ANKA
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2008 15:29
Navigasyon alanında dünyanın önde gelen kuruluşlarından Hollanda menşei Tom Tom şirketi, en güncel Tele Atlas Türkiye haritası bilgileri ve Türkçe dil özelliğiyle satışa sunduğu ürünleriyle 2007 yılında yaklaşık 15 bin adet navigasyon cihazı satılan Türkiye pazarında büyümeyi hedeflediğini açıkladı.
"12.5 MİLYON ARAÇ VAR, HEDEF ÜÇ KAT BÜYÜMEK”
Pazarla ilgili bilgi vermek ve şirketin hedeflerini açıklamak üzere bir basın toplantısı düzenleyen TomTom Türkiye Ülke Müdürü Özgür Yiğiter, ”Türkiye’de navigasyon cihazı satışı 2007 yılında 15 bin adet olarak hesaplanıyor. Navigasyon kullanımına yönelik yürüteceğimiz pazarlama ve iletişim çalışmaları ile bu rakamın 3 katına çıkacağını öngörüyoruz. Sahip olduğu bu potansiyel nedeniyle Türkiye, TomTom’un doğrudan girdiği nadir pazarlar arasında bulunuyor. Türkiye yollarında 12,5 milyon araç bulunuyor, bizler de bu potansiyeli değerlendirip, Türkiye’de lider olmayı hedefliyoruz” dedi.
Yiğiter, Tom Tom’u diğer navigasyon cihazlarından ayrı tutmalarının nedeni olarak da Tele Atlas haritaları ve en güncel harita garantisi, doğru yol hesaplamaları ve güvenlik özelliklerini gösterdi. Özgür Yiğiter, navigasyon sözcüğünün Türkçe’de karşılığını bulunmadığını da belirterek, projeye 8 aydır hazırlandıklarını, 152 ilçeyi kapsayan sistemle istedikleri hedefe ulaşabileceklerini ifade etti.
“TÜRKİYE DE NAVİGASYON KULLANIMI DÜŞÜK”
Toplantıda bir değerlendirme yapan TomTom Orta ve Doğu Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Stephan Köhn,“Navigasyon alanında dünyanın lider firması olarak, şimdi Türkiye haritası ve Türkçe içerik eklenmiş cihazlarımızla Türkiye’deyiz. Kısa süre içinde dünyada yakaladığımız başarıyı Türkiye’de de yakalayacağımıza inanıyoruz. Türkiye’de navigasyon cihazı kullanım oranı Avrupa ülkelerine göre düşük seviyede. Avrupa pazarında bir önceki yıla göre 4.3 milyon adet artış ile yüzde 30, ABD pazarında bir önceki yıla göre 3.7 milyon adet artış ile yüzde 140 büyüme gerçekleşti. Bu sebeple ilk hedefimiz, Türkiye’de navigasyon cihazı kullanımını yaygınlaştırmak ve Türk navigasyon pazarını büyüterek yüzde 50 pazar payına burada da ulaşmak” dedi.
Navigasyon pazarının Avrupa’da her yıl ortalama yüzde 20 büyüme ile en hızlı büyüyen pazar olduğuna dikkat çeken Kühn, bu ekonomik değerin Türkiye’de yaratılmasının zor olmadığını da vurguladı.
YENİ ÜRÜNLER
TomTom, Türkiye pazarına girdiği ürünler, Tom Tom One, Tom Tom XL ve hands,free arama, güzergah planlama, Bluetooth özellikleri ile TomTom GO720 olarak sıralanıyor ve Arçelik, Beko, Bimeks, Teknosa gibi elektronik mağazalarında satışa sunuluyor. 30’un üzerinde ülkede perakende kanalı ve internet aracılığı ile satışa sunulan Tom Tom ürünler, Mapshare özelliği ile sürücülerin kendi haritalarında değişiklik yapmalarına ve Tom Tom Home vasıtasıyla diğer MapShare kullanıcıları tarafından yapılan harita değişikliklerinden faydalanmalarını sağlıyor.