Güncelleme Tarihi:
TEKNOLOJİ tedarikçisi olarak faaliyet gösteren Arena Bilgisayar, tüketicilerin taleplerinin farklılaşmasıyla yeni dönemde stratejisinde önemli değişikliklere gitti. 2013 başında şirketin kurucu ortaklarından İzi Kohen’in Yönetim Kurulu danışmanı olmasıyla Genel Müdür olarak atanan Tarık Tüzünsü, işletmeler arası ticaretten uzaklaşmadan son tüketici odaklı ürünlere yoğunlaşmayı hedeflediklerini söyledi. 1990’lı yıllardan 2000’li yılların başına kadar çok popüler olan ve halk arasında ‘toplama’ tabir edilen kişisel bilgisayar döneminin artık kapandığını anlatan Tarık Tüzünsü, şunları söyledi:
MERAKLISI VAR
Eskiden Yazıcıoğlu ve Mecidiyeköy gibi belirli semtlerde bu bilgisayarcıların olduğu ve insanların gidip parça topladığı yerler vardı. Pazarda eskiden olduğu kadar büyük bir toplama işi olmasa da Türkiye’deki teknoloji meraklıları bu komponentleri alıp kendileri bilgisayar toplamaya devam ediyor. Genele baktığımızda 2005-2006’da masaüstünden notebook’a doğru bir kayış oldu. Şimdi tablete karşı aynı eğilim var. Bu gelişmede ‘toplama’nın gerilemesini hızlandıracak.
GÖZÜNÜ TABLETE DİKTİ
2010 yılında Hindistan ve Ortadoğu Pazarlarında IT dağıtım işi yapan Redington adındaki büyük bir firmanın yüzde 49.4’ünü 45 milyon dolara aldığı Arena Bilgisayar’ın yedekleme ürünleri, server ve depolama gibi kurumsal ürün gruplarının yanı sıra özellikle hızla büyüyen tablet pazarına gözünü diktiğini belirten Tüzünsü, “PC pazarı çok fazla büyümüyor. Onun yerine akıllı telefonlar, tabletler, hızlı büyüyor. Hedefimiz, bir miktar daha tüketiciye ulaşan markaların distribütörlüğünü almak” dedi.
500 milyon dolar ciroya ulaşacak
BİLGİSAYAR pazarının geçtiğimiz yıl büyümediğini hatta bir miktar küçüldüğüne dikkat çeken Tarık Tüzünsü, şunları söyledi: “Türkiye’de notebook pazarı biraz büyüdü, desktop pazarı da toplamda yüzde 7 civarında küçüldü. 2011’de 500 milyon dolar olan iş hacmimizi 2012’de de koruduk. Fakat 2013 yılında daha agresif olacağız. 2013 yılında yine bilgisayar pazarının büyümemesi bekleniyor ama biz yeni kontratlarla ciromuzda yüzde 8-9 civarında bir büyüme öngörüyoruz. Mevcut markalardaki pazar payımızı artırmak ve yeni kontratlar eklemeyi hedefliyoruz.”