Güncelleme Tarihi:
Tofaş, sahip olduğu Türkiye'nin en büyük otomotiv araştırma geliştirme (AR-GE) merkezini sektör kuruluşlarının kullanımına açtı. Bugüne kadar iki yerli otomobil üreticisi firma, AT teknik mevzuatına uygunluk çalışmaları ve AR-GE çalışmalarında merkezin emisyon laboratuvarından yararlandı.
TOFAŞ, sahip olduğu Türkiye'nin en büyük otomotiv araştırma geliştirme (AR-GE) merkezini sektör kuruluşlarının kullanımına açtı.
Bugüne kadar iki yerli otomobil üreticisi firma, AT teknik mevzuatına uygunluk çalışmaları ve AR-GE çalışmalarında merkezin emisyon laboratuvarından yararlandı.
İsimleri gizli tutulan iki ayrı yerli imalatçı firmanın da laboratuvarı üretime uygunluk (COP) testleri ve geliştirme çalışmalarında kullanması konusunda görüşmelerin devam ettiği ifade edildi.
Merkezdeki Emisyon Laboratuvarı, ayrıca, Motorlu Araçlar Teknik Komitesi (MARTEK) tarafından, Avrupa Topluluğu (AT) teknik mevzuatına göre, benzin ve dizel motorlu otomobil ve hafif ticari araçlarda, emisyon ve yakıt tüketim testlerini yapabilecek yetkili laboratuvar olarak belirlendi.
Tofaş AR-GE Merkezi yetkililerinden alınan bilgiye göre, MARTEK'inkararı çerçevesinde yurtiçi veya yurtdışından başvuracak herhangi bir otomobil firmasının testleri, İstanbul Teknik Üniversitesi veya Türk Standartları Enstitüsü tarafından gerçekleştirilecek. Böylece herhangibir yerli firma, AT tip onayı için Avrupa'ya gitmek zorunda kalmayacak. Testler sırasında laboratuvarın işletimi ise Tofaş uzmanları tarafından gerçekleştirilecek.
Tofaş, ayrıca, emisyon laboratuvarını araştırma ve üretime uygunluk (COP) testleri için bütün firmaların kullanımına, kapasitesi yettiği ölçüde açarken, AR-GE çalışmaları için diğer taşıt geliştirme laboratuvarları da diğer firmaların kullanımına açık tutuluyor.
Kullanıma açılan bu AR-GE birimleri de, ''eksi 40, artı 90 derece aralığında iklimlendirme, yağmur ve güneş ışığı simülasyonu yapma özelliğine sahip, aracı yol şartlarında test edebilen yorulma testi laboratuvarı, eksi 40, artı 100 derecedeki klimatik oda ve bu oda içinde 5. kapı, yan kapı açma-kapama ve cam açma mekanizması testleri,komple ön ve arka süspansiyon testleri ve komponent yorulma testleri olarak sıralanıyor.
1994 yılında AR-GE Merkezi'ni kuran Tofaş, günümüzde Türk otomotivsektörünün en büyük ve en yetkin araştırma ve geliştirme birimine sahip oldu.
12 MİLYON DOLAR
1995-2000 yılları arasında toplam 12 milyon dolarlık yatırım yapılan merkezdeki araştırma projelerinde, başta FIAT Araştırma Merkezi olmak üzere pek çok yabancı tasarım merkezlerinin ve ülkemizinteknik üniversitelerinin öğretim üyeleri ile işbirliğine gidiliyor. Merkezin uzmanlık birimleri arasında, tasarım ve prototip, akustikve titreşim, motor ve emisyon, süspansiyon, yorulma, yol performans testleri yol simülasyonları yer alıyor.
MARTEK ise otomotiv sanayinde uluslararası teknik mevzuata uyum ile ilgili çalışmalar yürütüyor. Bu konuda kararlar alarak, uygulanmaküzere Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na iletiyor. Komitenin 7 üyesinden 5'i ilgili kamu kuruluşlarından, 2'si otomotiv sektöründen seçilen üyelerden oluşuyor.