Güncelleme Tarihi:
Tüzmen, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri organizasyonunda bu yıl ikincisi, Akasaka Prince Hotel'de “otel fuarı” şeklinde düzenlenen “Tokyo Türk Moda Fuarı”nın açılışını yaptı.
Törene, Tüzmen'in yanı sıra Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, Türkiye'nin Tokyo Büyükelçisi Solmaz Ünaydın, İTKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ihracatçılar ve Japon davetliler katıldı.
Tüzmen, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'nin öncü sektörü olan tekstil ve konfeksiyon sektörüyle Japon pazarına girdiğini, diğer sektörlerin de bunu takip edeceğini kaydetti.
Türkiye'nin tekstil ve konfeksiyonda çok önemli bir ülke olduğunu vurgulayan Tüzmen, konfeksiyonda dünya 4.'sü, tekstilde ise dünya 9.'su bir ülke olduğunu bildirdi.
“Tekstil konfeksiyon sektöründe 50 milyar dolarlık bir alımı olan Japonya'da, Türkiye'nin bu sektörde daha fazla pay alacağına inanıyorum” diyen Tüzmen, Türkiye'nin çevresindeki ülkelerin söz konusu sektörlerde yüzde 40-50 gerileme yaşarken, bizim sektörümüzün yaklaşık yüzde 10'luk bir artış hızına ulaştığını ifade etti.
Açılışın ardından basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Tüzmen, fuardaki Türk firmalarının Türkiye'nin Japon pazarındaki payını artıracağını belirterek, şöyle dedi:
“Deri ithalatıyla birleştirdiğimizde Japonya'nın bu sektördeki ithalatı 60 milyar doları geçiyor. Dolayısıyla bizim bu pazardan çok daha fazla pay almamız lazım. Aslında büyüklük olarak baktığımızda Türkiye ihracatımız artıyor ama rakam olarak çok düşük. Toplam ihracatımız tekstil ve konfeksiyonda 2005 yılı itibarıyla 32 milyon dolar düzeyinde bulunuyor. 40 milyon dolar desek, pazarın yüzde 1'ine bile sahip değiliz.”
“YÜKSEK TÜKETİCİ TERCİHLERİNE UYGUN ÜRÜNLERİMİZ VAR”
Yüksek fiyat, yüksek kalite ekseninde yapılan açılım için ideal bir durum olduğunu anlatan Tüzmen, şöyle devam etti:
“İhracatın artırılabilmesi için özellikle iki noktada taban tabana bir uyum var burada. Bir tanesi Japonlar çok yüksek, sofistike tüketici tercihlerine uyuyorlar ve kaliteye çok önem veriyorlar, mükemmelciler. Türkiye'de yaptığımız Turquality Projesi, bütün bunların hepsini içinde barındırıyor. Dolayısıyla bizim için özellikle yüksek kalite, yüksek fiyat eksenine doğru kaydığımız için Japon pazarında çok daha iyi bir yere geleceğimize inanıyorum. Japonya'daki yüksek tüketici tercihlerine uygun ürünlerimiz var. Dünyada en kaliteli firmalara fason çalışıyoruz.”
TURQUALITY ÇERÇEVESİNDE TANITIM ÇALIŞMALARI
Turquality çerçevesinde Türk markalarını dünyaya tanıtmaya çalıştıklarını anlatan Tüzmen, “Japonya çok önemli bir merkez, dünyanın en önemli markalarının en büyük satışlarının yapıldığı bir yer. Çok yüksek bir gelir grubu var ve ben ürünlerimize güveniyorum” dedi.
Tüzmen, yüksek fiyat yüksek kalite ekseninde Japonya'nın çok önemli olduğunu vurgularken, burada moda marka olarak tutunulduğunda Türkiye'nin tekstil ihracatı için çok önemli bir adım almış olacağını söyledi.
Turquality'nin özel sektör ve kamunun en iyi işbirliği örneği olduğunu, dünyada böyle bir örnek olmadığını anlatan Tüzmen, devlet desteği ile marka tutundurma örneği olmadığını kaydetti. Turquality kapsamında 15 firma, 3 tasarım olduğunu söyleyen Tüzmen, Turquality'ye Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF) kaynaklarından devlet desteğini artırmaya çalıştıklarını, DFİF'den yine yüzde 1 kaynak ayırmayı planladıklarını söyledi.
ÇİN'DEN OTOMOBİL İTHALİ
Öte yandan Çin'den otomobil ithaline izin verilmesi konusundaki soru üzerine Bakan Tüzmen, Dış Ticaret Müsteşarlığına bu konuda bir başvuru olmadığını, Sanayi Bakanlığının bu konuya daha iyi açıklık getirebileceğini kaydetti.
Tüzmen, fuardaki stantları tek tek gezerken, bir çorap firmasının standında isim yazılı çorap giyiyor musunuz sorusuna, esprili şekilde “Hayır, ben testil ve konfeksiyon sektörünü temsil ediyorum. Giyim kuşamıma dikkat etmeliyim” şeklinde cevap verdi.
Bu arada Bakan Tüzmen, fuarı ziyaret eden Japon Moda Birliği Genel Sekreteri Makoto Yamauchi ile de kısa bir görüşme yaptı.
Bakan Tüzmen, Türk firmalarının ürünlerinin Japon tüketicisinin taleplerini rahatlıkla karşılayabilecek düzeyde olduğunu ifade etti. Makoto da Türkiye ile ilgili bilgilerinin çok az olduğunu, Türk tekstil sektörünü öğrenmeye çalışacaklarını söyledi.
FUAR
Bu yıl birincisi 8-10 Şubat tarihlerinde yapılan “Tokyo Türk Moda Fuarı”nın ikincisine, 32 firma ve 6 tasarımcı katılıyor.
Fuarda, Türk hazır giyim-konfeksiyon, tekstil deri ayakkabı ve saraciye ürünleri sergileniyor.