Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2010 00:00
MHP İstanbul Milletvekili Ali Torlak, Tükiye’nin gemi inşa ve denizcilik sektörünü kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya olduğunu belirtti.
Dünya denizyolu ulaşımının yıllık büyüklüğünün 300-350 milyar
dolar civarında olduğunu vurgulayan Ali Torlak, bunun yüzde 30’unun Akdeniz havzası taşımacılığından sağlandığını söyledi. Ali Torlak, “1 Ocak 2002’de dünyada 19’uncu olan Türk deniz ticaret filosu, 2009 da 26’ncı sıraya düştü. 2002’ye kadar 450 gemiyle Akdeniz’de tartışmasız güç olan Koster filomuz eriyerek 50-55 gemiye geriledi. Deniz ticaret filomuzun 10 yıl önce 17 olan yaş ortalamasının 24’e çıktığını vurgulayan Ali Torlak sözlerini şöyle sürdürdü: “Türk deniz ticaret filosu 10 yıl önce 10.5 milyon dwt iken 2009 da 7.5 milyon dwt’a düştü. Bu yüzde 27 küçülme demektir. 10 yıl önce dünya deniz ticaret filosu 550 milyon dwt iken bugün 1.2 milyar dwt. Yani, dünyada yüzde 120 artış olmuş. Burada bir gariplik yok mudur.”
Özel önem taşıyan sektör
MHP İstanbul Milletvekili Ali Torlak, dünya ticaretindeki olası bir büyümeden Türkiye’de pay alabilmesi için yapısal ve finansal desteğe ihtiyaç duyulduğunu da belirterek, “Gemi inşa sanayimiz daha önce olduğu gibi özel önem taşıyan sektör statüsüne yeniden kavuşturulmalıdır” dedi. Yaşlı deniz ticaret filosunnu gençleştirilmesi için hükümet tarafından armatörlere gemilerini Türk tersanelerinde yaptırma şartıyla teşvik ve
kredi desteği verilmesini öneren Ali Torlak, “Tersanelerin modernizasyonu için projeye dayalı finansal destek sağlanmalı, verimliliğin artırılmasına yönelik mevcut tersanelerde teknolojik yapılanmalar teşvik edilmelidir” diye konuştu.