A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2008 12:45
TOFAŞ, 263 kodlu Yeni Doblo Projesinin geliştirilmesi ve üretilmesi ile ilgili yatırım harcamalarının finansmanında kullanılmak üzere, uluslararası piyasalardan 450 milyon avro tutarında kredi sağladı.
Krediye ilişkin imzalar, 78. Uluslararası Otomobil Fuarında atıldı.
Krediye, Societe Generale, Calyon, Fortis Bank S.A, Ing Bank NV, Intesa Sanpaolo, Avrupa Yatırım Bankası (EIB) ve Servizi Assicurativi per il Commercio Estero S.P.A.(SACE) katıldı. 2 yılı geri ödemesiz toplam 10
yıl vadeli olan kredinin maliyeti Euribor 1.275 olarak gerçekleşti.
Fiat Group Üst Yöneticisi (CEO) Sergio Marchionne, imza töreninde yaptığı konuşmada, 450 milyon avroluk bu
kredi anlaşmasının, TOFAŞ ve Fiat'ın başarılı işbirliğinin bir göstergesi olduğunu belirterek, "Ortaklığımızın 40. yıl dönümünde böyle bir anlaşmaya imza atmaktan mutluluk duyuyoruz. Son yıllarda TOFAŞ, Doblo'nun yanı sıra Linea ve Minicargo gibi önemli projelere de imza attı" dedi.
263 kodlu Yeni Doblo projesiyle bu başarının devam edeceğini ifade eden Marchionne, şunları kaydetti:
"TOFAŞ bu proje ile kompakt ve çok amaçlı bir araç geliştirmeyi hedefliyor. TOFAŞ ve Türkiye'ye güveniyoruz, bu nedenle de yatırımlarımıza devam edeceğiz. TOFAŞ bizim yavaş ama kararlı global büyüme stratejimizin ayrılmaz bir parçasıdır.
Koç Grubu, Fiat'ın şimdiye kadar sahip olduğu en iyi ortaktır. Bunun için de kendilerine teşekkür ediyorum."
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Marchionne, yeni Doblo'nun sadece Türkiye'de üretileceğini, Doblo'nun isminde ise bir değişiklik olmayacağını bildirdi.
Marchionne, "Zaten yeni bir ismin yerleşmesi için çok fazla zamana ihtiyacınız oluyor. Ad değişikliği için çok iyi düşünmek lazım. Doblo'nun harika bir geçmişi var. Fiat olarak modellerimizin adlarını sık değiştiren bir üretici değiliz" şeklinde konuştu.
"KREDİ, GÜVENİN İŞARETİ"Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ise kredinin, özellikle global finansal piyasalardaki yaşanan çalkantıların devam ettiği bir ortamda, maliyet ve vade yapısı itibarıyla bugüne kadar Türk şirketleri tarafından alınan en uygun koşullu kredilerden biri olduğunun altını çizerek, bu yönü ile kredinin, gerek Türk ekonomisi, gerek Koç Topluluğu, gerekse de TOFAŞ - Fiat ortaklığına gösterilen güvenin çok önemli bir işareti olduğunu ifade etti.
TOFAŞ'ın bugüne kadar kullandığı en yüksek tutarlı kredi olma özelliğini taşıyan bu kredinin, Koç Topluluğunun, Fiat'ın ve TOFAŞ'ın finansal piyasalardaki gücünün ve yüksek kredibilitesinin de çok önemli bir göstergesi olduğunu söyleyen Koç, şunları kaydetti:
"Ayrıca bu sevindirici gelişmenin, Türk Otomobil sanayisinin bel kemiği olan TOFAŞ'ın kuruluşunun 40. Yılında gerçekleşmesi de bizler için ayrı bir gurur kaynağı. Uluslararası finans piyasalarından TOFAŞ'a sağlanan 450 milyon avroluk kredi, uluslararası piyasalarda Türkiye'ye ve Türk ekonomisine duyulan inancı da vurgulamaktadır. Societe Generale, Calyon, Fortis Bank S.A., Ing Bank NV, Intesa Sanpaolo, Avrupa Yatırım Bankası (EIB) ve Servizi Assicurativi per il Commercio Estero S.p.A.'nın (SACE) değerli temsilcilerine TOFAŞ'a ve ülkemizin geleceğine duydukları güven ve verdikleri destek için teşekkür ediyorum."
ÜRETİM, 2009 ORTASINDA BAŞLAYACAKTOFAŞ CEO'su Ali Pandır da, daha önce duyurulan projenin, imzalanan kredi anlaşması ile hayat bulduğunu belirterek, "Bu 450 milyon avroluk kredi 40. yılını kutlayan TOFAŞ'ın iki ana ortağı Fiat ve Koç Holdingin başarılı ortaklığının bir kanıtıdır" dedi.
Bu ortaklık çatısı altında TOFAŞ'ın, uzun yıllardır Türkiye otomotiv endüstrisini yönlendiren lider kuruluş olduğunu, özellikle son 5 yılda Doblo, Linea, Minicargo ve son olarak 263 projesi ile işbirliğinde en üst noktaya ulaştığını kanıtladığını hatırlatan Pandır, kredinin, gerek ortaklarının, gerekse uluslararası piyasaların TOFAŞ'a ve Türk ekonomisine güveninin kanıtı olduğunu ifade etti.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Pandır, yeni aracın üretimine 2009 yılının ortasında başlanacağını, ilk etapta üretim kapasitesinin 130 bin adet olacağını bildirdi.
Yeni Doblo ile birlikte aracın yeni versiyonunun da geliştirilmesine karar verildiği için projenin yatırım tutarında bir artış olduğunu, yatırım miktarının 370 milyon avrodan 410 milyon avroya çıktığını kaydeden Pandır, üretim kapasitesinde de bir artış olabileceğini belirtti.