TomTom, 50 milyon dolarlık navigasyonu büyütmeye geldi

Güncelleme Tarihi:

TomTom, 50 milyon dolarlık navigasyonu büyütmeye geldi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 15, 2008 00:00

Türkiye’nin dünya navigasyon devi TomTom’un ofis açarak girdiği birkaç ülkeden biri olduğunu söyleyen TomTom Türkiye Genel Müdürü Özgür Yiğiter, "İlk olarak Türkiye’deki 50 milyon dolar büyüklüğe sahip 15 bin adetlik pazarı büyüteceğiz. 2009 için yüzde 50 pazar payı hedefliyoruz. Pazara sunacağımız cihazlarda ileride trafiğin nerelerde yoğun olduğu görülebilecek" dedi.

NAVİGASYON cihazları üreticisi dünya devi TomTom, açtığı ofisle Türkiye pazarına doğrudan girerken, ilk yıl için yüzde 50’lik pazar payı hedefi koydu. TomTom Türkiye Genel Müdürü Özgür Yiğiter, toplam 10 milyon aracın bulunduğu ve yılda 1 milyon aracın üretildiği Türkiye’nin TomTom’un doğrudan girdiği çok az pazardan biri olduğunu belirterek, dünyadaki liderliğini Türkiye pazarına da taşıyacağını ve pazarı oluşturarak yönlendireceğini söyledi. Yiğiter, "Türkiye’de navigasyon cihazları sektörünün büyüklüğü 50 milyon dolar. Pazar küçük ama hızla büyüyor. Bir yıl içinde yüzde 50’lik pazar payı hedefimiz var. Bir yılda ciddi büyüme bekliyoruz" dedi.

Trafiği haber verecek

Türkiye’de geçen yıl 15 bin adet navigasyon cihazı satıldığına ve sektörün daha yolun başında olduğunu ama kısa sürede bu adetlerin ikiye üçe katlanabileceğine dikkat çeken Özgür Yiğiter, "2009 yılında yüzde 50’lik pazar payı hedefliyoruz. 2010 yılından sonra ise bu oran daha çok büyüyecek. Pazar oluştukça da navigasyon cihazlarımızın yeni özelliklerini hizmet olarak sunacağız. Trafiğin nerelerde yoğun olduğu navigasyon cihazından görülebilecek. 2010’dan sonra dünyadaki diğer hizmetler de navigasyon cihazı sahiplerine sunulacak" diye konuştu.

Türkiye merkez olur

Türkiye’nin navigasyonda Avrupa’yı geriden izlediğini, ancak birkaç yıl içine hızla açığı kapatacağını kaydeden Özgür Yiğiter, navigasyon trendini herkesin gördüğünü ve herkesin bu alana ilgi gösterdiğini, bunun da yaygınlığını tetikleyeceğini dile getirdi. Yiğiter, şunları söyledi: "Türkiye, navigasyon cihazlarında TomTom’un Türki Cumhuriyetler ve Ortadoğu ülkeleri için merkezi haline gelebilir. Bu bölgelerde henüz haritalar oluşturulmadı. İleride Türkiye bu bölge için merkez olabilir." Navigasyon cihazlarının dünyadaki pazar büyüklüğü 30 milyon adet. Adetsel büyüme yüzde 100’lerdeyken, cirosal büyüme ise yüzde 70’lerde. Özgür Yiğiter, navigasyon cihazlarının tasarruf ve çevreye duyarlılık açısından da önemli olduğuna işaret ederek, "Gidilecek yerin en kısa sürede bulunmasını sağlayarak yakıt tasarrufu yapıyorlar. Uzun vadede ödenilen fiyatı geri veriyorlar. Karbondioksit emisyonunu azaltıyorlar. Stresi azaltıyorlar. İnsanların kaybolma ve yer bulma sorunlarını ortadan kaldırıyorlar" açıklamasını yaptı.

Haritalardaki değişim oranı Avrupa’yla aynı

ÖZGÜR
Yiğiter, navigasyon işinde haritaların önemine değinerek, Türkiye’de haritaların çok iyi olmaması nedeniyle TomTom’un pazara biraz geç girdiğini dile getirdi. Yiğiter, şu bilgileri verdi: "Dünyada navigasyon haritası üreticisi Tele Atlas’ı TomTom satın aldı. Onların Türkiye’deki haritalarını kullanıyoruz. Türkiye’de yolların ve binaların değişiminden şikayet ediliyor. Oysa bu oranlar kötü değil. Avrupa’da da bu değişim oranları yüzde 15. Bu Türkiye’ye özgü bir durum değil."

Satış kanalını oluşturdu

TOMTOM
Türkiye Genel Müdürü Özgür Yiğiter, Türkiye’nin TomTom’un doğrudan girdiği çok az pazardan biri olduğunu belirterek, önemli potansiyeli olan ve farklı bir satış kanalı yapısı bulunan Türkiye’ye doğrudan girme kararı alındığını söyledi. TomTom’un Avrupa’da, Hollanda, İngiltere gibi ülkeler yanında ofis açtığı tek ülkenin Türkiye olduğunu vurgulayan Yiğiter, satış kanalını oluşturduklarını ve bunun için Beko, Arçelik bayileri yanında cep telefonu mağazalarıyla da anlaştıklarını aktardı.

Lokasyon temelli çözüm geliştirecek

YİĞİTER
, Türkiye’de ilk hedeflerinin pazar oluşturmak olduğuna değinerek, "Pazar oturduktan sonra ise farklı hizmetleri piyasaya sunacağız. Doğrudan son kullanıcılara satış yapılacak, lokasyon temelli çözümler geliştirilecek. Pazara sunacağımız navigasyon cihazlarının fiyatları Avrupa’daki politikadan farklı olacak. Avrupa’da fiyatları rakiplerden yüksek. Türkiye’de ise rakiplerle aynı fiyat aralığında olacak" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!