaÅŸkanı Gerhard Schröder yapacak. 1.100 otomobil ve yan sanayi firmasının katıldığı fuarda 50 yeni model vitrine çıkacak. Fuarda Toyota yeni Corrolla, Ford Fiesta, Fiat Stilo, WV Lupo, Honda Jazz gibi modeller sahneye çıkıyor. Ayrıca, Opel'in Frogster, Signum 2, Ford Fusion, Renault Talisman, Peugeot Moonster gibi konsept otomobiller de sergileniyor. Adapazarı Corolla'sı Frankfurt'ta Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı'nda Adapazarı Toyota tesislerinde üretilip Avrupa ülkelerine ihraç edilecek yeni Corolla ilk kez vitrine çıktı. Toyota Avrupa BaÅŸkanı Akira Ä°mai, Toyota Corolla'nın sedan ve station wagonunun Adapazarı'ndaki tesilerde üretileceÄŸini açıkladı. Citroen'den uçuk konseptFransız Citroen de Frankfurt Auto Show'da yeni konsept modeli C-Crosser'i ziyaretçilerin beÄŸenisine sundu.Mercedes'e Lionel Ritchie'li tanıtımDaimlerChrysler Yönetim Kurulu Ãœyesi Jurgen Hubbert, Mercedes'in yeni modeli SL 55 AMG'yi Frankurt'da düzenlenen Auto Show 2001'de içine binerek tanıttı. Lionel Ritchie'de yeni model için bestelediÄŸi ÅŸarkıyı Fuar'ı ziyaret edenler için söyledi.385 beygirlik MGÄ°ngiliz MG Rover firması yeni modelleri MG X80'i iki mankenle birlikte Frankfurt'ta görücüye çıkardı. 2002 yazında piyasa çıkacak yeni model 385 beygir güç üreten 4.6 V8 motora sahip.Bugatti'nin yeni süper sporuAlman otomobil firması Audi'nin bünyesine geçen Bugatti, yeni spor modeli 16.4 Veyron'u dünyanın en büyük otomobil fuarı olan Frankfurt Auto Show'da tanıttı. GM: Türkiye için yeni roller düşünüyoruzGeneral Motors (GM) BaÅŸkanı Rick Wagonel, Ä°zmir Torbalı'daki üretim tesislerinin GM'nin yeniden yapılanması kararı neticesinde kapatıldığını söyledi. Türkiye'deki operasyonun çok baÅŸarılı olduÄŸunu, gerek işçilik kalitesi gerekse ürün kalitesinin çok yüksek olduÄŸunu söyleyen Wagonel, ‘‘İzmir Torbalı tesislerinin kapatılmasının Türkiye'nin içinde bulunduÄŸu ekonomik krizle herhangi bir iliÅŸkisi yok’’ dedi. Wagonel şöyle devam etti:‘‘Kapatılma kararı açıkladığımız zaman Avrupa'da kapasite fazlamız vardı. Hangisini muhafaza edip, hangisini kapatacağımız konusunda zor kararlar verilmesi gerekiyordu. Bu kararlar verildi. Ä°ngiltere ve Türkiye'deki üretimimizi durdurduk. Önümüzdeki günlerde baÅŸka kararlarımız da olacak.’’Türkiye'de çok olumlu bir tecrübe edindiklerini söyleyen Wagonel, ilerde Türkiye'ye farklı görevler verileceÄŸi konusunda da mesajlar verdi. Bu deneyimin ilerde alınacak kararlarda etkili bir rol oynayacağını belirten Wagonel, Türkiye'nin bulunduÄŸu bölgede önemli bir yeri olduÄŸunun da altını çizdi.Wagonel, Türk cumhuriyetlerinde Türkiye'nin rolü ne olacak ÅŸeklindeki bir soruya da ‘‘Bölge ekonomisi istikrarlı bir büyümeye kavuÅŸacak. Biz de büyüyen bu piyasalarda yerimizi almak istiyoruz. Ancak ÅŸu anda alınmış bir karar sözkonusu deÄŸil’’ diye karşılık verdi.Fiat ile GM'nin iliÅŸkilerine de deÄŸinen Wagonel, Fiat bünyesinde bulunan Alfa Romeo markası ile ortak parça geliÅŸtirilmesi konusunda çalışmaların baÅŸladığıın kaydetti. Wagonel, geçen yıl Ä°sveçli SAAB'ı bünyesine katan GM'in bu markada da önümüzdeki günlerde atak yapacağını belirtti.Türkiye krizinin Ford'a faturası 60 milyon dolarFord Avrupa BaÅŸkanı David Thurnsfield, Türkiye'deki krizin kendilerine maliyetinin yaklaşık 60 milyo dolar olduÄŸuun söyledi. Türkiye pazarının yüzde 70 daraldığını devalüasyonla birlikte yurt dışından alınan kredi maliyetlerinin de arttığına dikkat çeken Thurnsfield ‘‘Ancak iÅŸ hayatında böyle ÅŸeyler olur. Biz Türkiye'ye güveniyoruz. Ve geleceÄŸine yatırım yaptık. 2002 yılından itibaren pazarın düzeleceÄŸini öngörüyoruz‘‘ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!