Güncelleme Tarihi:
Grubun ilk markası da Incia oldu. Bekir Şahin, girişim macerasını, “Torunumun sorununa çözüm bulmak istedim. Rusya’da fuarda bulduğumuz şampuan başarılı olunca içinde ne var diye merak ettik. Üreticisini bulduk. İncelettikten sonra, aslında içinde az da olsa köpürmeyi sağlamak için sentetik madde kullanıldığını da gördük. Biz içindekileri belirledikten sonra, tamamen doğalını yapmak için çalışmaya başladık. BioArge Laboratuvarlarını kurmaya karar verdik” sözleriyle anlatıyor.
HAYVANLARA TEST YOK
Glohe laboratuvarında hem ham maddelerin doğallığı hem de ürünler test ediliyor. Üretilen ürünlerde asla sentetik koruyucu kullanılmıyor. Şahin, hayvanlar üzerinde test yaptırmadıklarını ve kişisel kozmetik ürünleri dışında ev temizlik ürünlerine de dermotolojik test yaptırdıklarını anlatırken, “Dünya genelinde cildin florası ile uyumlu, iyi bakterileri koruyan yaklaşımlar trend haline gelmeye başladı. Bizim iş modelimizin temelinde de araştırmak, tamamen doğal formülü bulmak, en güvenilir ham maddeleri temin etmek, o ham maddelere uygun özel üretim teknolojileri geliştirmek ve ürettiğimiz ürünleri pazara sunmak ve bunu yaparken de son tüketiciyi bilgilendirici çalışmalar yapmak yatıyor. Tamamen doğal denilen ham maddeleri de inceliyoruz” diyor.
11.7 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
DÜNYA genelinde doğal kişisel bakım pazarının 2020 yılına kadar 15.98 milyar dolar olacağı öngörülüyor; bu pazarın Organic Monitor’ün 2014 yılı verilerine göre büyüklüğü ise 11.7 milyar dolar… Pazarın yıllık büyüme oranı yüzde 10 civarında. Amerika, Almanya ve Fransa doğal ve organik pazara hakim olan ülkeler. Türkiye’de ise kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama yüzde 10 oranında büyüyor. Pazarda doğal kişisel bakım ürünlerinin payının yüzde 5 civarında olduğu tahmin ediliyor.