Güncelleme Tarihi:
Fuarda, 250 milyon lira ihracat bağlantısı kurulması ve 400 milyon lira civarında ticari hacim hedefleniyor. Tüm dünyadan gelen katılımcı ve ziyaretçisi ile sektörün buluşma noktası haline gelen Growtech Eurasia bu yıl 32 ülkeden 650 katılımcı firmayı, 64 ülkeden 2 bin 100 yabancı ziyaretçiyi ve toplamda 70 bin kişiyi ağırlayacak. Fuarda dikkat çeken ürünleri sizin için seçtik.
DOĞAL AFETE YERLİ KALKAN
Agrimey şirketi bahçeleri güneş ve doludan korumak için telli terbiye sistemi geliştirdi. Yüzde yüz yerli üretim olan bu ürün sayesinde geçen yıl dolu nedeniyle 1 milyar dolarlık kaybın önüne geçilmesi hedefleniyor. Ürün son 1 yılda 10 bin dekarlık alan için satıldı. Fiyatı 2700 liradan başlıyor.
Ağaç kabuğundan toprak
BARAN Tarım tarafından ağaç kabuklarından üretilen toprak fuarın ilgi çeken ürünleri arasında yer aldı. Hindistan cevizi parçalarından oluşan toprakta meyve ve sebze üretilebiliyor. Ürün ile gübreden tasarruf sağlanıyor. Toprak torbalarının fiyatları 1 ila 2 Euro’dan başlıyor.
İlaç kalıntılarına arılı çözüm
Fuarın ilginç ürünlerinden biri de Bambus arısı. Doğal dölleyici ve avcı arısı olarak 14 çeşit arı üretimi yapan Kopert firması yetkilileri, bu alanda 4 firmanın bulunduğunu ve yılda 150 koloni arı satıldığını söyledi. Bambus arısı ile kalıntı probleminin önüne geçilecek.
ÇOCUKLAR İÇİN EV TİPİ SERA
Türk girişimcisi Burçin Karakaba tarafından üretilen ürün, çocukların tarımı tanımasını sağlıyor. Toprak, tohum ve plastik setten oluşan Green House adı verilen ürünün satış fiyatı 55 lira. 5 ayda okullara 600 adet satılan ürün D&R’larda da satışa sunulacak.