Tokat’ta başladı şimdi yurtdışını hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

Tokat’ta başladı şimdi yurtdışını hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2016 09:47

Dimes Gıda Genel Müdürü Ozan Diren gelecek dönemde yurtdışında yatırım yapabileceklerini söyledi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin en eski meyve suyu markalarından Dimes’in şu anda 107 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini ifade eden Dimes Gıda Genel Müdürü Ozan Diren, “Hikayemiz 1958 yılında Tokat’ta başladı. 1963 yılında meyve suyu üretimine geçiş yaptık. 2001’de yılında ise İzmir fabrikamız devreye girdi. Ardından Aydın’da tamamen meyve işlemeye yönelik bir fabrika daha kuruldu. Toplamda 850 kişiye istihdam sağlıyoruz. Geçen yıl 411 milyon lira ciroya ulaştık. Bu yıl ise yüzde 18’lik bir artış bekliyoruz. Geçen yıl 36.5 milyon liralık ihracat gerçekleştirdik. Türkiye’nin içime hazır meyve suyu üretiminin yüzde 65’ini biz gerçekleştiriyoruz. İngiltere ihracatta ilk sırada. Doğu Avrupa ve Uzak Doğu’da da hızlı bir büyüme var” dedi. 

YURTDIŞINDA YATIRIM
Gelecek dönemde yurtdışında yatırım yapmayı planladıklarını söyleyen Diren, “Bu anlamda yatırım planımız var. Orta ve Doğu Avrupa, Afrika, doğu komşularımız ve Uzak Doğu’da uygun bir yerde yatırım yapmak için çalışmalar sürüyor. Yakın bir coğrafyada ilk yurtdışı yatırımını gerçekleştirmek istiyoruz. Çünkü bunu öğrenme süreci olarak görüyoruz. Azerbaycan’da bir deneme yapmıştık çok başarılı olmamıştı. Bu oranın yapısı ile alakalıydı. Şu anda fizibilite aşamasındayız. Ancak ilk olarak büyük ihtimalle Avrupa’da yatırım olacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

DAHA FAZLA İHRACAT
Yurtiçinde yapılan yatırımlar dışında başka bir yatırım yapma planları olup olmadığını sorduğumuz Ozan Diren, “Yurtiçinde biz hiç yatırım yapmadık dediğimiz sene bile 7-8 milyonluk yatırım yapıyoruz. Bunlar kapasite arttırma olabiliyor, daha hızlı makinelere geçiş olabiliyor. Çünkü verimlilik bizim en önemli odaklarımızdan bir tanesi. Çünkü şirketlerin sürdürülebilir olması için verimli olması gerekiyor. Ama şu anda kurulacak bir fabrika düşüncemiz yok” ifadelerini kullandı. Başka bir sektöre giriş yapma konusunda da çok istekli olmadıklarının altını çizen Diren, “Bu konuda zamanında düşündük, ya çeşitli sektöre bir coğrafyada gireceksin ya da bir sektöre çeşitli coğrafyada gireceksin. Biz çeşitli coğrafyalarda bir sektörde uzman olmayı tercih ettik” dedi. Bundan sonraki hedeflerinin pazar payını arttırarak yurtdışında daha fazla ülkeye ihracat yapmak olduğunu aktaran Diren, dış politikada yaşanan sorunlarının şirketlerinin ihracatını çok fazla etkilemediğini belirtti.

Haberin Devamı

Hedef 10 bin çocuk
DİMES’in, sürdürülebilirlik alanında tüketici odaklı çalışmalara hız verdiğinin altını çizen Ozan Diren, “Uzun vadeli bir planlama dahilinde, her yıl farklı temaları işleyecek olan DİMES, 2016 yılında geri dönüşüm konusunda genel bilincin artırılması ve bu alanda toplumsal davranış alışkanlıklarında pozitif değişime odaklandı. DİMES 2016 yılında ‘Dönüşüm Doğamızda’ konsepti ile gerçekleştirdiği çalışmalarda, tüketici iletişimi faaliyetleri ve farklı paydaşlarla ortak etkinlikler gerçekleştiriyor. Çocuklar için eğlence ve eğitimi bir arada sunan ve geri dönüşüm deneyimi içeren iletişim çalışmalarının yanı sıra, dijital ve sosyal medyanın etkin kullanımı hedefleniyor. Çalışmalar kapsamında, Tetra Pak’ın 2004’te Milli Eğitim Bakanlığı himayesinde başlattığı ve DİMES’in 2011 yılından bu yana destek verdiği Küçük Şeyler Doğayı Yeniler eğitimleriyle 2016 yılı içerisinde 10 bin çocuğa ulaşılması hedefleniyor. Bunun yanı sıra, önde gelen perakende zincirleriyle işbirliği içerisinde, farklı illerde satış noktası etkinlikleri, tüketici promosyonları ve saha aktiviteleri de planlanıyor” dedi.

Haberin Devamı

BÜYÜK TASARRUF
Bugüne dek elde edilen tasarruf değerlerini, 36 dönüm orman, 315 ailenin bir yıllık su, 5 bin 753 ailenin bir yıllık elektrik tüketimi, 11 bin 798 aracın yakıt deposunu dolduracak yakıt gibi figürlerle ifade edebileceklerini söyleyen Ozan Diren, “Bu değer, paydaşlarımızın ve en önemlisi de, atıklarını ayrı biriktiren, boş karton ambalajı geri dönüşüm kutusuna atan tüketicilerimizin başarısıdır. Tüketicilerimizin bu davranışı, kendileri için küçük bir davranış seçimini, ancak doğanın ve kaynakların korunması açısından önemli bir etkiyi ifade ediyor” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!