Tofaş: Minicargo’yu yarattık gururunu yaşamak istiyoruz

Güncelleme Tarihi:

Tofaş: Minicargo’yu yarattık gururunu yaşamak istiyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2007 00:00

Tofaş CEO’su Ali Pandır, Fiat ve PSA Grubu için geliştirdikleri Minicargo’nun kasımda üretime geçeceğini belirterek, "Fikri mülkiyet hakları bize ait aracı dünya vitrinine Türkiye’de çıkarmak istiyoruz. Ancak Fiat, Peugeot ve Citroen arasında eşit paylaşılacak 165 bin adet üretimin yüzde 90’ı ihraç edilecek. Bu yüzden Minicargo’nun dünya lansmanı Türkiye’de yapılamayabilir" dedi.

TOFAŞ CEO’su Ali Pandır, Fiat ve PSA Grubu için geliştirdikleri Minicargo’nun kasım ayında bantlardan inmeye başlayacağını, piyasaya ise 2008 yılında sunulacağını belirterek, "Fikri mülkiyet hakları Tofaş’a ait olan aracı dünyaya ilk kez Türkiye’de tanıtmak istiyoruz. Ancak hedef pazarlar göz önüne alınırsa, Minicargo’nun dünya lansmanı Türkiye’de yapılamayabilir" dedi. Pandır, Minicargo’nun dünya tanıtımının nerede yapılacağına Fiat ve PSA Grubu’nun birlikte karar vereceğini dile getirerek, kasımdaki ticari araç fuarlarında Minicargo’yu sergilenmelerinin zor olduğunu söyledi.

YÜZDE 90’I İHRAÇ EDİLECEK: Tofaş olarak Minicargo ve Linea projeleri için 550 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarına işaret eden Pandır, "Bursa’daki fabrikanın kapasitesi 350 bin adete çıkacak. Minicargo’dan ise yılda 165 bin adet üretilecek. Fiat, Peugeot ve Citroen markaları arasında eşit olarak paylaşılacak olan bu üretimin de yüzde 90’ı ihraç edilecek. Hedef pazarlarlar göz önüne alınırsa, Minicargo’nun dünya lansmanı Türkiye’de yapılamayabilir" diye konuştu. Tofaş olarak Bursalı Minicargo’yu dünyaya vitrinine ilk kez Türkiye’de çıkarmak istediklerini söyleyen Pandır, şöyle devam etti: "Bunun için elimizden geleni yapacağız. Ama son sözü ortaklarımız söyleyecek. Dünya lansmanı Türkiye’de yapılmazsa en azından düzenleyeceğimiz bir törenle kendi üretimimiz olan Minicargo’nun gururunu yaşamak istiyoruz."

İSMİ TÜRKÇE OLMAMIŞTI AMA: Eğer Fiat ve PSA Minicargo’yu doğdu topraklarda tanıtmak istemezse, geçen yılki Autoshow Fuarı’nda Fiat Liena ve Opel Astra Sedan ile iki dünya lansmanına ev sahipliği yapan Türkiye’nin, fikri mülkiyet hakları Tofaş’a ait olan Minicargo’nun tanıtımını bir başka ülkeye kaptırması söz konusu olacak. Oysa, Tofaş’ın Bursa’da üretip Avrupa’ya satacağı ’D200’ kodlu Fiat’ın C sınıfındaki sedan modelinin ismi Türkçe olmamıştı. Ancak aracın dünya lansmanı İstanbul’da düzenlenen Autoshow 2006 Fuarı’nda gerçekleştirilmişti. Dünya tanıtımı Türkiye’de yapılan aracın ismi İtalyanca ’çizgi,hat’ anlamına gelen ’Linea’ olarak belirlenmişti.

2 fuar güçleri böldü biz de arada kaldık

BU yılın kasım ayında iki dernek iki farklı ticari araç fuarı düzenleniyor. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), TAYSAD ve TAID ile birlikte 21-25 kasım tarihinde Beylikdüzü Tüyap’ta ’İstanbul Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı’ düzenlerken; Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ise CNR’da 7-11 Kasım’da ’İstanbul Ticari Araç Fuarı’nı düzenliyor. Sektör temsilcileri tarafından düzenlenen iki ayrı fuar nedeniyle güçlerin bölündüğünü söyleyen Tofaş CEO’su Ali Pandır, "Tofaş olarak hem OSD hem de ODD üyesiyiz. Bizim gibi birçok otomotiv firması da var. İki fuara birden katılmak çok verimli değil. Bu nedenle hangisine katılacağımıza henüz karar vermedik. Bir anlamda arada kaldık" dedi.

Çalışanları dinledik, 67 milyon Euro’yu kurtardık

TOFAŞ İnsan Kaynakları Direktörü Burhan Çakır, 30 yıl önce çalışanların kendi iş süreçlerini geliştirme konusundaki fikirlerini hayata geçirmek için ’öneri kutuları’ uygulamaya aldıklarını belirterek, "Bu sayede Türkiye, Fiat ülkeleri arasında çalışanların önerilerini en fazla uygulamaya sokan ülke oldu" dedi. Yapılan bu çalışmaların tüm şirket genelinde oldukça geniş katılım gördüğünü ve etkileyici sonuçlar verdiğini anlatan Çakır, "Sadece 2006 yılında, tüm çalışanlarımızdan 23 bini aşkın öneri geldi ve bunların yüzde 85’i hayata geçirildi. Yapılan tasarruf miktarı ise 5 milyon Euro’yu buldu. Son 20 yılda çalışanların yaptığı önerilerle de toplam 67 milyon Euro’luk tasarruf elde ettik" diye konuştu. Çakır,insana yatırım konusuna her zaman büyük önem verdiklerini vurgulayarak, "Investors in People (IIP) Taahhüt Sertifikası’nı almaya hak kazanmamız bunun son örneği. Bu sertifikayı alan Türkiye’deki ilk otomotiv şirketi olduk. Geçen yıl IIP danışmanlarının şirket içinden rastlantısal olarak belirledikleri 191 çalışan ile görüşmeler yaptı. 39 kriter temelinde yapılan değerlendirmelerin IIP’nin İngiltere’deki merkezine gönderildi ve Tofaş’ın bu standarda uygunluğu ile ilgili bir rapor hazırlandı" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!