Güncelleme Tarihi:
Pandır, Fiat Grubu ile Opel arasında yapılan anlaşmaya ilişkin düzenlenen toplantıda, Yeni Fiat Doblo platformunda, Opel ve Vauxhall markaları için üretilecek olan yeni aracın, Ocak 2012'den itibaren NAFTA hariç Avrupa ve tüm diğer pazarlarda satışa sunulacağını hatırlattı.
Anlaşma kapsamında Fiat Doblo platformu kullanılarak Doblo'dan farklılaştırılmış yeni bir araç dizayn edileceğini anlatan Pandır, tasarım için Opel ve Fiat'ın çalışmaya başladığını, TOFAŞ'ın da Ar-Ge ve dizayn çalışmasında yerini alacağını söyledi.
Yatırım tutarına ilişkin gizlilik gereği bilgi veremeyeceğini ifade eden Pandır, tam rakamın aracın dizaynı bittikten sonra belli olacağını bildirdi.
Ürün farklılaştırması ve kapasite artışı olmak üzere iki yatırım olduğunu anlatan Pandır, detayları belli oldukça açıklayacaklarını söyledi.
Pandır, anlaşmanın en az 250 bin aracı kapsadığını anımsatarak, bununla birlikle yeni Doblo platformunda üretimin 1 milyon 300 bin adede çıkacağını, kapasitenin de 40 binlik artışla 160 bine yükseleceğini kaydetti.
Ürün farklılaştırmasının yaklaşık 1 yıl süreceğini belirten Pandır, 2011 sonuna doğru Opel ve Vauxhall'a en az 6 bin adet teslimat yapılmasının planlandığını bildirdi.
Pandır, bir soru üzerine, anlaşmanın Fiat Grubu ile Opel arasında yapıldığını anımsatarak, TOFAŞ'ın direkt Opel ile ticari ilişkisi olmayacağını kaydetti.
ANLAŞMA TOFAŞ'I ÜÇÜNCÜ VARDİYAYA TAŞIYACAK
Ali Pandır, “Projenin bize en büyük yararı tabii ki hem Doblo hattı verimliliği hem de fabrika kapasitesinin kullanımını çok daha iyileştirmesinin yanında eğer Avrupa'daki pazar gelişimi de iyi olursa önümüzdeki yıl üçüncü vardiyaya geçmemizi kolaylaştıracak” diye konuştu.
Şu an tam sınırda olduklarını ve iki vardiyayı fazla mesai ile zorladıklarını anlatan Pandır, projenin üçüncü vardiyaya geçişte önemli bir katkıda bulunacağını söyledi.
Anlaşmanın kapasiteyi 400 bine çıkarmadığını belirten Pandır, “Bundan sonra daha kapsamlı başka bir projenin gelmesi bizim bir şekilde büyümemizi gerektirecek. Bunu da hem fabrikanın içinde hem dışında yapabiliriz. İki türlü de planımız var. Kapsamlı bir şey gelirse yeni fabrika da fizibıl olabilir” diye konuştu.
Pandır, TOFAŞ'ın hafif ticarinin hepsini kapsadığını, daha yukarı gitme planları olmadığını belirterek, bundan sonraki aracın ticari sınıfta olmayacağını, çeşitli alternatiflerin değerlendirildiğini anlattı.
Türkiye'de yapılacak otomobil projelerinde iç pazarın önemine işaret eden Pandır, projenin fizibıl olması için bunun gerekli olduğunun altını çizdi.
TÜRKİYE EKİM AYINDA FIAT'IN İKİNCİ BÜYÜK PAZARI OLDU
Toplantıda TOFAŞ'ın üçüncü çeyrek sonuçlarını da paylaşan Pandır, toplam cironun 4,5 milyar liraya ulaştığını, üretimin ise 226 bine geldiğini bildirdi.
Bu üretim rakamlarının sektörün yüzde 30'unu oluşturduğunu belirten Pandır, ihracatın ise bu dönemde 148 bin adet olarak gerçekleştiğini söyledi.
Pandır, TOFAŞ'ın ihracatının geçen yıla göre yüzde 24, satışın ise yüzde 22 artış kaydettiğini bildirdi.
Üretimin artmasıyla birlikte eylül ayından bu yana 200 kişiye istihdam sağladıklarını ifade eden Pandır, üretim hızlarının günde bin 100 adet civarında olduğunu, gelecek yıl planlanan üçüncü vardiyanın ek olarak bin 200 kişi istihdam anlamına geldiğini kaydetti.
Ali Pandır, TOFAŞ'ın ekim ayı satışlarının Türkiye'yi, Fiat'ın İtalya'dan sonra en büyük ikinci pazarı yaptığını bildirdi.
Bu arada, yapılan hesaplamalara göre, Doblo platformunda üretimin 1 milyon adetten 1 milyon 300 bin adete çıkması, TOFAŞ'ın ihracat gelirlerini de artıracak.